جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کمیته امداد به چه کسانی کمک می‌کند؟

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 610568
کمیته امداد در سرفصل‌های حمایت و سلامت، اشتغال و خودکفایی، فرهنگی و مسکن به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد که مدیرکل کمیته امداد استان کردستان شرایط تحت حمایت قرار دادن افراد در این نهاد را تشریح کرد.
کمیته امداد به چه کسانی کمک می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وظایف و مسئولیت ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، نهاد کمیته امداد مسئولیت حمایت از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه را بر عهده دارد و با ارائه خدمات مختلف در سرفصل‌های حمایت و سلامت، اشتغال و خودکفایی، فرهنگی و مسکن از مددجویان خود حمایت می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد استان کردستان هم‌اکنون 110 هزار نفر و در قالب 65 هزار خانوار در سطح این استان را تحت حمایت خود قرار داده است که 44 هزار خانوار مستمری‌بگیر و 21 هزار خانوار نیز به‌صورت چند خدمتی تحت حمایت قرار دارند.
شیخی زاده بابیان اینکه یکی از گروه‌هایی که تحت حمایت این نهاد قرار دارند، زنان سرپرست خانواری هستند که فاقد هرگونه منبع درآمد می‌باشند و نیازمند خدمات حمایتی کمیته امداد هستند، گفت: هم‌اکنون 25 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد استان کردستان بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه کودکان یتیم و همچنین کودکانی که به دلیل بیماری و سایر مشکلات سرپرست، نیازمند کمک هستند از دیگر افرادی هستند که کمیته امداد به آنها کمک می‌کند، عنوان کرد: بیماران زمین‌گیر و افراد ازکارافتاده نیز که فاقد هرگونه منبع درآمد باشند و از سوی سایر سازمان‌های حمایتی پوشش داده نشوند نیز می‌توانند از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان افزود: گروهی دیگری از افراد که جزو جامعه مددجویی کمیته امداد هستند افراد نیازمند پیر و سالمند بالای 60 سال سن هستند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در نخستین مرحله به شناسایی افراد نیازمند اقدام می‌کند و بعد از استعلام برای عدم دریافت حقوق و مزایای فرد از سایر سازمان‌ها و همچنین در صورت نیاز به انجام کمیسیون پزشکی و انجام تحقیقات لازم و تایید احراز نیازمندی افراد، درنهایت فرد موردنظر به چرخه حمایت کمیته امداد ورود پیدا می‌کند.
شیخی زاده ادامه داد: بعد از بررسی‌های لازم و احراز شرایط نیازمندی افراد، متناسب با وضعیت مددجویان برنامه‌ریزی لازم جهت تحت حمایت قرار گرفتن فرد برای مدتی معین با نگاه توانمندسازی از محل ایجاد شغل و منبع درآمد صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: 25 هزار زن سرپرست خانوار، هفت هزار کودک یتیم و نیازمند، یک هزار و 700 بیمار صعب‌العلاج و 46 هزار سالمند بالای 60 سال سن جزو جامعه مددجویی کمیته امداد استان کردستان هستند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *