کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرونده ترور وزیر کشور پاکستان

19 ارديبهشت 1397 ساعت 10:04

در پی ترور ناموفق وزیر کشور پاکستان توسط یک جوان، تاکنون سه بار مسئول رسیدگی به این پرونده تغییر کرده‌ است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، ترور ناموفق وزیر کشور پاکستان که دو روز پیش انجام شده و باعث زخمی شدن شدید «احسن اقبال» از ناحیه بازو و شکم شد باعث ایجاد جنجال‌های فراوانی در این کشور شد.

حزب نواز که در تلاش است از این ترور به نفع خود استفاده کرده و پیروزی خود را در انتخابات قطعی کند، سعی کرده است انگشت اتهام را به سمت رئیس دادگاه عالی پاکستان گرفته و «ثاقب نثار» را به دلیل صدور حکم کم کردن نیروهای امنیتی اشخاص وچهره‌های سیاسی تحت فشار قرار دهد.

گفتنی است وضعیت عمومی وزیر کشور پاکستان خوب توصیف شده و او از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ترخیص شده است.

تاکنون سه عمل جراحی روی دست و شکم احسن اقبال انجام شده و پزشکان حال او را پایدار توصیف کرده‌اند.

از سوی دیگر طی 24ساعت اخیر دولت ایالت پنجاب 3 بار مسئول تحقیقات این پرونده را تغییر داده و باعث به وجود آمدن اعتراضات فراوانی شده است.

سخنگوی این ایالت اعلام کرد: مشکل اصلی این است که در انتخابات مسئولین پیشین این پرونده کمی عجله صورت گرفته و افراد با تجربه کافی برای این کار انتخاب نشدند.

در حال حاضر یکی از مسئولین ارشد پلیس ایالت پنجاب به نام محمد طاهر بررسی این پرونده و شناسایی دیگر مجرمان احتمالی را به عهده دارد.

گفتنی است عامل اصلی حمله دستگیر شده و دراعترافات خود ارائه لایحه‌ای علیه خاتمیت پیامبر گرامی اسلام توسط احسن اقبال را انگیزه اصلی خود از حمله به او عنوان کرده است.


کد مطلب: 610396

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/610396/پرونده-ترور-وزیر-کشور-پاکستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com