چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید رضا امیرزاده

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 610376
گوشه‌ای از زندگی نامه شهید رضا امیرزاده از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
گوشه‌ای از زندگی نامه شهید رضا امیرزاده
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید رضا امیرزاده یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید :

شهید رضا امیرزاده به سال 1341 در شهرستان نقده چشم به عرصه گیتی نهاد و در تاریخ 63/12/13 مشغول خدمت سربازی بود كه در جبهه سومار به شهادت رسید.

از كوچكی عشق و علاقه عجیبی نسبت به خدا داشت و همه برنامه هایش را طوری انجام می داد كه در راه رضای خدا باشد. شهید از زمانی كه به سن تكلیف رسید، همپای پدر در مسجد جامع برای انجام نماز جماعت حاضر می شد. همیشه می كوشید كتابهائی را بخواند كه موجب شود، رابطه اش با خدای خود محكمتر گردد.
همیشه به پدر و مادرش احترام می گذاشت. درسش را با موفقیت به پایان برد. قلبش چون آئینه پاك بود و علوم قرآنی را در محضر دبیر گرامی و آزاده عزیز، برادر علی اصغر رستمی فراگرفت. شهید همیشه برای خانواده اش از نماز صحبت می كرد و به آن خیلی اهمیت می داد. در بحبوحه انقلاب با اولین حركتهای مردمی به صف تظاهر كنندگان پیوست و در اكثر راهپیمائیها شركت فعال داشت.

شهید قبل از عزیمت به خدمت مقدس سربازی مراسم عروسی را با دختری از خانواده ای متدین و معتقد به اسلام و انقلاب بنا نهاد. بعد از مدتی به خدمت اعزام شد و پس از گذراندن آموزشهای لازم مناطق مختلف كردستان را همگام با سایر همرزمانش زیر پا گذاشت و به پاسداری از انقلاب و میهنش پرداخت. بعد از مدتی خدمت و پاسداری در مناطق مذكور به منطقه جنگی سومار منتقل شد.

شهید به خاطر حراست و پاسداری از اسلام و انقلاب و به خاطر دفاع از ارزشهای اسلامی در مقابل دشمن بعثی شب و روز برایش یكسان بود و با اراده پولادین و ایمانی قوی هرگز احساس خستگی به خود راه نداد. شهید در جبهه همیشه موقع پیشروی از سایر همرزمانش جلوتر بود، تا اینكه در مورخه 63/12/13 بر اثر بمباران هواپیماهای دشمن بعثی، سینه مهربانش را آماج تركشهای دشمن قرار داد.

رضا بدین طریق رضایت حق را بدست آورده و به لقاء ا... پیوست و پیكر پاكش پس از تشییع به وسیله امت قهرمان و سلحشور در گلزار شهرستان نقده به خاك سپرده شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *