پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سقوط شهرستان «تاله‌ و برفک» در شمال افغانستان

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 610371
مقامات امنیتی افغان در ولایت «بغلان» اعلام کردند که شهرستان «تاله‌ و برفک» در این ولایت بر اثر حملات گسترده طالبان سقوط کرده است.
سقوط شهرستان «تاله‌ و برفک» در شمال افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «عبدالحی نعمتی» والی بغلان در شمال افغانستان به «صدای‌آمریکا» گفت: نیروهای نظم عمومی پلیس که مسئولیت تامین امنیت فرمانداری «تاله و برفک» را به عهده داشتند بر اثر حملات شدید طالبان عقب نشینی کردند.

وی افزود: تاخیر در حمایت هوایی از نیروهای امنیتی افغان باعث پیشروی طالبان و سقوط این شهرستان شده است.

«صفدرمحسنی» رئیس شورای ولایتی بغلان نیز تصریح کرد که 300 نیروی نظم عمومی پلیس در این شهرستان مستقر بودند و تعدادی از آنها نیز توسط طالبان اسیر شدند.

از سوی دیگر، «اسماعیل برفکی» فرماندار تاله‌وبرفک از ادامه درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان در این شهرستان خبر داده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه شهرستان تاله و برفک را تصرف کرده است و تعدادی از نیروهای امنیتی افغان در این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

اوایل ماه جاری طالبان با انتشار بیانیه‌ای از آغاز عملیات بهاری این گروه موسوم به خندق در سراسر افغانستان خبر داده بود.

تنها با گذشت حدود دو هفته از آغاز عملیات بهاری طالبان این دومین شهرستان در شمال افغانستان است که در نتیجه حملات طالبان سقوط می‌کند.

پیش از این نیز شهرستان «کوهستان» ولایت بدخشان در حملات گروهی طالبان سقوط کرده بود.

در چند روز گذشته نیز این گروه مناطق وسیعی را در شهرستان «بلچراغ» ولایت فاریاب تصرف کرده است و نیروهای امنیتی افغان و خارجی تا کنون نتوانست‌اند مانع پیشروی طالبان شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *