پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۶

دانش‌آموزان در مدارس سمپاد پذیرش می‌شوند

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 610226
آموزش‌وپرورش از ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد خبر می‌داد اما با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع، روند تغییر یافت و قرار است امسال این مدارس در پایه هفتم جذب دانش‌آموز داشته باشند اما هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است.
دانش‌آموزان در مدارس سمپاد پذیرش می‌شوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در حالی که اردیبهشت هر سال آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی برای پذیرش دانش‌آموزان در پایه هفتم برگزار می‌شد، امسال با توجه به تصمیم جدید وزارت آموزش‌وپرورش هنوز تکلیف برگزاری این آزمون مشخص نیست.
 
با توجه به تصمیم جدید آموزش‌وپرورش مبنی بر ممنوعیت برگزاری هر نوع آزمون مؤسسات خصوصی در دوره ابتدایی و برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد، نمونه دولتی و غیردولتی، قرار شد امسال آزمون ورودی برای پایه هفتم برگزار نشود اما اعلام یک‌باره این تصمیم از میانه سال تحصیلی و در شرایطی که برخی دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون ورودی مدارس سمپاد آماده شده بودند، موجی از اعتراضات را به‌همراه داشت.

ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم جدید وزارت آموزش‌وپرورش را که به‌عنوان مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش اجرای آن آغاز شده بود، وارد فاز جدیدی کرد و یکی از مسائل مورد نقد این بود که؛ چگونه این مصوبه بدون امضای رئیس‌جمهور وارد فاز اجرا شد؟

همزمان با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر این شورا تأکید کرد که مصوبه آموزش‌وپرورش برای حذف مدارس سمپاد بدون تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل اجرا نیست.

پس از برگزاری جلساتی دراین‌باره، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نخستین فردی بود که از برگزاری آزمون دوره متوسطه اول مدارس سمپاد برای سال جاری مثل گذشته خبر داد و گفت: اصلاحات انجام‌گرفته توسط شورای عالی آموزش و پرورش برای سالهای آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

اما این اظهار نظر از سوی وزیر آموزش‌وپرورش رد شد و او همچنان بر عدم برگزاری این آزمون تأکید داشت؛ بطحایی در آخرین نشست خود با رسانه‌ها در تاریخ 11 اردیبهشت درباره وضعیت برگزاری آزمون مدارس سمپاد گفت: خانواده‌ها و مجامع علمی از حذف آزمون‌های دوره ابتدایی استقبال کردند و در دوره ابتدایی دانش‌آموزان نباید در معرض فشار آزمون‌ها و کتاب‌های کمک‌آموزشی قرار بگیرند اما برای آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد منتظر امضای رئیس جمهور هستیم و بلافاصله پس از آن اعلام خواهیم کرد که وضعیت پذیرش دانش‌آموز در پایه هفتم مدارس سمپاد چگونه خواهد بود البته اگر پذیرش هم داشته باشیم به‌صورت آزمون نخواهد بود و تا سه یا چهار روز آینده وضعیت قطعی آن مشخص خواهد شد.

با گذشت حدود یک هفته از صحبت‌های وزیر آموزش‌وپرورش هنوز وضعیت برگزاری آزمون مدارس سمپاد مشخص نیست و خانواده‌ها و دانش‌آموزانی که متقاضی شرکت در این آزمون بودند هنوز تکلیفشان مشخص نیست و در وضعیتی هستند که اخبار متناقض و متفاوتی را دراین‌باره می‌شنوند.

در حالی که وزیر آموزش‌وپرورش می‌گوید برای آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد منتظر امضای رئیس جمهور هستند برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از برگزاری این آزمون برای امسال خبر می‌دهند به‌عنوان مثال ابطحی نماینده مجلس، ضرغامی و زهرا آیت‌اللهی اعضای شورای انقلاب فرهنگی از برگزاری آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد برای امسال خبر می‌دهند.

البته عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش دراین‌باره به تسنیم گفت: "امسال برای پایه هفتم مدارس سمپاد دانش‌آموز جذب می‌شود اما شیوه جذب به‌صورت برگزاری آزمون نیست و روش‌های دیگر برای جذب مدنظر است."، او درباره روش‌های جایگزین توضیحی نداد.

البته هنوز وزارت آموزش‌وپرورش به‌صورت رسمی وضعیت جذب دانش‌آموز برای پایه هفتم مدارس سمپاد را اطلاع‌رسانی نکرده است و تأخیر در اعلام این موضوع به ادامه نارضایتی و بلاتکلیفی بخشی از مخاطبان این وزارتخانه منجر خواهد شد.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در پاسخ به این پرسش که "آیا مدارس سمپاد امسال در پایه هفتم جذب دانش‌آموز دارند؟" به تسنیم گفت:‌ هنوز از طریق اداری به ما موضوعی ابلاغ نشده است و منبع اصلی خبر موثق سایت وزارتخانه است البته زمان در حال از دست رفتن است و اگر بخواهیم کاری کنیم باید خاطرمان باشد که تا ابد فرصت نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یحتمل مسابقه دو برگزار خواهند کرد !
این تصمیم های کیلوئی مدیران قاتل روح و روان مردمه
صالحی
Iran, Islamic Republic of
بلاتکلیفی و آزار، بازی با روح و روان خانواده ها:
آقای وزیر محترم آموزش و پرورش،250 هزار دانش آموز مقطع ششم برای آزمون بلاتکلیف هستند.در حقیقت 250 هزار خانواده بلاتکلیف است . هرگونه تغییر در آزمون و مدارس سمپاد مطابق قانون نیازمند تایید شورای انقلاب فرهنگی و امضا ریس جمهور محترم را دارد.شورای انقلاب فرهنگی که آزمون را برای امسال مجاز دانسته است .شما هنوز سلسله مراتب اداری را هم نمی دانید؟ صحبت های اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، آقای مهندس ضرغامی و خانم دکتر آیت الهی را دروغ میپندارید.آیا شما در جلسه شورا هوشیار بودید؟ ...
پدر
Iran, Islamic Republic of
آقای مدیر و وزیر محترم آموزش و پرورش:
شما که یک شبه تصمیم میگیرید ومدعی هستید روش گزینش دانش آموزان که طی 40 ساله گذشته غلط است ( نقل به مضمون صحبت آقای وزیر و مدیر ) وراهکار جایگزین هم ندارید و صورت مسله را پاک میکنید و میگوید خذف !! آیا راهکار و روش جایگزین قبل از اعلام فکر کردید؟ مشاورین شما به شما مشورت و راهکار اعلام نمی کنند؟ کار مشاور alert نمودن مدیر بالا دست است!!!
آقای وزیر و مدیر محترم شما که اعلام میکنید این روش برای خانواده های مرفه است که فرزاندانشان به این گونه مدارس راه پیدا میکنند!!! آقای وزیر و مدیر محترم شما نگران خانواده های مرفه نباشید اینگونه حانواده ها در کل ایران چند نفر هستند ( لطفا جامعه آماری را مطالعه نمایید) آنها به راحتی روشها و راهکار جایگزین را دارند و انتخاب کرده اند شما نگران خانواده های مرفه و پول دار نباشید.شما نگران خانواده های ضعیف و فقیر باشید که در کل ایران هستند و نمی توانند به این گونه مدارس راه یابند و استعداد سوزی. میکنید
صالحی
Iran, Islamic Republic of
بلاتکلیفی خانواده ها و دانش آموزان:
آقای وزیر محترم آموزش و پرورش دانش آموز مقطع ششم برای آزمون بلاتکلیف هستند.شورای انقلاب فرهنگی انجام آزمون را بنا به صحبت های اعضا محترم، آقای مهندس ضرغامی و خانم دکتر آیت الهی مجاز دانسته است .آیا مطابق قانون (مطابق فصل هشتم چهار چوب نهادی و نظام اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش: برای تحقق اهداف و برنامه های سند ملی آموزش و پرورش در افق چشم انداز،سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر برفرآیند تحول بنیادین در دو سطح به شرح زیر صورت می پذیرد:
بخش اول:سیاست گذاری و تصمیم گیری کلان و نیز ارزیابی و نظارت راهبردی فرآیند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر پایه این سند بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد)
به عنوان مرجع بالاتر تخلف نیست ؟؟؟؟
مادر
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر و مدیر محترم 250 هزار دانش آموز متقاضی این گونه مدارس از طرقه مصاحبه حضوری!!!!!! لطفا خواهشا کمی فکر کنید.
پدر
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر محترم آموزش و پرورش ،یک سوال ساده در حد پیش دبستانی ، آیا شما در مورد نحوه ثبت نام کلاس هفتم در اینگونه مدارس ( فرزانگان ، حلی ،نمونه دولتی ) فکر کردید؟ بر چه اساسی است ؟
آیا همان روش نخ نما شده پول و رابطه ، .... و جهت انبساط خاطر محدوده منطقه ای است؟