پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۷

ایستادگی ترکان مقابل رئیس جمهور/ روحانی: تصمیمات ترامپ مهم نیست/ ترکان: ترامپ دارد بدترین ضربات را به اقتصاد ما می زند/ وقتی نقد دولت خطرناک می‌شود!

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 610040
مشاور رئیس جمهور بر خلاف صحبت های حسن روحانی نقد را خطرناک توصیف کرد و سیاست های آمریکا را عامل وضعیت بحرانی کشور توصیف کرد.
ایستادگی ترکان مقابل رئیس جمهور/ روحانی: تصمیمات ترامپ مهم نیست/ ترکان: ترامپ دارد بدترین ضربات را به اقتصاد ما می زند/ وقتی نقد دولت خطرناک می‌شود!
گروه سیاسی جهان نيوز: رکود اقتصادی بیماری این چند ساله اقتصاد کشور بود و این روزها نیز نوسانات بازار ارز به آن اضافه شده و تجار و کسبه را بلاتکلیف و به نوعی از کار بازداشته است. در این شرایط به نظر می رسد که مردم و منتقدان حق داشته باشند که از اوضاع به وجود آمده انتقاد کنند و از دولت بخواهند نسبت به اصلاح وضعیت موجود کاری کند.

از سخنان چندی پیش رئیس جمهور هم اینگونه بر می آمد که خود دولت نیز نسبت به کم کاری وزراء و کابینه اش انتقاد دارد. رئیس جمهور در دو مرحله به شدت به وزرای خود انتقاد کرد؛ انتقادی که این گمان را در بسیاری از افراد بوجود آورد که شاید تغییراتی در پیش باشد اما پس از مدتی برخی از دولتمردان این موارد را تکذیب کردند.

«اکبر ترکان» مشاور رئیس جمهور درباره این سخنان حسن روحانی بیان می کند که رئیس جمهور تنها برای تحرک دادن به کابینه اش این سخنان را ابراز داشته است. وی در ادامه بیان می‌کند که اوضاع کشور به سبب سیاست های آمریکا و ایران هراسی که ترامپ برای خالی کردن جیب رژیم های عربی به راه انداخته چندان مساعد نیست از این رو بایستی توان بیشتری در این حوزه به کار گرفته شود.

البته صحبت های ترکان بر خلاف صحبت های اخیر رئیس جمهور است که بیان داشت تصمیم هفته آینده آمریکا خلل و تاثیری در زندگی ما نخواهد داشت. حال ترکان همه کاسه و کوزه ها را سر ترامپ می شکند و بیان می‌کند: «ببینید، یک آدم بسیار بی‌قاعده و خطرناکی به اسم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا شده و در حال وارد کردن بدترین ضربات ممکن به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است. »

از سوی دیگر، ترکان نقد در این فضا را هم بر نمی تابد و می گوید: «در کشور ما برخی متوجه این حملات و ضربات نیستند و به جای اینکه متوجه این دشمنی و حملات خطرناک بشوند، مدام به دولت نقد می‌کنند. متأسفانه این طیف و عده به جای یاری کردن دولت در مقابل این حملات ترامپ، عکس آن عمل کرده و به دولت حمله و آنها هم در امتداد ترامپ دولت را تضعیف می‌کنند. »

وی می افزاید: «این چه جریان روشنفکری خطرناکی است که متوجه تهدیدات ترامپ، تحریم‌های ایالات متحده و فشارهای بین‌المللی علیه دولت و کشور ما نیست و همه چیز را به سمت دولت نشانه می‌روند؟ این اشتباه بزرگی است.»

با سخنان متناقض ترکان که در مقابل سخنان رئیس جمهور قرار می گیرد مشخص نیست که واقعا چه اتفاقی در کشور در حال رخ دادن  است آیا ما بایستی بخشی از این مشکلات را از جانب سیاست های آمریکای ترامپ ببینیم یا نه. به هر جهت اگر هم دولت در این عرصه ضربه ای خورده است به سبب سیاست درهای باز و منوط کردن توسعه و پیشرفت به خارج از مرزهاست. وقتی تخم مرغ های بسیاری را در سبد برجام و سیاست خارجی بچینیم قطعا تحرکات یکی از کشورهای درگیر در برجام علیه کشورمان ما را با مشکل مواجه خواهد کرد. خصوصا اینکه این کشور را کدخدای کشورهای دیگر بنمایم.

از سوی دیگر درحالی که خود رئیس جمهور از کابینه اش انتقاد می کند، مشاورش بیان می کند که انتقاد از دولت کار اشتباهی است و آنرا عملی خطرناک می نامد!

نکته مهم دیگر اینکه اگر دولت نیازی به ترمیم ندارد چرا در برابر ضربات آمریکا که همواره بوده، اینهمه ضعف از خود نشان داده است و وضعیت بازار به سمت دلار بالای 7 هزار تومانی پیش رفته است. این درحالی است که پیشتر جهانگیری دلار 4200 تومانی را قیمت اصلی و سایر قیمت‌ها را قاچاق عنوان کرده بود.

به هر جهت در این روزها تناقض وجه تشبیه سخنان بسیاری از دولتمردان است که نه تنها منتقدان بلکه مردم را نیز در بلاتکلیفی بزرگی گرفتار کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی قبل از ریاست جمهوری اش به دبیرشورایعالی امنیت ملی وقت و مذاکره کنندگان انتقاد وارد میکرد که با مذاکره با اروپایی ها بدون آمریکا ثمری ندارد و باید با کدخدای اروپا یعنی آمریکا توافق را بست! اما حالا از خروج آمریکا از توافق ابراز خرسندی کرده و میگوید«خب آمریکا که رفته بیرون به نظرم خیلی خوب شده یه شری کم شده !!»

او قبلا گفته بود: «بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت تر از مذاکره با اروپاست چرا که اروپایی ها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند... آمریکایی ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت تر است.»

اقای ترکان ! در اون مناطق ازادی که راستِ کار شماست ،یه ابگوشتی بار بزارین وبرای برجامتون ،یه مراسم ترحیم بگیرید ! اینقدر حاضرید براش هزینه کنید ؟یا همه هزینه از جیب ملت وحرف از دهان شما ؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت استیضاح و برکنار نمیشه؟
Iran, Islamic Republic of
خدا رحم کنه
Iran, Islamic Republic of
در عجبم از ملتی که بدون داشتن سواد الفبای امنیت اطلاعات، حاضرند با فیلترشکن از پیام رسان خارجی استفاده کنند ولی به بهانه امنیت از پیام رسان داخلی استفاده نکنند.
در حالیکه با نصب فیلترشکن ، امنیت دستگاهشون به صفر میرسه. با همون دستگاه کاربانکی هم میکنند‌.

در عجبم از ملتی که به اسرائیلی که فرصت پیدا کنه ایران رو له میکنه، بیشتر از سپاهی که براش امنیت میاره اعتماد داره!!!

در عجبم از ملتی که پز وطن پرستی میده ولی حتی با توهین مدیران تلگرام به ایران بازم متعصبانه حاضر نیست ترکش کنه.!!!!!

در عجبم از ملتی که یکسره غر میزنه از وضع اقتصاد ولی میره کالای قاچاق خارجی میخره و حاضر نیست کالای ایرانی رو حمایت کنه تا مشکل بیکاری و ارز و ... حل بشه.

در عجبم از ملتی که به فرار مغزها اعتراض داره ولی حاضر نیست از محصول مغزهای کشورش استفاده کنه، آخرشم بهشون انگ میزنه که اینا نخبه نیستند، طرفدرای پارتی داره حکومتند.😡😡
Iran, Islamic Republic of
اشکنه بخورن خوبه داداش راضی میشین ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی بود

همه را یکجا گفتی مرحبا
Iran, Islamic Republic of
اوضاع کشور به سبب سیاست های آمریکا و ایران هراسی که ترامپ برای خالی کردن جیب رژیم های عربی به راه انداخته چندان مساعد نیست از این رو بایستی توان بیشتری در این حوزه به کار گرفته شود.
پس این که می گویند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند یعنی چه؟
Iran, Islamic Republic of
ترکان همان شخصی است که میگفت با تاخیر در تصویب برجام هر روز 100 میلیون دلار متضرر می شویم !!
حالا باید پاسخگو باشد که بعد 2/5 سال از گذشت برجام چقدر سود کردیم ؟!! و پاسخگو باشد که چرا کدخدا به برجام پایبند نماند ؟
نتیجه اینکه سخنان ایشان از روی عقلانیت نیست .
Iran, Islamic Republic of
آ... مشغول بازی با روح و روان مردمند تا حواس مردم از اصل موضوع مشکلات پرت شود
Romania
مجلس براي اين همه ناكارامدي دولت برنامه اي ندارد ؟
Iran, Islamic Republic of
این یعنی توان دولت به اندازه آبگوشت بزباش هم نیست
Iran, Islamic Republic of
اکبر ترکان راست میگه . چون سخنان ترامپ بیشترین اثر را روی ابگوشت بزباش و دیزی داشته بطوریکه قیمت یک جفت نخود توی ابگوشت توسط دولت تدبیر و امید بالای 1 دلار (هردلار7000تومان)رسیده است . ...
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای ریئس دولت راست می گوید ولی هنوز که اون یانکی حرفی نزده ...
حمید
Iran, Islamic Republic of
مکرو ومکر الاه ان الاهه خیر والماکرین .یادش رفته ترکان چه بلایی سر دولت ورییس دولت قبل دراوردند .من به شخصه خوشحالم ....
Iran, Islamic Republic of
اکبر ترکان چقدر تو شانس اوردی که ترامپ ابگوشت بزباش و دیزی رو تحریم نکرد .
Iran, Islamic Republic of
ترکان اگر حرف زیادی بزنی ترامپ نخود و لوبیا و ظرف دیزی را هم تحریم میکنه ان وقت بیچاره میشی !!!!!!!!!!