جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

موضع دوگانه «گوترش» درقبال برجام

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 610036
دبیرکل سازمان ملل می‌گوید برای حفظ برجام با آمریکایی‎ها رایزنی می‎کند اما همزمان به بهبود توافق هسته‌ای ایران نیز روی خوش نشان می‎دهد.
موضع دوگانه «گوترش» درقبال برجام
به گزارش جهان نيوز،رسانه فرانسوی‌زبان «اکتوالیته» به نقل از «استفان دوجاریک» سخنگویدبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: آنتونیو گوترش به توافق هسته‌ای ایران به چشم یک شاهکار دیپلماتیک بزرگ نگاه می‌کند و بر حفظ آن با هدف برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی تاکید دارد. وی همچنین از تماس گوترش با مقامات واشنگتن پیرامون موضوع برجام خبر داده و می‌گوید که برخی از این تماس‌ها علنی و برخی دیگر نیز خصوصی بوده‌اند.

این درحالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به بخش دیگری از اظهارات دوجاریک اشاره کرد و نوشت: گوترش به حمایت جدی از برجام التزام دارد و درعین‌حال، از بهبود آن استقبال می‌کند!

موضع گوترش درحالی اعلام شد که ساعاتی پیش از آن، وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیسدر بیانیه‌ای مشترک از تداوم حضور کشورهایشان در برجام حتی در صورت خروج آمریکا خبر دادند.

گفتنی است دوگانگی موضع اعلام شده از سوی گوترش در انطباق با نظر اتحادیه اروپا مبنی بر لزوم حفظ همزمان برجام و رسیدگی به دغدغه‌های واشنگتن، بیان شد که نشان از همسویی وی با محور غرب دارد.

اروپایی‌ها می‌گویند با آمریکا درباره آنچه به زعم آنها رفتارهای منطقه‌ای ثبات‌زدای ایران نامیده می‌شود، هم‌عقیده‌اند و به همین بهانه دنبال توافق جانبی هستند که نواقص برجامی مورد ادعای آنها را رفع کند!

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *