پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۲

تصمیم برجامی ترامپ ساعت ۲۲:۳۰ اعلام می‌شود

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 609968
رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، امروز (سه شنبه) تصمیم خود را درباره توافق هسته‌ای ایران اعلام خواهد کرد.
تصمیم برجامی ترامپ ساعت ۲۲:۳۰ اعلام می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت که روز سه‌شنبه در ساعت ۲۲:۳۰ (۱۴:۰۰ به وقت واشنگتن) از کاخ سفید تصمیم خود را درباره توافق هسته‌ای ایران اعلام خواهد کرد.

ترامپ در حالی این توئیت را منتشر کرد که ساعاتی قبل نیز در توئیت دیگری نوشته بود، ایالات متحده به دیپلماسی سایه غیرقانونی جان کری درباره توافق بد ایران نیازی ندارد.

به اعتقاد رییس‌جمهوری آمریکا، در وهله اول کری فردی بوده که این «مشکل» را ایجاد کرده است.ترامپ در حالی این خبر را اعلام کرده است که تا ١٢ مه (٢٢  اردیبهشت) هنوز چهار روز باقی است و این موضع‌گیری زودهنگام در قبال برجام از جانب دولت واشنگتن در سال‌های اخیر بیسابقه بوده است. 

بر اساس آنچه مصوب شده، آمریکا باید تا پایان هفته جاری برای چندمین بار از زمان اجرای برجام، تعلیق تحریم‌های یک‌جانبه‌اش علیه ایران را تمدید کند. 

ترامپ سه ماه پیش ضمن تکرار موضع خود مبنی بر «بد بودن» توافق هسته‌ای، اعلام کرد که اگر این توافق اصلاح نشود، از آن خارج خواهد شد. 

سایر طرف‌های مذاکره‌کننده در برجام با این تصمیم ترامپ مخالفند و ایران نیز این توافق را غیرقابل‌بازنگری می‌داند.بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در آخرین اظهارات خود گفته است: با خروج آمریکا از برجام، تصمیمات غیرقابل تصوری می‌گیریم. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
"سایر طرف‌های مذاکره‌کننده در برجام با این تصمیم ترامپ مخالفند.."
واقعا مطمئنین؟ یعنی شما هم مثل اصلاح طلب های ساده لوح، فریب بازی اروپا رو خوردین....
واقعا که...
متاسفم
کنکور
Iran, Islamic Republic of
با سلام
حکایت اعلام نظر ترامپ برای دولتمردان و مسئولین منفعل ما حکایت اعلام " نتایج کنکور" شده!
همه دل تو دلشون نیست و هر لحظه منتظر اعلام نتیجه!
الان هم دولت مثل همان شرایط در حالت احتضار است!
همانطور که در رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا دل تو دلش نبود که هیلاری کلینتون رای بیاره! اما نیاورد!
و حالا ترامپ به ظاهر دیوانه اما کاملا باهوش، کاری کرده که دولتمردان ما آرزوهای خود را بر باد رفته می بینند!و کاملا منفعلانه منتظر نظر امریکایند!
البته این امر قابل پیش بینی بود.
اقایون اظهار می کنند آمریکا در برجام باشد یا نباشد فرقی برای ما ندارد! مهم تامین منافع ماست!
....
آخه اگر مهم نیست پس چرا منفعلانه به سفر دوره ای به اروپا و اینور و اونور می روید و تلفن به فرانسه و انگلیس و المان و روسیه و چین میزنید تو رو خدا بگید امریکا بیرون نره از برجام!؟! بعد میان جلو تریبون داخلی ادای آدمای پیروز را درمیارن!
کو باغ گلابی؟
فتح الفتوح و بالاتر از فتح خرمشهرتون این بود؟!
چقد بدبخت شده اند که منتظرند ترامپ نظرش و عملش را اجرایی کند بعد بشینند بگن...
...
...
وعده خدا حق است و حکایت حسن روحانی و دولتتش و مدعیان اصول گرای تصویب کننده 20 دقیقه ای برجام در مجلس این ایه شریفه سوره ممتحنه قرآن مجید است:
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِياءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِما جاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِيَّاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهاداً في‏ سَبيلي‏ وَ ابْتِغاءَ مَرْضاتي‏ تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِما أَخْفَيْتُمْ وَ ما أَعْلَنْتُمْ وَ مَنْ يَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبيلِ1
إِنْ يَثْقَفُوکُمْ يَکُونُوا لَکُمْ أَعْداءً وَ يَبْسُطُوا إِلَيْکُمْ أَيْدِيَهُمْ وَ أَلْسِنَتَهُمْ بِالسُّوءِ وَ وَدُّوا لَوْ تَکْفُرُونَ2
" اى کسانى که ایمان آورده اید ، دشمنان من و دشمنان خودتان را دوست مگیرید . شما با آنان طرح دوستى مى افکنید در صورتى که آنان قرآن و آیینى را که براى شما آمده و سراسر حق است انکار کردند ، در حالى که پیامبر و شما را بدین سبب که به خدا ، پروردگارتان ایمان آوردید از مکه بیرون راندند . پس اگر براى جهاد در راه من و دستیابى به خشنودى من هجرت کردید ، با آن مشرکانِ حق ستیز دست دوستى ندهید . شما در نهان به آنان ابراز مودّت مى کنید ، در صورتى که من به آنچه شما نهان داشته و به آنچه آشکار کرده اید داناترم . و هر کس از شما به این کار اقدام کند به یقین راه راست را گم کرده است .

2) اگر بر شما دست یابند ، با شما دشمنى مى کنند ، هر چند دست دوستى به آنان داده باشید . آنان در این صورت دست و زبانشان را به بدى به سوى شما مى گشایند ( شما را مى کُشند یا اسیر مى کنند و شکنجه مى دهند و به شما ناسزا مى گویند ) و دوست دارند که شما از این رهگذر کافر شوید "