جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پایان بازی/ الجزیره ۳ پرسپولیس ۲

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب: 609928
حرکت دیدنی و سه نفره بازیکنان پرسپولیس با ارسال امیری و ضربه سر علیپور به تک گل سرخپوشان تبدیل شد.
پایان بازی/ الجزیره ۳ پرسپولیس ۲
به گزارش جهان نيوز، پرسپولیس با دستیابی به عنوان صدرنشین گروه سوم اکنون در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان برابر الجزیره امارات قرار گرفته است. آنها در بازی رفت و در استادیوم خانگی حریف به دنبال نتیجه‌ای هستند تا شرایط صعود در آخرین بازی فصل برای آنها ساده شود. الجزیره نیز امیدوار است بتواند با کسب نتیجه در این بازی تاریخ‌سازی کرده و برای اولین بار در جمع هشت تیم برتر آسیا حضور یابد.

با گزارش لحظه به لحظه این دیدار و حواشی آن ورزش سه را همراهی کنید.

استادیوم: محمد بن زاید                        تماشاگر: حدود 12هزار نفر
داور: کیمورا هیرویوکی                         کمک داوران: کارا کامی ساتوشی- میهارا جوداور
 
کارت زرد:
 
سالم راشد(16)-روماریو داسیلوا(69)-علی خصیف(83)-مبارک بوصوفه(88) از الجزیره
کمال کامیابی‌نیا(11) از پرسپولیس
 
الجزیره:
  • علی خصیف
    محمد فوزی
    مسلم فایز
    علی مبخوت
    مبارک بوصوفه
    سالم راشد
    محمد المسلمی
    یعقوب الحوسنی
    روماریو داسیلوا
    محمد العطاس
    خلیفه الحمادی
سرمربی: تن کاته
پرسپولیس:
  • علیرضا بیرانوند
    حسین ماهینی
    شجاع خلیل زاده
    محمد انصاری
    صادق محرمی
    کمال کامیابی نیا(90- شایان مصلح)
    فرشاد احمدزاده
    احمد نوراللهی
    وحید امیری
    علی علیپور(70- گادوین منشا)
    سیامک نعمتی(75-بشار رسن)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 

 
 
شرح گل‌ها:
 
الجزیره 0 پرسپولیس 1: ( علی علیپور، دقیقه 42): ارسال دیدنی وحید امیری در گوشه شش قدم با ضربه سر فوق العاده علی علیپور به تور دروازه الجزیره چسبید.
 
الجزیره 1 پرسپولیس 1: ( مبخوت، دقیقه 52): اشتباه مرگبار شجاع خلیل زاده فرصت فضاسازی برای ارسال توپ در عمق خط دفاعی پرسپولیس را شکل داد تا مبخوت با ضربه فنی خود از روی خط محوطه جریمه دروازه بیرانوند را باز کند.
 
الجزیره 2 پرسپولیس 1: (رومارینهو، دقیقه 77): بار دیگر عمق دفاع پرسپولیس توسط الجزیره نشانه گرفته شد و اینبار رومارینهو با بیرانوند تک به تک شد تا بهترین استفاده را از پاس مبخوت ببرد و گل دوم تیمش را به ثمر برساند.
 
الجزیره 2 پرسپولیس 2 : ( دقیقه 83، گادوین منشا): منشا در ضربه اول خود توپ را به بدترین شکل ممکن از دست داده بود، با فرصتی که داور نصیبش کرده بود، توپ را اینبار خلاف جهت حرکت احمد خمیس به گل تساوی این تیم تبدیل کرد.
 
 
شرح نیمه اول
پرسپولیس با سنجش مناسب کیفیت حریف تلاش چندانی در زمین حریف در دقایق ابتدایی برای دستیابی به دروازه حریف نشان نداد. الجزیره نیز بیشتر به دنبال پیروزی در جنگ‌های میانه زمین بود و این مساله بازی را در نیم ساعت ابتدایی فیزیکی کرد. دریافت دو کارت زرد در این دقایق از سوی داور برای دو بازیکن پرسپولیس و الجزیره نمایشگر اوج جدال فیزیکی طرفین بود.

در ادامه اما پرسپولیس با سود بردن از قدرت تکنیکی فرشاد احمدزاده و نفوذهای صادق محرمی از سمت راست و حرکات امیری عزم دروازه الجزیره را کرد که در نهایت روی یکی از این حملات با استفاده از ارسال امیری و ضربه سر علیپور به گل دست یافتند.
 
 

 
دقایق حساس:
 
دقایق 1 تا 25: دو تیم فرصت مناسبی روی دروازه یکدیگر برای محک دروازه‌بانان شکل نداده‌اند و تا این لحظه ارسال‌ها و ضربات ناقص بازیکنان دو تیم به راحتی در اختیار گلرها قرار گرفته است.
 
دقیقه 26: مبخوت که قصد داشت با تکنیک خود پرسپولیسی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد با توپربایی احمدزاده مواجه شد. دو دریبل موفق از احمدزاده و پیش روی تا پشت محوطه جریمه با پاس او برای علیپور همراه شد که ضربه این بازیکن با برخورد به مدافع الجزیره راهی اوت شد.
 
دقیقه 45: توپگیری فرشاد احمدزاده و حرکت پشت محوطه جریمه با ضربه مناسبی از سوی او همراه نشد و توپ از کنار دروازه راهی اوت شد.
 
دقیقه 64: ارسال کرنر احمد نوراللهی با ضربه سر سیامک نعمتی با اختلافی کم از دروازه الجزیره راهی اوت شد.
 
دقیقه 80: برخورد توپ در محوطه جریمه به دست مدافع الجزیره یک ضربه پنالتی برای پرسپولیس شکل داد تا منشا پشت این ضربه قرار گیرد.
دقیقه 81: ضربه پنالتی گادوین منشا با دفع گلر الجزیره همراه شد اما در شرایطی که منشا در ضربه برگشت نیز با اشتباه مرگبار خود توپ را راهی اوت کرده بود، داور به نشانه خروج زودهنگام احمد خمیس دستور به تکرار این ضربه را داد.

دقیقه 95: روی اشتباه منشا گل برای الجزیره

منبع: ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *