جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قاسمی: آمریکا فقط ترامپ نیست

دیدار ظریف – کری بخشی از دیپلماسی سیاست خارجی است
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب: 609921
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص دیدار ظریف – کری گفت: این دیدار در راستای مجموعه دیدار‌های وزیر امور خارجه کشورمان با شخصیت‌های سیاسی و اندیشمند در نیویورک بوده است و بخش عمده‌ای از دیپلماسی سیاست خارجی محسوب می‌شود.
قاسمی: آمریکا فقط ترامپ نیست
به گزارش جهان نيوز، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه پیرامون ادعای نشریه‌ای آمریکایی مبنی بر اینکه ظریف و کری طی دو ماه اخیر دیدار‌هایی با یکدیگر داشتند، گفت: در سفر چندی پیش ظریف به نیویورک برای شرکت در اجلاس سازمان ملل وزیر امور خارجه کشورمان از فرصت این سفر استفاده کرد و با بیش از ۳۰ شخصیت اندیشمند، افراد فرهیخته و چهره‌های سیاسی از جناح‌های مختلف سیاسی از جمله حزب جمهوری خواه و دموکرات و اندیشکده‌ها و اساتید دانشگاه در ایالات متحده دیدار‌های بسیار طولانی و مفصلی داشت و علاوه بر این دیدار‌ها با رسانه‌های مختلف آمریکایی نیز مصاحبه‌هایی انجام داد. 

وی ادامه داد: وزیر خارجه کشورمان سعی کرد که جامعه آمریکا را با سیاست‌های ایران و مسائل منطقه و نگاه بین المللی ایران بیشتر آشنا کند و فکر می‌کنم از این لحاظ وی رکورد خوبی از فعالیت‌ها در سفر اخیر داشت. 

قاسمی با اشاره به اینکه افرادی که در این سفر با وزیر خارجه کشورمان مذاکره داشتند از طیف‌های مختلف در ایالات متحده بودند، گفت: این کار بخش عمده‌ای از دیپلماسی و سیاست خارجی محسوب می‌شود که باید در این مسیر بیشتر حرکت کنیم و البته دکتر ظریف همیشه در این حوزه پیشتاز بوده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: براساس این روند وزیر خارجه کشورمان دیداری با کری انجام داد که البته وی هم اکنون در آمریکا سمت دولتی ندارد و به عنوان یک شخصیت سیاسی که با مسائل ایران آشناست و فرد موثری در مناسبات داخلی آمریکا محسوب می‌شود و در نتیجه تاثیر مهمی را بر افکار عمومی آمریکا می‌تواند داشته باشد انجام داد.

وی افزود: ما آمریکا را فقط ترامپ نمی‌دانیم و ایالات متحده فقط دولت حاکم در این کشور نیست بلکه تفکرات نسبت به مسائل منطقه و جهان در این کشور وجود دارد که می‌تواند در مسائل آمریکا تاثیرگذار باشد. 

قاسمی در خصوص اینکه آیا دیدار ظریف - کری حول محور حفظ برجام بوده است، گفت: نمی‌توانم در خصوص ریز گفتگو‌های طرفین صحبت کنم، اما قطعا برجام هم در حول تمام این گفتگو‌ها به طور مشخص مورد بحث قرار گرفته است.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *