پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۴

​نظر زیبا‌کلام درباره خروج آمریکا از برجام

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 609766
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است خروج آمریکا از برجام به ضرر جریان اصلاح‌طلبی است و باعث ضعیف شدن این گروه در عرصه سیاسی کشور می‌شود.
​نظر زیبا‌کلام درباره خروج آمریکا از برجام
به گزارش جهان نيوز، 22 اردیبهشت‌ماه موعد تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام است. به گفته  کارشناسان سه سناریو برای آینده برجام محتمل است. اول اینکه آمریکا از برجام خارج نمی‌شود، دوم حفظ ساختمان برجام و تشدید سایر تحریم‌ها علیه ایران به بهانه‌های واهی و سومین سناریو خروج از برجام است. برخی مسئولان داخلی مانند نوبخت نیز احتمال می‌دهند که آمریکا از برجام خارج شود. 

 صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب که در این سال‌ها یکی از حامیان اصلی برجام و دولت روحانی بوده،‌ اخیرا طی مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد اعلام کرده "پایان برجام به زیان جریان دموکراسی‌خواه است."

وی در گفت‌وگو با این روزنامه با اشاره به اثرات اجتماعی لغو برجام می‌گوید" تجربه نشان داده که وقتی بحران خارجی و وضع بد معیشت و اقتصاد وجود دارد، اولین قربانی، جریان دموکراسی‌خواه است چرا که تندروها جلو افتاده و دست بالا را پیدا می‌کنند. دست کم در کوتاه مدت بعد از خروج آمریکا از برجام به واسطه معضلات اقتصادی که به دنبال آن می‌آید، وضعیت جریان اصلاح‌طلب از اینی که هست هم ضعیف‌تر خواهد شد."

این فعال سیاسی اطلاح طلب ادامه می‌دهد "خروج آمریکا از برجام به سود اصول‌گرایان خواهد بود، چراکه سخنان پیشین آنها مبنی بر غیر‌قابل اعتماد بودن آمریکا دوباره تکرار خواهد شد و آنها می‌گویند توافقی که روحانی انجام داد اصلا به نفع کشور نبوده است..."

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نظریه پرداز محترم این سه موردی که گفته اید بازی سیاست است که قربانیانش درگذشته ، حال وآینده مردم کوچه و بازارندچه اصول گرا ویااصلاح طلب دوسریک قیچی هستند که برای یک هدف وآنهم بریدن بکارمیروند. مردم امروزه باید گردن های خود رابرای دندانهای تیزکرده شده ظالم ، شبیه آهوی بیابانی که دردهان شیرمیلغزندآماده شوند.
Iran, Islamic Republic of
مرور برتاریخ... اصلاح طلبی رایج اباشلوغ کاری وازبین بردن امنیت شروع شد...بعدکلی هوادارضدانقلاب پیداکرد...دولبه ی قیچی اون حرکتی است که باسم اصلاح
امنیت وقانون رازیرپا می گذاردحالا هرکی هست...وبود...اصولگرایی گرایش به اصول اسلام وانقلاب است قولا وعملا وهرکس درهرزمان که به اسلام وانقلاب قولا وفعلا عمدا وسهواضربه می زندشامل آن نیست...
Iran, Islamic Republic of
اگر اصولگرایی نبوددلواپسان نبودندتابحال مملکت فروخته وتجزیه شده بودباصطلاح روشنفکرها وباصطلاح اصلاح طلبها غیر ازحراج منافع عمومی چه کردند
هرچند جان کلام اینکه امنیت وقدرت وآبروی کشورمال هیچ جناحی نیست وهمه ی تلاش اصولگراهاحفظ کشور بوده وجلوگیری ازخسارت بیشتر...
علوی
Iran, Islamic Republic of
از کرامات شیخ ما اینست شیره را خوردو گفت شیرین است