پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بیش از ۴۰۰ هزار بیکار در استان خوزستان وجود دارد

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 609699
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: آمار بیکاری در استان خوزستان بالا است بنابراین باید فکری برای کاهش این مسئله کرد چرا که این معضل در سال‌های اخیر شدت و افزایش یافته است.
بیش از ۴۰۰ هزار بیکار در استان خوزستان وجود دارد
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری شامگاه یکشنبه در دیدار با سردار سرلشکر محمد باقری ضمن اینکه مهارت آموزی سربازان را امری خوب و پسندیده دانست اظهار داشت: این اقدام ستاد کل نیروهای مسلح می‌تواند زمینه‌ساز کاهش بیکاری و افزایش اشتغال شود.

وی به معضل بیکاری به عنوان یک تهدید در خوزستان اشاره کرد و افزود: آمار بیکاری در استان خوزستان بالا است بنابراین باید فکری برای کاهش این مسئله کرد چرا که این معضل در سال‌های اخیر شدت و افزایش یافته است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه بیکاری جوانان مشکلات مختلفی را در جامعه ایجاد کرده چرا که جوانان توانایی تشکیل خانواده را ندارند بیان کرد: بستر لازم برای کار فارغ‌التحصیلان فراهم نیست و مدرک‌گرایی نیز به نوبه خود در بین جوانان معضل شده است.

وی گفت: بیش از 400 هزار بیکار در خوزستان وجود دارد. راه‌اندازی واحدهای فنی و حرفه‌ای در کنار مساجد می‌تواند نتایج مطلوبی در کاهش بیکاری و ایجاد شغل داشته باشد.

جزایری به ایجاد مشاغل ارزان قیمت در سطح روستاها و ارائه تسهیلات به جوانان با همکاری جهاد کشاورزی اشاره و عنوان کرد: بانک‌ها باید همکاری بیشتری داشته باشند چرا که وعده‌های زیادی برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی داده شده اما تاکنون ما چیزی ندیده‌ایم.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *