جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۱۹ کشته و ۳۴ زخمی در انفجار شرق افغانستان

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 609640
در حالی که طالبان مسئولیت حمله به مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در ولایت «خوست» را رد کرده است مقامات محلی از کشته شدن ۱۹ نفر و زخمی شدن ۳۴ تن دیگر در این حمله خبر می‌دهند.
۱۹ کشته و ۳۴ زخمی در انفجار شرق افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، انفجاری در یک مسجد واقع در ولایت «خوست» که به عنوان مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان استفاده می‌شد دستکم 19 کشته و 34 زخمی برجا گذاشت.

«بصیر بینا» سخنگوی پلیس این ولایت گفت که این انفجار در حالی روی داد که مردم برای اقامه نماز در مسجد گرد هم آمده بودند، مکانی که به عنوان مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان انتخابات پارلمانی این کشور نیز استفاده می‌شد.

به گفته بینا انفجار توسط عامل انتحاری صورت نگرفته بلکه بر اثر مواد منفجره‌ای بوده که داخل مسجد جاسازی شده بوده است.

«حبیب شاه انصاری» رئیس وزارت بهداشت خوست، ولایتی کوهستانی و هم‌مرز با پاکستان، کشته شدن 19 نفر و زخمی شدن 34 تن در این حمله را تایید کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در حالی با انتشار بیانیه‌ای نقش داشتن این گروه در انفجار را رد کرد که اخیرا نیز یک مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در غرب کابل توسط گروه تروریستی داعش مورد حمله انتحاری قرار گرفته بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *