جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس جمهور فرانسه:

برجام مانع از بی‌ثباتی در منطقه می‎شود!

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 609579
رئیس جمهور فرانسه می‎گوید در دیدار با همتای آمریکایی تلاش کرده منطق حاکم بر مسائل منطقه‎ای مرتبط با ایران را نشان داده و به وی لزوم پرهیز از بی‌ثباتی منطقه را یادآور شود.
برجام مانع از بی‌ثباتی در منطقه می‎شود!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، امانوئل مکرون در مصاحبه با «ژورنال دو دیمانش» از توافق هسته‌ای ایران به عنوان راهی برای پرهیز از بی‌ثباتی تمام منطقه یاد کرد!

وی این ادعا را حین بازگو کردن دستاوردهای سفری عنوان کرد که چندی پیش به واشنگتن داشت تا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را متقاعد به ماندن در برجام کند.

مکرون در این‌باره گفت: تلاش کردم تا به او (ترامپ) منطق حاکم بر مسائل مختلفی را که به ایران مربوط است، یادآوری کرده و همچنین توجه وی را به اوضاع سوریه جلب کنم.

رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: اگر همه منطقه را به خاطر ایران به بی‌ثباتی بکشیم؛ در واقع، مقدمه تحرکات بعدی تروریست‌ها را فراهم می‌کنیم- تحرکاتی که در بستر منطقه زاده می‌شوند و از درگیری‌ میان شیعه و سنی تغذیه می‌کنند.

مکرون در توجیه مشارکت فرانسه در حمله نظامی به مواضع دولت دمشق نیز مدعی شد: اگر فرانسه خواهان احترام از سوی منطقه است، باید با همه طرفین صحبت کند و درعین‌حال وقتی خطوط قرمز شکسته می‌شوند، قابلیت پاسخگویی را داشته باشد چراکه این یکی از اصول اساسی اعتبار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *