جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید منصور باغبانپور

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 609498
گوشه‌ای از زندگی نامه شهید منصور باغبانپور از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
گوشه‌ای از زندگی نامه شهید منصور باغبانپور
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید منصور باغبانپور یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛
شهید منصور باغبانپور افشار فرزند مراد به سال 1349 در تکاب و در دامان خانواده ای مذهبی دیندار و مؤمن افتخار هستی به دنیا بخشید.

شور آزادگی و نفرت از ظلم بیداد از جمله خصایلی بود که در ذات پاک او از همان آغاز کودکی نقش بسته بود. شهید پرشور تا مقطع دوّم راهنمایی تحصیل کرد و لیکن چون دیگر عاشقان راه پاک شهادت، دامان سنگر را برگزید.همراه با نیروی مردمی در واحد بسیج تکاب فعالیت می کرد.

پاک دین و پاک دامن بود. روح بلند او مشتاق رسیدن به شهادت بود و با جان ودل اسلام و ولایت را دوست می داشت. علیرغم سن وسال کم خویش آنچنان آگاهی در عرصه عشق و پاکبازی داشت که مرگ سرافرازش مؤید این موضوع است.

همواره شور جبهه در سرش بود و حب اسلام در قلب پاکش، تا عاقبت این آرزوی شیرین او تحقق یافت و روح و جان بیقرار او در تاریخ 12/12/ 1364 در انجام عملیات والفجر 8 در فاو به وصل معشوق رسید و آرام گرفت. پیکر پاکش مدتی مفقود بود تا اینکه به سال 1376 در پی جستجوی تلاشگران تفحص یافته شد و در گلزار شهدای تکاب به خیل عاشقان همراهش پیوست.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *