جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بازی دو سر برد از نظر علی مطهری

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 609481
نایب رئیس مجلس با اشاره به بهانه‌ آمریکا برای خروج از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام برای ایران بازی دو سر بُرد است.
بازی دو سر برد از نظر علی مطهری
به گزارش جهان نيوز، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت‌) در صحن علنی پارلمان در نطق میان دستور، ضمن تبریک به مناسبت روز معلم، اظهار داشت: استاد مطهری در 2 ماهی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قید حیات بودند، بر احترام به آزادی‌ها و اینکه خیال نکنیم با جلوگیری از اظهارنظر مخالف از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنیم، تاکید داشت. او معتقد بود از اسلام با آزادی دادن به افکار مخالف و پاسخ به شبهات می‌توان دفاع کرد.

وی افزود: شهید مطهری بر استمرار عدالت‌خواهی تاکید داشت. ایشان چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صراحت فرمود "اگر جمهوری اسلامی به مسئله عدالت اجتماعی اهمیت ندهد، شکست خواهد خورد." وی همچنین به استقلال فرهنگی، مکتبی و اینکه نباید نسبت به فرهنگ غرب یا شرق دچار خودباختگی و خود کم‌بینی شویم، تاکید داشت. وی می‌فرمود "استقلال سیاسی و اقتصادی آنگاه توفیق حاصل می‌کند که در استعمار فرهنگی توفیق به دست آورده باشد."
نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه امروز کشور ما با خباثت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایط سختی قرار گرفته است، گفت: ضرورت همدلی و وحدت ملی در این شرایط مضاعف شده است. آنچه که ما را به پیروزی رساند "وحدت کلمه" بود، آنچه نهضت را ادامه می‌دهد نیز وحدت کلمه است.

مطهری تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید با زبان ساده، شرایط داخلی و خارجی را برای مردم تشریح کند، آنگاه مردم همراهی و مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حرف دل ترامپ که البته آن را به زبان نمی‌آورد این است که شما باید از آرمان آزادی فلسطین دست بردارید و اشغال را به رسمیت بشناسید، تا ما به بانک‌ها اجازه مبادله دهیم و بتوانید به رفاه برسید، اظهار داشت: پاسخ ما این است که ما تن به خواری نخواهیم داد. نیازهای مادی خود را با تکیه بر توان داخلی و روابط خوب با کشور‌های مستقل تامین می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا بداند هر گونه تصمیمی برخلاف منافع ملت ایران، پاسخ سختی را به همراه خواهد داشت، ادامه داد: چنانچه آمریکا از برجام خارج شود با چه اعتباری می‌خواهد با کره‌ شمالی مذاکره کند؟

** آیا آمریکا اجازه می‌دهد ایران درباره توان موشکی‌اش تصمیم بگیرد؟

مطهری اضافه کرد: خروج آمریکا از برجام برای ایران بازی 2 سر برد است. در صورت خروج آمریکا از برجام ضمن تنزل جایگاه جهانی آمریکا، حجت از طرف ایران تمام است.

نماینده مردم تهران در مجلس در همین راستا اضافه کرد: آنها 2 موضوع را بهانه کرده‌اند یکی توان موشکی و دیگر نفوذ منطقه‌ای ایران. آیا آمریکا اجازه می‌دهد که ما درباره توان موشکی‌اش تصمیم بگیریم؟

وی اظهار داشت: مایه خوشوقتی است که دادستان تهران اعلام کرد، پرونده دادستان سابق درباره قتل "زهرا کاظمی" همچنان مفتوح است. لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا باید از طرف ایران عذرخواهی و مجرم مجازات می‌شد، سریعتر به اطلاع مردم برسد.

مطهری در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به موضوع فیلتر تلگرام، گفت: بهتر بود فیلتر تلگرام از مسیر قانونی انجام می‌شد. قانون، کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای 13 عضو از نهادهای مربوط است، مسئول این کار قرار داده نه قوه قضائیه را. اگر حکم حکومتی در کار بوده، لازم است با ذکر دلایل اعلام شود و البته مردم می‌پذیرند. زیرا مردم رهبر انقلاب را گذشته از مقام ولایت، انسانی حکیم می‌دانند که مصالح و سعادت ملت را مبنا قرار می‌دهند.

نایب رئیس دوم مجلس با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسئله تلگرام می‌توانست به قوه قضائیه تذکر قانون اساسی دهد اضافه کرد: وی باید اقتدار لازم را در اجرای اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی از خود نشان دهد. دم زدن از تقیه و کنایه به این و آن، نشانه ضعف است. مردم انتظار صراحت و در میان گذاشتن مسائل با خود را دارند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *