پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اظهارات نسنجیده ترامپ، فرانسه را به خشم آورد

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 609425
فرانسه اظهارات رئیس‎جمهوری آمریکا درباره حملات تروریستی پاریس را محکوم کرد و خواهان احترام وی به قربانیان این حادثه شد.
اظهارات نسنجیده ترامپ، فرانسه را به خشم آورد
به گزارش جهان نيوز، برخی از اظهارات روز جمعه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که در انجمن ملی سلاح این کشور عنوان شد، خشم مردم فرانسه را برانگیخت تا آنجا که دولت پاریس عذرخواهی ترامپ را خواستار شد.
گفتنی است ترامپ در توجیه خود مبنی بر لزوم حمل سلاح شخصی که درگیری‌های ناشی از آن هرساله جان بسیاری از اتباع آمریکایی را می‌گیرد، مدعی شد: ببینید فرانسه سخت‌ترین قوانین حمل سلاح را دارد و هیچ‌کس در پاریس اسلحه ندارد اما در همین کشور ۱۳۰ نفر به دست گروهی کوچک از تروریست‌های اسلحه به‌دست، به طرز وحشیانه‌ای کشته شدند.

اما ترامپ به گفتن این مطالب اکتفا نکرده و با اصوات و حرکات خود، ادای قاتلین حادثه تروریستی پاریس را هم درآورد.
درهمین‌راستا، وزارت خارجه فرانسه هم خواستار احترام به یاد و خاطره کشته‌شدگان حادثه تروریستی پاریس شد تا آنجا که در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه شدیدترین اعتراضات خود را نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور ترامپ در خصوص حملات تروریستی ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ اعلام می‌دارد.

اما واکنش‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود تا آنجاکه «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری سابق فرانسه اظهارات ترامپ را شرم‌آور و نشانه طرز فکر واقعی وی درباره فرانسه و ارزش‌های این کشور توصیف کرد.«مانوئل والس» نخست‌وزیر سابق فرانسه نیز با انتشار توییتی، اظهارات ترامپ را بی‌شرمانه و ناشایست عنوان کرد.

منبع:مهر
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *