جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۲۰ هزار داعشی مسلح در عراق حضور دارند

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 609385
معاون سازمان الحشد الشعبی عراق گفت: وضعیت امنیتی در این کشور بغرنج نیست اما همچنان سختی هایی وجود دارد که از جمله آن حضور 20 هزار داعشی مسلح در نقاط مختلف عراق است.
۲۰ هزار داعشی مسلح در عراق حضور دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل ازایرنا، 'ابومهدی المهندس' روز شنبه در یک سخنرانی که شبکه الغدیر عراق بخش هایی از آن را پخش کرد، افزود: عراق همچنان نیازمند تلاش برای برقراری ثبات و امنیت است.وی در این خصوص بویژه به همه نوار مرزی با سوریه و منطقه الحویجه (استان کرکوک - شمال) بعنوان مراکز حضور و فعالیت داعش اشاره کرد.

وی گفت: در گذشته که داعش در بغداد عملیات انجام می داد حدود 120 داعشی در منطقه بغداد حضور داشتند و اکنون 200 داعشی در این منطقه حضور دارند.المهندس گفت: این افراد در این منطقه به فعالیت روزمره مشغول هستند.وی بدون توضیح بیشتر درعین حال تاکید کرد که نباید وضعیت امنیتی را بغرنج جلوه داد اما گل و بلبل هم نیست و باید بیشتر تلاش کرد.

توجه به شرایط امنیتی بویژه با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات سراسری پارلمانی در عراق (22 اردیبهشت) بیش از گذشته شده است بویژه آنکه گروهک تروریستی تکفیری داعش پس از ماهها سکوت رسانه ای، چند روز پیش در اطلاعیه ای تهدید کرد به طور ویژه مراکز رای گیری و رای دهندگان عراقی را هدف حملات خود قرار خواهد داد.
در همین حال سعد معن' سخنگوی وزارت کشور عراق و سخنگوی ستاد عملیات بغداد نیز از اجرای طرح ویژه امنیت انتخابات از 15 اردیبهشت خبر داد و گفت در این طرح نیروهای مختلف نظامی و امنیتی عراق از جمله نیروی هوایی ارتش برای برقراری امنیت شهرها، مراکز رای گیری و رای دهندگان مشارکت خواهند داشت.

با وجود اعلام پایان نظامی داعش در عراق اوایل آذرماه گذشته، عملیات تروریست های تکفیری بطور پراکنده در برخی نقاط مختلف این کشور از جمله بعضی مناطق اطراف بغداد، کرکوک در شمال، و نیز غرب کشور در مرز با سوریه ادامه دارد.
ارتش و الحشد الشعبی عراق از هفته ها پیش عملیات وسیع جستجو و پاکسازی را در این مناطق اجرا می کنند.
در عین حال آمارهای سازمان ملل از روند بهبود شرایط امنیتی در عراق حکایت دارد.

'یونامی' دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد: در ماه آوریل (12 فروردین الی 10 اردیبهشت) عراق کمترین آمار قربانیان خشونت و تروریسم و در گیری های مسلحانه را از سال 2012 تاکنون را ثبت کرد.
یونامی در بیانیه ای خاطرنشان کرد: 68 کشته و 122 زخمی غیر نظامی در ماه آوریل در عراق ثبت شد که استان الانبار با بیشترین تلفات 24 کشته و 29 زخمی در رتبه نخست میان مناطق مختلف این کشور قرار دارد.
بر اساس این گزارش، بغداد با هشت کشته و 30 زخمی و کرکوک با 10 کشته و 21 زخمی در رتبه های دوم و سوم هستند.

'یان کوییچ' نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق طبق بیانیه ای گفت: آمار قربانیان پس از شکست نظامی داعش در سال گذشته همچنان رو به کاهش است و این خبری خوب است.گفتنی است ماه ژانویه (11 دی الی 11 بهمن) شاهد بیشترین آمار قربانیان در سال جاری میلادی با 119 کشته و 269 زخمی بود که اغلب قربانیان را غیر نظامیان تشکیل می دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *