پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

آمار باسوادان پناهجویان افغانستانی در ایران

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 609341
مراسم افتتاحیه طرح سوادآموزی کودکان و نوجوانان اتباع افغانستانی با همکاری سازمان امداد بین‌الملل در منطقه عشایر نشین روستای محمودآباد شهرستان پیشوا برگزار شد.
آمار باسوادان پناهجویان افغانستانی در ایران
به گزارش جهان نيوز، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مراسم افتتاحیه طرح سوادآموزی کودکان و نوجوانان اتباع افغانستانی، با اشاره به تلاش دولت جمهوری اسلامی ایران در این مورد، از باسواد شدن ۵۴ درصد از پناهجویان افغانستانی در ایران خبر داد.

مراسم افتتاحیه طرح سوادآموزی کودکان و نوجوانان اتباع افغانستانی با همکاری سازمان امداد بین‌الملل در منطقه عشایر نشین روستای محمودآباد شهرستان پیشوا برگزار شد.

علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در این مراسم با بیان اینکه سوادآموزی صرف جوابگوی همه نیاز‌های مخاطبان نیست، گفت: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در کنار برنامه‌های توسعه سواد پایه و آموزش مفاهیم درسی باید در برنامه درسی نظام‌های آموزشی رسمی و غیررسمی کشور لحاظ شود.

وی به ارائه آمار و ارقام افراد تحت پوشش اتباع خارجی این سازمان پرداخت و افزود: سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۹۶ بیش از ۲۷ هزار نفر از اتباع کشور‌های خارجی خصوصاً افغانستانی را تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی برده و باسواد کرده است که از این تعداد، حدود ۲۴ هزار نفر با اعتبارات دولتی و ظرفیت این سازمان صورت پذیرفته است.

باقرزاده با اشاره به سوادآموزی در مورد اتباع افغانستانی ادامه داد: نرخ سواد اتباع و پناهجویان افغانستانی در سال ورود به کشور جمهوری اسلامی ۶ درصد بوده است و در حال حاضر بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ به ۶۰ درصد ارتقا یافته است؛ این در حالی است که در کشور افغانستان این نرخ ۵۰ درصد گزارش شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: باید توجه داشت که این افزایش و ارتقا در شاخص سواد، نشانگر فراهم شدن فرصت آموزشی رایگان و برابر برای این افراد در کشور جمهوری اسلامی ایران است.

سازمان نهضت سوادآموزی در قالب تفاهم‌نامه با مشارکت سازمان مردم‌نهاد امداد بین‌الملل relief international قرار است، تعداد ۱۹۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان بی‌سواد ۱۹-۱۰ ساله اتباع خارجی را در شهرستان‌های استان تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی پایه و دوره انتقال خود ببرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله سند 2030 رو برای این بنده های خدا اجرایی نکنند