پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جزئیات بودجه نظامی ۷۱۷ میلیارد دلاری آمریکا

شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب: 609330
نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته جزئیات مربوط به لایحه ۷۱۷ میلیارد دلاری بودجه نظامی این کشور را منتشر کردند که شامل تلاش‌های واشنگتن برای رقابت در عرصه نظامی با روسیه و چین بوده است. نمایندگان آمریکایی همچنین تدابیری را برای توقف موقت فروش تسلیحات به ترکیه در نظر گرفته اند.
جزئیات بودجه نظامی ۷۱۷ میلیارد دلاری آمریکا
به گزارش جهان نيوز، نمایندگان آمریکایی روز جمعه جزئیات بودجه نظامی ۷۱۷ میلیارد دلاری را اعلام کردند که شامل تلاش برای رقابت با چین، روسیه و توقف فروش تسلیحات نظامی به ترکیه است.

به گزارش رویترز، نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته جزئیات مربوط به لایحه ۷۱۷ میلیارد دلاری بودجه نظامی این کشور را منتشر کردند که شامل تلاش‌های واشنگتن برای رقابت در عرصه نظامی با روسیه و چین بوده است. نمایندگان آمریکایی همچنین تدابیری را برای توقف موقت فروش تسلیحات به ترکیه در نظر گرفته اند.

کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا قرار است هفته آینده درباره قانون ملی دفاع بحث و تبادل نظر کنند. این کمیته تا هفته آینده این طرح پیشنهادی برای بودجه نظامی را منتشر نخواهند کرد، ولی جمهوریخواهان و دمکرات‌ها هر یک خلاصه‌هایی از این لایحه پیشنهادی را منتشر کرده اند.

در خصوص روسیه، این لایحه بودجه نظامی ۲۰۱۹ میلادی شامل اتخاذ تدابیری از جمله اعمال تحریم‌های جدید علیه صنایع تسلیحاتی روسیه، ممنوعیت همکاری ارتش‌های دو کشور و افزایش منابع مالی برای جنگ سایبری است. این لایحه البته شامل قانونی است که به ترامپ اجازه می‌دهد تا برخی از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را پایان دهد.

در خصوص چین، این لایحه شامل ارتقای قابلیت‌ها و قدرت دفاع تایوان و ممنوعیت نهاد‌های دولتی آمریکا برای استفاده از فناوری‌های پرخطر تولید شده توسط شرکت هواوی و زد تی‌ای است.

ایالات متحده اخیرا شرکت‌های آمریکایی را از فروش قطعات و نرم افزار به زد تی ئی به مدت ۷ سال منع کرده است. واشنگتن شرکت زد تی ئی را به فروش کالا‌های آمریکایی به ایران متهم کرده است. شرکت زد تی ئی تاکنون ۸۹۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کرده است.

زد تی ئی و هواوی کلیه اتهامات مطرح شده درباره تلاش این شرکت‌ها برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی و صدور کالا‌های آمریکایی به کشور‌های تحت تحریم واشنگتن را رد کرده اند.

این لایحه از وزارت دفاع آمریکا خواسته است تا گزارشی را درباره روابط بین ایالات متحده و ترکیه به کنگره ارائه دهد و تا زمانی که این گزارش تکمیل و ارائه نشده، فروش تسلیحات نظامی به ترکیه متوقف شود.

روابط ترکیه و آمریکا طی ماه‌های اخیر به شدت تیره و تار شده است و اوج تنش در روابط دو کشور بر سر حمایت آمریکا از کرد‌های پی وای دی- پ. ک. ک. است که از سوی ترکیه در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است، ولی آمریکا این سازمان را یک متحد اصلی خود در مقابله با تروریست‌های داعش می‌داند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *