جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اصلاح سبک‌زندگی مهمتر از مصرف گیاه دارویی

شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 609272
یک کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌ها گفت: مصرف نابه‌جا یا طولانی مدت گیاهان دارویی عوارض جانبی به همراه دارد.​
اصلاح سبک‌زندگی مهمتر از مصرف گیاه دارویی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دکتر نگار مهری با اشاره به اینکه  امروز در همه جای جهان این طور برداشت می‌شود که چون داروها و مواد طبیعی عوارض ندارند می‌توان از آنها به راحتی در درمان بیماری‌ها استفاده کرد، اظهار داشت: حتی این تفکر وجود دارد که گیاهان دارویی نه تنها عوارضی ندارند بلکه اثرات آنها قوی‌تر و هزینه‌های درمانی  را نیز پایین‌تر می‌آورد.

این کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌ها افزود: گیاهان دارویی نیز مانند داروهای شیمیایی در مصرف نابه‌جا یا طولانی مدت می‌توانند عوارض جانبی در فرد ایجاد کنند.

به گزارش سازمان غذا و دارو-مهری اظهار کرد: برای رسیدن به تندرستی آنچه که مهم است و باید بیشتر مد نظر قرار گیرد سبک زندگی درست است نه مصرف گیاهان دارویی. یک گیاه بسته به منطقه مورد کشت، نوع خاک و نوع آب و هوا می‌تواند اثرات کاملاً متفاوتی داشته باشد برای مثال سیری که در جنوب کشور و در آب و هوای گرم و خشک کشت می‌شود با سیری که در شمال و در آب و هوای مرطوب کشت داده می‌شود اثرات دارویی متفاوتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در یک فرد، یکی می‌تواند اثر درمانی و آن دیگری ایجاد عارضه کند، به همین دلیل توصیه ما این است که مردم برای درمان، چه شیمیایی و چه گیاهی با پزشک مشورت کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *