پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
رپرتاژ/

نگاهی به فرودگاه های ایران

شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 609123
این روزها بسیاری از ما برای سفری آسان و بهتر از هواپیما استفاده می کنیم، اما تا به حال راجب به اینکه هواپیما در چه زمانی وارد کشور ما شد؟! در چه تاریخی اولین فرودگاه ساخته شد؟! و اولین ایرلاین کدام ایرلاین بود، چیزی خوانده ایم؟! یا اینکه میدانیم چه تعداد فرودگاه و چه ایرلاین های داخلی و خارجی در ایران تردد دارند؟! جاینت سعی دارد به مختصر اطلاعاتی درباره اولین فرودگاه و تعداد ایرلاین های داخلی و خارجی در اختیارمان قرار دهد.



ساخت اولین فرودگاه ایران و تاریخچه آن برمیگردد به همزمانی کشف نفت در مسجد سلیمان، فرودگاه مسجد سلیمان (Masjed Soliman Airport) نخستین و قدیمترین فرودگاه در ایران بعد از کشف نفت در مسجد سلیمان تاسیس شد. مسجد سلیمان نخستین نقطه در خاورمیانه است که به صورت رسمی صاحب فرودگاه شد این فرودگاه در حال حاضر با نام فرودگاه شهید آسیایی شناخته میشود. در سالهای اولیه تاسیس فرودگاه شهید آسیایی شرکت های بسیاری در آن مشغول به کار بودند که میتوان از میان آنها به شرکت کی ال ام هلند و بریتیش ایرویز انگلستان اشاره کرد اما پس از ملی شدن صنعت و تشکیل وزارت نفت ایران و به دنبال آن خرید چندین فروند هواپیما برای این وزارت خانه، تا این هواپیماها نیز درکنار سایر شرکتهای موجود ارائه خدمات در مسیرهای متعددی را بدست گرفتند تا سالیان سال این فرودگاه تغییر کاربری یافت و به هوانیروز واگذار شد. تا اینکه بالاخره چندی پیش مسئولان لزوم بازگشایی آن را احساس کردند و با تصویب طرح بازگشایی این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت. اواسط سال 1378 با سالروز بهره برداری از نخستین فرودگاه خاورمیانه برای مرمت و بازگشایی این فرودگاه اعتباری در نظر گرفته شد تا بتوانید علاوه بر تسهیل فعالیت های نفتی در این منطقه از بار فرودگاه اهواز به عنوان تنها فرودگاه استان خوزستان بکاهد.
وزارت نفت در اکثر مناطق و شهرهای نفت خیز وگازخیز کشور از جمله: مسجد سلیمان، آقاجاری، گچساران، ماهشهر، عسلویه، لاوان، بهرگان، سیری و خارک فرودگاه دارد. هواپیماهای این شرکت هواپیمایی در شهرهای اهواز، شیراز، اصفهان و خارک ایستگاه دارند و علاوه بر این شهرها و مناطق عملیاتی به شهرهای مشهد و تبریز نیز پرواز انجام می دهند.
در حال حاضر از 54 فرودگاه تحت مالکیت شرکت هواپیمایی کشور: 9 فرودگاه مجوز بین المللی، 25 فرودگاه دارای مرز هوایی و 20 فرودگاه داخلی درحال فعالیت هستند که فرودگاه بین المللی مهرآباد، امام خمینی (ره)، هاشمی نژاد مشهد، بندرعباس، تبریز، زاهدان، شیراز و یزد از جمله فرودگاه های بین المللی کشور هستند.
شما میتوانید در قسمت اطلاعات فرودگاه سایت هوشمند جاینت علاوه براینکه به صورت آنلاین تمامی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه های کشور را مشاهد کنید و همچنین می توانید مطالعه ای درباره ی تاریخچه این فرودگاه های نیز داشته باشید. به طور مثال با کلیک برروی اطلاعات فرودگاه امام خمینی تهران میتوانید پروازهای خروجی و ورودی آن را بررسی و نیز درباره تاریخچه آن نیز مطالعه ای داشته باشید.
معرفی ایرلاین های فعال داخلی و خارجی
شرکت هواپیمایی یا خط هوایی معمولا به یک گروه صنعتی گفته می شود که از طریق خطوط هوایی مسافر یا محموله جا به جا می کند طبق گزارشات سازمان هوایی کشور در بخش حمل و نقل هوایی ایران در حال حاضر 27 شرکت هواپیمایی فعال وجود دارد که 18 مورد از آن ها ایرانی و 9 مورد نیز خارجی می باشند. جاینت قصد دارد آنها را به شما معرفی کند. ایرلاین های خارجی عبارتند: کی ال ام، بریتیش ایرویز، اطلس جت، ترکیش، قطر ایرویز، لوفت هانزا، فلای دوبای، بوراجت، تای ایرویز، شرکت هواپیمایی امارات و ایرلاین های داخلی شامل: ایران ایر، ماهان، ایران ایرتور، آسمان، آتا، زاگرس، تفتان، نفت، معراج، ساها، کاسپین، اترک، سپهران، تابان، قشم ایر، کیش ایر می شوند.



جاینت با طراحی سایت هوشمند آنلاین این امکان را فراهم کرده که شما به صورت آنلاین بتوانید تمامی اطلاعات پرواز این ایرلاین ها را در ساعات و روزهای مختلف با قیمت های متنوع و همچنین به مقاصد مختلف مورد بررسی قرار دهید و با خیالی راحت این ایرلاین ها را با شرایط مناسب و هماهنگ با زمان سفرتان انتخاب کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *