پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
لاوروف:

تنش درروابط بین‌الملل محصول اقدامات آمریکاست

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 608939
​وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: تنش در روابط بین‌الملل نتیجه اقدامات یکجانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی وفادار به این کشور است.
تنش درروابط بین‌الملل محصول اقدامات آمریکاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، اسپوتنیک نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه در مصاحبه ای اعلام کرد که مسکو نیز با نیّات رئیس جمهوری آمریکا برای آغاز گفتگوها میان دو کشور موافق است؛ اما درباره اینکه ایا این سخنان بر اساس گام های عملی استوار است یا خیر به قضاوت خواهد نشست.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: حتی اگر اشاره مثبتی از سوی رئیس‌ جمهوری آمریکا نیز در این خصوص وجود داشته باشد، کاملاً با روسیه هراسی تشکیلات آمریکا که مسکو را به عنوان یک تهدید به تصویر می کشند، لغو شده است.

«سرگئی لاوروف» در اشاره به رایزنی تلفنی ماه گذشته رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا نیز گفت: ترامپ پیشنهاد داد خیلی زود نشستی عالیرتبه برگزار شود. وی پوتین را به کاخ سفید دعوت کرد. او درباره تمایل خود برای برقراری همکاری در عرصه بین‌المللی و اقدامی مشترک برای سرکوب رقابت تسلیحاتی سخن گفت.

وی در ادامه افزود: تنش‌ها در روابط بین‌الملل، نتیجه برخی اقدامات یکجانبه آمریکا و همپیمانانش است. به وضوح مشخص است که اوضاع جهان رو به تنش‌ های بیشتر سوق داشته و کمتر قابل پیش‌بینی است. ما دائماً تأکید کردیم که در وهله اول این رویداد، در نتیجه اقدامات مداوم یکجانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی وفادار به این کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *