سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

​تلاش مجلس برای پاسخگو کردن روسای جمهور

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 608935
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون برای بررسی قانون جامع احزاب خبر داد.
​تلاش مجلس برای پاسخگو کردن روسای جمهور
به گزارش جهان نيوز، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف این  کمیسیون پیگیری موضوع قانون جامع احزاب است، گفت: قانون جامع احزاب یک قانون قدیمی و نا‌کارآمد است و احزاب  در کشورمان نمی‌توانند طبق این قانون پویا باشند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و تعدادی از اعضای کمیسیون شوراها در غالب کمیته‌ای  در حال بازبینی قانون احزاب هستند، ادامه داد: در تدوین این  قانون، از قانون احزاب 10 کشور اروپایی که در بحث احزاب و دمکراسی مطرح هستند الگوبرداری و کار تطبیقی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: امیدوار هستیم که در 2 سال باقی مانده به پایان دوره دهم مجلس بتوانیم قانون جامع احزاب را به صحن مجلس بیاوریم و بتوانیم رای نمایندگان را هم کسب کنیم تا انشاءالله قانون کارآمد و پویایی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور  داخلی مجلس افزود:امیدواریم  با  قانون جدید نیرو‌هایی که از حزبی انتخاب می‌شوند پاسخگو حزب و مردمی که به آنها رای داده‌اند باشند و مثلا اگر نماینده مجلس و یا رئیس جمهوری از حزبی انتخاب می‌شود باید به حزب متبوعش پاسخگو باشد.

سلیمی اظهار داشت: سعی خواهد شد قانون جدید در مجلس به گونه‌ای تدوین شود که گردش نخبگان در درون حزب ایجاد شود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *