پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پاسخ به رویای «امضای کری تضمین است»

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 608845
وزیر خارجه انگلیس گفت برجام بر اساس اعتماد به ایران بسته نشده است.
پاسخ به رویای «امضای کری تضمین است»
به گزاش جهان نيوز به نقل از ایندیپندنت، بوریس جانسون گفت: «توافق هسته‌ای ایران بر اساس اعتماد و باور به نیت ایران حاصل نشده بلکه این توافق بر اساس راستی‌آزمایی‌های شدید شامل اقداماتی است که به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران را می‌دهد.»

مشابه این سخن را قبلا اوباما و جان کری و وندی شرمن بارها مورد تاکید قرار داده بودند مبنی بر اینکه توافق منعقد شده بر اساس اعتماد به ایران نیست بلکه بر اساس راستی‌آزمایی و سخت‌گیری است.
متاسفانه در مقابل، کسانی چون آقای عراقچی معاون وزیر خارجه می‌گفتند «امضای کری تضمین است» یا امثال روحانی و هاشمی و ظریف معتقد بودند آمریکا تعهدات خود را زیر پا نمی‌گذارد،‌ چون برای آبرو و حیثیت آمریکا بد می‌شود که زیر تعهد خود بزند!

این خوش‌گمانی و سهل‌اندیشی در حالی بود که همین طیف بارها عهدشکنی و خلف وعده آمریکا را به چشم دیده بودند.

تفاوت این دو نگاه موجب شد طرف ایرانی همه تعهدات انبوه خود در زمینه برچیدن 15 هزار سانتریفیوژ (از مجموع 19 هزار سانتریفیوژ)، انتقال 9700 کیلوگرم اورانیوم غنی شده به خارج و بسنده کردن به سقف 300 کیلوگرمی، بتون‌ریزی در قلب رآکتور اراک و... را ظرف کمتر از 2 ماه به انجام برساند و پس از آن به مدت 27 ماه به امید پایین آمدن آمریکا از خر شیطان و عمل به تعهداتش بنشیند؛ حال آنکه آمریکا در این 27 ماه مشغول شیطنت، افزایش تحریم‌ها و فشار پنهان به کشورها برای عدم همکاری اقتصادی با ایران بود!

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *