کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در اعتراض به اتهام‌ها علیه ایران و الجزائر

الجزائر سفیر مغرب را احضار کرد

12 ارديبهشت 1397 ساعت 22:59

وزارت امور خارجه الجزائر ضمن رد ادعاهای دیروز وزارت خارجه مغرب در خصوص ایران و الجزائر، سفیر مغرب در این کشور را احضار کرد.


به  گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه الجزائر به ادعاهای وزارت خارجه مغرب علیه این کشور و ایران واکنش نشان داد.

وزارت خارجه الجزائر شامگاه چهارشنبه اعلام کرد :« ما همه ادعاهایی را که مغرب برای قطع روابط خود با ایران مطرح کرده و شامل الجزائر نیز می‌شود، رد می‌کنیم»

به گزارش المیادین، وزارت خارجه الجزائر اعلام کرده در واکنش به این ادعاهای مغرب، سفیر این کشور در الجزائر را احضار کرده است.

وزیر خارجه مغرب دیروز (سه‌شنبه) ایران را به حمایت از گروه نظامی-سیاسی «جبهه پولیساریو» متهم کرده است. این گروه برای تسلط بر منطقه مورد مناقشه «صحرای غربی» با دولت مغرب درگیر است.
مغرب مدعی شده است که سفارت ایران در الجزائر به نیروهای وابسته به این جبهه آموزش داده و از آن‌ها حمایت کرده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان چهارشنبه اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه کشور مغرب مبنی بر همکاری یکی از دیپلمات های ایرانی با جبهه پولیساریو را نادرست و موضوعی خلاف واقع عنوان کرد.
«جبهه پولیساریو» نیز اتهام دولت «مغرب» (مراکش) به این جبهه و ایران درباره کمک تهران به این سازمان را رد کرد و خواستار ارائه مدرک برای این اتهام شد.


کد مطلب: 608830

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/608830/الجزائر-سفیر-مغرب-احضار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com