سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

تاکید مجدد چین به حفظ توافق هسته ای

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 608800
وزارت خارجه چین از همه طرف‌ها خواسته است پایبندی خود به توافق هسته‌ای ایران را حفظ کنند.
به گزارش جهان نيوز، تسنیم به نقل از رویترز، نوشت: وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه از همه طرف های حاضر در توافق هسته ای ایران خواسته است تا به این قرارداد پایبند باشند. وزارت خارجه چین به این مساله اشاره کرده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده است.

"هوا چون یینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری تاکید کرد: پکن به گزارش های مربوط به اظهارات نخست وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران توجه کرده است.

وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها نهادی است که حق نظارت بر توافق هسته ای و قضاوت درباره آن را دارد و چین نیز به این مساله توجه دارد که آژانس بارها پایبندی ایران به توافقنامه را اعلام کرده است. همه طرف ها باید به این توافق پایبند باشند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به تازگی مدعی شده است که این رژیم اطلاعات زیادی درباره برنامه هسته‌ای ایران به دست آورده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم بیش از 5500 سند سری را از طریق کار اطلاعاتی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به دست آورده است.

نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران پروژه ای سری برای طراحی، تولید و آزمایش کلاهک‌های جنگی هسته‌ای دارد.

این اظهارات وقیحانه در شرایطی است که اسرائیل تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه است.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی درباره تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد کرده است. ایران، در مقابل بر بهره‌مندی از حقوق مشروع خود برای استفاده صلح‌آمیز از برنامه هسته‌ای ذیل «پیمان منع اشاعه تسلیحات اتمی» تأکید کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چین هم باید هوادار این برجام باشه
به جای پول نفت (بر اساس همین برجام نافرجام) داره بنجلاتش و به راحتی به ناف بازارهای ایران می بنده.