سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
عضو ارشد پولیساریو:

ردپای اسرائیل و عربستان در قطع رابطه مغرب با ایران

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 608799
یکی از رهبران جبهه پولیساریو با اشاره به قطع روابط مغرب با ایران گفت: تصمیم رباط به طور حتم به سفر وزیر خارجه مغرب به فلسطین اشغالی و نیز فشار عربستان مربوط است.
به گزارش جهان نيوز، مهر به نقل از اسپوتنیک،نوشت:  البشیر مصطفی السید یکی از رهبران پولیساریو گفت: اتهامات مغرب به ایران و حزب الله مبنی بر حمایت از جبهه پولیساریو نادرست است زیرا صحرایی ها سلاح و موشکهای پیشرفته نزد خود از سالیان قبل دارند.

وی افزود: توجیهات مغرب برای قطع رابطه با ایران راضی کننده نیست و باید علل واقعی را جستجو کند.  مغرب که در شرایط سخت در همه زمینه ها در نتیجه ورشکستگی و مشکلات سیاسی و اجتماعی به سر می برد قصد دارد که نگاه ملتش را به جنگ خارج مرزش هدایت کند.

وزیر امور داخلی صحرای غربی بیان کرد: مغرب مدتی است که متحمل ضرباتی می شود. مغرب، اسرائیل و عربستان به دنبال تنش بین المللی و جنگ افروزی هستند و تصمیم مغرب در قطع رابطه با ایران به طور قطع به سفر وزیر خارجه مغرب به فلسطین اشغالی و فشار عربستان به رباط مربوط می شود.

السید تاکید کرد: مغرب ادله و شواهدی درباره حمایت حزب الله و ایران از جبهه پولیساریو ندارد. از حیث سلاح درست است که حزب الله سلاح پیشرفته در اختیار دارد اما ما نیازی تسلیحاتی به ایران و حزب الله نداریم و هنگامی که مغرب دست به جنگ افروزی بزند ما به راحتی می توانیم سلاح به دست آوریم. ما جنبش قوی و پیشرفته و ملت استوار در سرزمین صحرای باز بدون کوه و جنگل هستیم. جنگهایی کرده ایم و پیروز شده ایم. جنبشی مانند پولیساریو تجربه دارد و نیازی به آموزش از سوی جنبش دیگر ندارد.

وی افزود: پولیساریو به دنبال روابط قوی و محکم با ایران و حزب الله است. ما در تهران سفارت داریم اما بدون پرسنل و بسته است. ما به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم اما هر بار مغرب در برابر تلاش های ما می ایستد مشابه آنچه در هند، صربستان رخ داد و مغرب تاثیرگذاری کرد. ما خواستار مشارکت قوی با حزب الله هستیم. ما بارها به بیروت رفته ایم و درخواست دیدار با رهبران حزب الله را کرده ایم اما موفق نشده ایم.

شایان ذکر است که مغرب روز گذشته روابط خود با ایران به ادعای حمایت ایران از جبهه پولیساریو قطع کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *