جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روز کارگر در فرانسه با طعم آتش

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 608769
پلیس فرانسه از دستگیری بیش از 200 تن در پاریس در پی تظاهرات روز کارگر خبر داد. این افراد با پوشاندن صورت خود اقدام به آسیب به اموال عمومی کرده بودند.
روز کارگر در فرانسه با طعم آتش
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پلیس فرانسه در پی درگیری روز سه‌شنبه در حاشیه روز جهانی کارگر در پاریس بیش از 200 نفر را دستگیر کرد.

بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، کارگران و دانشجویان  در حال راهپیمایی در نزدیکی رودخانه سن بودند که عده‌ای در حالی که با ماسک صورت خود را پوشانده بودند وارد جمعیت شدند.این افراد که در قالب تظاهرات‌کننده به خیابان‌ها آمده بودند، شیشه‌های مغازه‌ها را شکستند و خودروها را به آتش کشیدند.

مقامات فرانسوی هشدار دادند که احتمالا گروه‌های چپ گرای افراطی هم وارد تظاهرات روز کارگر شده‌اند. این احتمال پس از آن قوت گرفت که این افراد با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی از روز سه‌شنبه به عنوان «روز انقلاب» یاد کرده بودند.

پلیس پاریس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالان افراط‌گرا تلاش می‌کنند تا در جریان تظاهرات روز اول ماه می، به صورت خشونت‌بار علیه قانون و نیز نمادهای سرمایه‌داری اقدام کنند و به همین منظور، بانک‌ها، دفاتر خدمات املاک و محل‌های فروش خودرو از جمله نقاط هدف محسوب شده بودند.

پلیس در این مورد به بی‌بی‌سی گفته است که حدود هزار و 200 نفر از این افراد در تظاهرات روز گذشته شرکت داشتند.
پلیس برای مهار تظاهرات‌کنندگان اقدام به استفاده از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور کرد. 4 نفر از جمله یک افسر پلیس به صورت سطحی زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *