پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

رهبرانقلاب پیگیر اجرای طرح اشتغال روستاییان

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب: 608723
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کمک به روستاها یکی از طرح‌ها اجرای طرح اشتغال روستاییان است، گفت: رهبر معظم انقلاب پیگیر اجرای طرح اشتغال روستاییان هستند و در این زمینه حساسیت دارند.
رهبرانقلاب پیگیر اجرای طرح اشتغال روستاییان
به گزارش جهان نيوز، علی لاریجانی امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قم در تالار معصومیه فرمانداری با اشاره به وضعیت روستاهای کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری کشور، وضعیت مهاجرت از روستاها به شهرها در کشور بالاتر از متوسط جهانی است که این مسأله خوب نیست.

وی ادامه داد: باید برای آبادانی تمام روستاهای کشور تلاش کنیم، برخی از روستاها دارای جاذبه توریستی هستند که باید به این روستاها توجه شود، توجه به زیرساخت‌های روستاها به پایداری اقتصادی روستاها کمک می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین باید به باغ‌های خوب پیرامون شهر قم توجه شود، امکان ایجاد صنایع بسته‌بندی در کنار این باغ‌ها وجود دارد.

لاریجانی با اشاره به لزوم تغییر شیوه کشاورزی در کشور اظهار کرد: در زمینه منابع آبی محدودیت داریم، به همین دلیل باید استفاده از گلخانه‌ها در روستا بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و تسهیلات ارزان‌قیمت در این زمینه پرداخت شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات حاد در کشور، مشکل کمبود آب است، وزارت نیرو و دستگاه‌های دیگر برای حل این مشکل تلاش می‌کنند اما مردم هم باید به صورت جدی در زمینه مصرف آب صرفه‌جویی کنند، اتخاذ تمهیدات برای حل مشکل تأمین آب بخش کشاورزی نیز ضروری است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: برای فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب، صدا و سیما باید با استفاده از روش‌های هنری و ظرفیت‌های نخبگان در این زمینه تلاش کند.

لاریجانی با اشاره به مشکلات روستاییان در استان قم اظهار کرد: یکی از مشکلات آنها سرمازدگی باغ‌ها در روستاهاست، همچنین سال گذشته شاهد خسارت وارد شدن به مرغداری‌های قم به دلیل گسترش بیماری آنفلوآنزای پرندگان بودیم که برای پرداخت خسارت آن پیگیری صورت گرفت و به این افراد باید تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شود.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌ها برای اشتغال روستاییان برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری بود، بانک‌ها در این طرح باید تسهیلاتی را به روستاییان پرداخت کنند تا چرخه اقتصادی در روستاها فعال شود و شاهد سرمایه‌گذاری در کنار روستاها باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب پیگیر اجرای طرح اشتغال روستاییان هستند و در این زمینه حساسیت دارند، برای کمک به روستاها یکی از طرح‌ها اجرای طرح اشتغال روستاییان است که این طرح می‌تواند موجب افزایش ماندگاری مردم در روستاها شود.

لاریجانی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های زیرساختی در مناطق روستایی کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم اجرای پروژه‌های گازرسانی و آب‌رسانی در روستاهای کشور است، در این راستا بخشی از منابع مالیات بر ارزش افزوده را به اجرای طرح‌های زیرساختی اختصاص دادیم تا امکان سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی بیشتر فراهم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید روستاییان در جذب سرمایه‌گذاران به روستاهای خود تلاش کنند، چنین اقدامی موجب می‌شود که امکان اشتغال برای فرزندان این روستاییان نیز فراهم شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *