سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

تلگرام روی اینترنت مخابرات هم فیلتر شد

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 608713
پس از حکم دادستانی، برای فیلتر شدن تلگرام در حال حاضر تلگرام روی سه اپراتور موبایل و شرکت مخابرات مسدود و هنوز روی برخی شرکت‌های اینترنتی باز است.
تلگرام روی اینترنت مخابرات هم فیلتر شد
به گزارش جهان نيوز، حکم قاضی برای فیلتر کردن شبکه اطلاع‌رسانی تلگرام دیروز ابلاغ و از همان روز لازم‌الاجرا شد، در حال حاضر دسترسی به تلگرام در سه اپراتور تلفن همراه مسدود شده است. 

بنابر اعلام کاربران اینترنت خانگی، دسترسی به تلگرام روی برخی شرکت‌های اینترنت ثابت باز است، در مقابل برخی کاربران نیز اعلام می کنند که تلگرام روی اینترنت ثابت برای آنها فیلتر شده است. از جمله
کاربران اینترنت شرکت مخابرات ایران اعلام می‌کنند که روی این شبکه تلگرام فیلتر شده است. 

همچنین برخی از کاربرانی که قطعی تلگرام را گزارش می‌کنند می‌گویند برخی مواقع قطعی تلگرام مقطعی است، به این معنی که نرم افزار آپدیت و بار دیگر قطع و وصل می شود. این موضوع در همه سرویس دهنده ها تایید نشده است.

در پیگیری فارس، از چند شرکت‌ مطرح‌ خصوصی اینترنتی که تلگرام روی آنها باز است، اعلام شد که «تا بعد از ظهر امروز هنوز ابلاغیه‌ای برای مسدود کردن تلگرام به این شرکت‌ها ارسال نشده است.» اگر ابلاغیه‌ای در کار باشد، معمولاً دستورالعمل‌ها از طرف وزارت ارتباطات به عنوان دستگاه ناظر و متولی شرکت‌های حوزه ICT به شرکت‌های اینترنتی ابلاغ می‌شود.

پیش از این فارس در پیگیری از یک مقام آگاه نزدیک به کارگروه فیلترینگ در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم ابلاغ حکم دادستانی، تلگرام روی اینترنت خانگی در دسترس است و تنها روی اینترنت موبایل مسدود شده، گفته بود، طبق برنامه زمان‌بندی شده، اجرای کار فنی فلیترینگ تلگرام به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود و فیلتر کردن این شبکه هم‌اکنون در حال اجرا است. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *