پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تمهیدات وزارت ارشاد برای مقابله با کانال‌های جعلی

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 608617
وزارت ارشاد برای مقابله با کانال های اطلاع رسانی جعلی و حمایت از رسانه های دارای مجوز به منظور ایجاد کانال اطلاع رسانی در پیام رسان های داخلی شرایط و تمهیدات ویژه در نظر می گیرد.
تمهیدات وزارت ارشاد برای مقابله با کانال‌های جعلی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: برای حمایت از رسانه‌‎های دارای مجوز، جهت ایجاد کانال اطلاع رسانی در پیام‌ رسان‌های داخلی شرایطی را در جهت رفع مشکلات احتمالی آنها در نظر گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به مشکلات کانال‌های اطلاع‌رسانی جعلی منتسب به رسانه‌ها بویژه پایگاه های خبری و خبرگزاری‌ها در پیام‌ رسان‎های خارجی که توسط افرادی بدون وابستگی به این رسانه‌ها، ایجاد و مدیریت شده است، این رسانه‌ها برای جلوگیری از بروز این اتفاق در پیام رسان‌های داخلی اقدام کنند.

همچنین در اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تاکید شده است: با توجه به حضور رسانه ها در پیام ‌رسان‌های داخلی، این احتمال وجود دارد که کانال‌های اطلاع رسانی جعلی به نام رسانه‌ها توسط افراد دیگری در پیام رسان های داخلی ثبت شده باشد. بر این اساس خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و نشریاتی که برای ثبت کانال اطلاع رسانی خود در پیام‌رسان‌های داخلی، با این مشکل مواجه می شوند، می توانند حداکثر تا ساعت 12 روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه، موارد را به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اعلام کنند.

این اطلاعیه تصریح کرده است: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مالکیت کانال های خبری این رسانه‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی، به نام‌شان ثبت خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *