پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعلام آمادگی رهبر کره شمالی برای مذاکره با ژاپن

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 608600
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای دیدار با نخست‌وزیر ژاپن ابراز تمایل کرده است.
اعلام آمادگی رهبر کره شمالی برای مذاکره با ژاپن
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، رئیس جمهوری کره جنوبی در کاخ آبی (کاخ ریاست‌جمهوری) اعلام کرد که در جریان نشست دو کره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرده که در هر زمان آماده مذاکره با ژاپن است.

سخنگوی ریاست جمهوری کره اعلام کرد که مون جائه این در یک تماس تلفنی 45 دقیقه‌ای با نخست‌وزیر ژاپن وی را در جریان نتایج نشست رهبران دو کره قرار داد.

در این نشست رئیس جمهوری کره جنوبی از آمادگی شینزو آبه برای گفت‌وگو با پیونگ یانگ و عادی سازی روابط کره شمالی-ژاپن خبر داد. در مقابل رهبر کره شمالی نیز اعلام کرد که کشورش در هر زمانی آماده مذاکره با ژاپن است.

آبه پیش از از این به کره شمالی اعلام کرده بود که آماده مذاکره با پیونگ یانگ است. با اینحال توکیو باوجود انتشار بیانیه مشترک از سوی دو کره مبنی بر بهبود روابط سیاست اعمال فشار بر کره شمالی را حفظ کرده است زیرا این بیانیه را اقدامی ملموس در جهت خلع سلاح کامل موشکی و هسته‌ای ندانست.

دولت ژاپن همچنین به دنبال رسیدن به این جواب است که چرا در نشست رهبران دو کره به موضوع ربودن شهروندان ژاپنی توسط کره شمالی اشاره‌ای نشده است.

چرخش سریع کره شمالی به سمت مذاکره با کره جنوبی، ژاپن و آمریکا باعث تعجب بسیاری شده است. نشست مقامات ارشد دو کره و همزمان شدن ساعتهای دو کشور نمونه‌هایی از گام‌های کره شمالی به سمت صلح هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *