شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

"الف لام خمینی" به نمایشگاه کتاب می‌آید

دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 608482
«الف لام خمینی»؛ اثری جدید از نویسنده «شرح اسم»
"الف لام خمینی" به نمایشگاه کتاب می‌آید
به گزارش جهان نيوز، کتاب «الف لام خمینی»، زندگی‌نامه امام روح الله موسوی خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، به وسیله مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شد. این کتاب که در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌گردد، زندگی و زمانه امام خمینی را تا پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه و نگارشی دیگر بررسی کرده است.

نویسنده، هدایت الله بهبودی، در یادداشت خود یادآور گردیده که پس از چهار سال تلاش همواره، با استناد به مدارک و مستندات معتبر آن را فراهم آورده است. کتاب الف لام خمینی با معرفی خاندان امام خمینی آغاز می‌شود و سیر زندگی روح الله را از تولد، نشو و نما، تحصیل در زادگاه، ادامه درس آموزی در اراک و مهاجرت به حوزه علمیه قم پی می‌گیرد.

می‌توان این زندگی‌نامه را به دو بخش کلی تقسیم کرد. اول، زندگی علمی حاج آقا روح الله خمینی در قم، که بیش از چهل سال از عمر او را در بر گرفت. او در این چهار دهه درس گرفت، درس داد، نوشت و ماترک چشمگیری از منشورات و شاگردان به جا گذاشت. دوم، زندگی سیاسی آیت الله است که از اواسط سال 1341 شمسی آغاز می‌گردد و با فراز و نشیب‌های فراوان شانزده سال بعد، به پیروزی نهضت اسلامی در سال 1357 می‌رسد.

منبع: رجا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *