پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پای منافقین به کاخ سفید باز میشود

دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب: 608473
نشریه آمریکایی به تلاش‌های «جان بولتون» برای حضور منافقین در کاخ سفید و جلب حمایت سیاسی برای این گروهک بین دولتمردان ارشد آمریکا اشاره کرد.
به گزارش جهان نيوز، نشریه آمریکایی «فارن پالسی» روز دوشنبه در مطلبی به تلاش‌ افرادی چون «جان بولتون» مشاور امنیت ملی«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای حضور پر رنگ گروهک منافقین در کاخ سفید و تلاش برای حمایت بیشتر آن‌ها از سوی دولتمردان آمریکا اشاره کرد.

فارن پالسی نوشت: اینک با حضور بولتون، منافقین که در پی تغییر نظام ایران (براندازی) هستند یک حامی را در کاخ سفید پیدا کرده‌اند.

به نوشته این نشریه، گروهک منافقین علاوه بر نوع ساختار  مرموز سرکردگانش، در غرب به خاطر اتخاذ مواضع ضد نظام ایرانی از آغاز پیروزی انقلاب به این سو معروف است و سابقه‌ای از روابط با قانونگذاران غربی به ویژه آمریکایی را همراه دارد.

فارن پالسی نوشت: اینک در کابینه آمریکا با حضور افراد ضد ایرانی و «بولتون» در سمت مشاور امنیت ملی، منافقین فرصتی را برای حضور در داخل جریان سیاستگذاری آمریکا یافته‌اند.



بولتون و سرکرده منافقین
یک دستیار سیاست خارجی در کنگره آمریکا در این زمینه گفت: «بولتون به طور مثبتی تمایل به منافقین دارد و آن‌ها نیز دست‌کم به کاخ سفید دسترسی‌هایی پیدا می‌کنند.»

 این نشریه در ادامه به حضور مقام‌های آمریکا و قانونگذاران این کشور در مراسم منافقین اشاره کرد.
یک سخنگوی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حالی که سعی کرد این مسئله را کمرنگ جلوه دهد «منافقین» را یکی از چندین سازمان‌های ایرانی، آمریکایی فعال در کنگره نامید.

فارن پالسی در ادامه با اشاره به رشوه‌های منافقین به شخصیت‌های آمریکایی برای حضور در برنامه‌های آن‌ها، به نقل از یک مقام ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا نوشت که منافقین به مقام‌های آمریکایی بین 20 تا 30 هزار دلار برای سخنرانی در مقرهای خود در پاریس پول پرداخت می‌کنند و بولتون نیز البته یکی از این افراد بوده است.

به نوشته این نشریه، ‌منافقین اینک با جان بولتون، یک متحد علنی را در داخل کاخ سفید دارند.
«آریانا طباطبایی» از تحلیلگران امور ایران در دانشگاه «جورج تاون» در این زمینه گفت که منافقین در حالی به کانال مستقیمی در بالاترین سطوح تصمیم‌گیری در دولت آمریکا دست یافته‌اند که در گذشته از آن بی‌بهره بودند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *