شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۳
رئیس پلیس فتا:

نقش تلگرام در حادثه تروریستی مجلس و حرم مطهر

دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 608397
رئیس پلیس فتای ناجا جزئیاتی از عدم همکاری تلگرام در ماجرای شناسایی عاملان حملات تروریستی به مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) را تشریح کرد.
نقش تلگرام در حادثه تروریستی مجلس و حرم مطهر
به گزارش جهان نيوز، سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به همکاری‌های میان پیام‌رسان‌های مختلف با پلیس کشورها اظهار کرد: در یکی از اجلاس‌های بین‌المللی از یکی از افسران FBI در اسپانیا پرسیدم که آیا واقعا شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها برای شما مشکلی ایجاد می‌کند؟ که این فرد خندید و پاسخ داد که به سرعت به استعلامات ما جواب می‌دهند اما متاسفانه پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام هیچ همکاری با ما ندارند.

وی با اشاره به دستگیری تروریست‌های وابسته به داعش در مسکو خاطرنشان کرد: پس از دستگیری مشخص شد که تمام ارتباطات این افراد در تلگرام رخ داده بود. در این شرایط اگر مدیر تلگرام اهتمام داشت و واقعا در راستای مبارزه با تروریسم عمل می‌کرد به راحتی می‌شد اطلاعات این تروریست‌ها را قبل از وقوع هر نوع حادثه‌ای به پلیس بدهند.

توئیتر بستر اول فعالیت تروریست‌ها بود
رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه بستر اول فعالیت داعشی‌ها و تکفیری‌ها در توئیتر بود گفت: من این موضوع را به همراه مستندات مربوطه به مدیر توئیتر اعلام کردم و حتی آن را به مقامات اینترپل نیز اطلاع دادیم. همچنین با آمدن تلگرام نیز بسیاری از داعشی‌ها و تروریست‌ها از این ظرفیت استفاده کردند.

ناگفته‌هایی از حمله تروریست‌ها به حرم امام و مجلس
هادیانفر با اشاره به مجازات و دادگاه‌های 24 نفری که اقدام به پوشش تروریست‌ها در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) کردند، تصریح کرد: این افراد که در حال محاکمه هستند تمام ارتباطات، آموزش‌ها، شکل گیری ارتباطات و تسهیل کننده‌هایشان در فضای تلگرام بود. متاسفانه مدیر تلگرام هیچ کمکی در این زمینه به ما نکرد.

هادیانفر درباره اینکه آیا پاول دوروف نسبت به اعلام مشخصات تروریست‌ها به پلیس ایران اقدامی کرده یا خیر؟ گفت: هیچ همکاری با ما نشد و تنها پس از آنکه حادثه رخ داد و عزیزان ما به شهادت رسیدند یکی از سرپل‌های اصلی این اقدام که در کرمانشاه مستقر بوده و بعد از ظهر همان روز حادثه از کشور خارج شده بود سه روز بعد از خروج از کشور از سوی تلگرام به ما معرفی شد.

وی اضافه کرد: البته تلگرام نیز اطلاعات ناقص و نصفه و نیمه‌ای از این فرد در اختیار ما قرار داد و این فرد هم متواری شد. در حالیکه تلگرام می‌توانست به راحتی اطلاعات این افراد را قبل از وقوع هر حادثه‌ای در اختیار ما قرار دهد و به نظر می‌رسد پس از این حادثه تروریستی نیز با توجه به اینکه آبروی بین‌المللی تلگرام در خطر بود حاضر به ارائه این اطلاعات نصفه و نیمه شده و اعلام کرد که این فرد در کشور عراق است.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بله دیگه دنبال بهانه هستید
Iran, Islamic Republic of
اگر یک مقدار شما حواشی را از اطراف ذهن خود حذف می کردید هرگز این نظر را نمی دادید دوست عزیز . واقعا نظراتی اینچنین که از سر کم لطفی و بی توجهی گفته می شود ناراحت کننده است . هر کسی که مقداری انصاف و صداقت داشته باشد هرگز برخی از کاستی های داخلی را منکر نمی شود ولی اذعان به وجود مشکلات کجا و خودزنی کجا ؟؟؟ فردای روزگار که مشکل عام و کاملا حادتر شد همین دوستانی مثل جنابعالی خواهند گفت که ما متخصص نبودیم نظام چرا اجازه داد ؟؟؟ درست مثل همین موسسات اعتباری که عقل سلیم می گفت جایی که سودهای انچنانی می دهد مردم عقل خودشان را قاضی کنند و سپرده گذاری نکنند . ولی یک عده به طمع اینکار را کردند و هم خود و هم کشور را دچار مشکل کردند . در مورد مذکور نه اینکه دولت مقصر نبود . بانک مرکزی نباید می گذاشت ولی خدا به من و شما هم عقل داده و طمع کاری و بی اطلاعی یک عده نیز مزید برعلت شد . اجازه بدهید کار توسط متخصص اهل فن ان انجام شود . حال که داستان این است نبایستی اجازه داد تلگرام باشد و بنده نیز شخصا و با منطق با ان موافقم .
حمید
Iran, Islamic Republic of
چی شد؟؟؟شریان خلافکاریها و جاسوسیها و خباثتهاتون به خطر افتاد؟؟؟ بستن تلگرام داغونت کرد؟؟؟ داعشی وطنی تو از اون تروریستها بدتری...
Iran, Islamic Republic of
چون تروریستها با مترو و اتومبیل به محل رفته بودند پس باید اتومبیل و مترو را هم ممنوع کنید . اکثر ماشین های داعش از برند تویوتا بود پس واردات تویوتا را هم متوقف کنید .
Iran, Islamic Republic of
قیاس مع الفارق است.
Iran, Islamic Republic of
نون جاسوسیت داره آجر میشه؟؟؟ وطن فروش، ناراحت نباش عمو سام یا بابا نتانیاهو یه راهی واسه مثل تویی پیدا میکنن؛ تو از هر سنب و سوراخی اطلاعات مملکت رو جمع کن اونا پای کارن، هرجور باشه اطلاعات مملکت رو ازت میخرن و یک لقمه نون جلوت میندازن.
Iran, Islamic Republic of
نقش اتوبان قم در حمله تروریستی حرم را از یاد بردید
Iran, Islamic Republic of
نقش منافق جاسوس وطن فروش از یاد هیچ کس نمیره؛ برا همینه که ما به شعار مرگ برمنافقین و کفار اینقدر پایبندیم.
مرگ برمنافق؛مرگ برمنافق؛مرگ برمنافق.
مرگ برعموسام و نوچه هاش در ایران.
Iran, Islamic Republic of
آقا پي اس ٤ هم بعدا ممنوع ميشه چون تروريست ها بازي ميكردن؟
تمام عمليات هاي تروريستي حال حاضر غرب هم از طريق اين نرم افزارها اكثرا هماهنگ ميشن اما فيلتر نميشن و بجاش توان امنيتي رو بالا ميبرن و مدير متخلف عزل ميشه
اينجا اصلا انگار نه انگار كه تلفات داد اون حادثه
تشويش نكرده باشن عزلش كه نكردن
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
سردار عزيز
به نظر شما اگر يك تروريست براي رسيدن به هدفش از مترو استفاده نمود و عمليات تروريستي خود را انجام داد.پس به اين بهانه مترو را تعطيل كنيم.؟
يا اگر در عمليات تروريستي از موبايل استفاده نمود بايد مخابرات تعطيل شود؟
آيا با بستن و قطع كردن و اختلال در زندگي روزمره مردم ميخواهيد با تروريست مبارزه كنيد؟
اگر اينطور بود پس چرا دولتمردان و بخصوص وزير اطلاعات كه وظيفه اصليش مبارزه با اين چيزهاست اظهار نظري نميكنند؟
Iran, Islamic Republic of
قیاس مع الفارق کردید
Iran, Islamic Republic of
خوب یک کلمه یاد گرفتی معنیشم بلد نیستی. کاملا بجایی بود. کجاش مع الفارق بود. توضیح بده اگه میتونی
Romania
سایت محترم جهان نیوز .
با سلام و عرض تشکر لطفا در وصورت امکان نظر بنده را به این اقا منعکس بفرمایید .

آقای رسول مشهدی
باسلام
اولا توهین و بدزبانی نکنید من محترمانه و موجز نوشتم که شما قیاس مع الفارق کردیدو در جواب با آن لحن بی ادبانه مرا به بیسوادی متهم می کنید . مطمعن باشید که شما کوچک شدیدو نه من . نه سن مرا می دانید و نه سطح تحصیلات و تجربیات تخصصی حقیر را ، ثانیا اشتباه خود را با یک اشتباه سنگین تر جواب ندهید .
تحلیل باید درست باشد که قابل هضم شود . اگر در مترو عمل تروریستی اتفاق افتاد لازم نیست مترو را بست ولی راه کنترل ان فراهم است . مترو را با تلگرام مقایسه می کنید ؟تروریسم فعال در تلگرام چگونه باید کنترل شود اقای کارشناس امنیتی ؟ و یا ادعای بستن و اختلا ل در زندگی مردم ؟آیا باتعریف نسبت هزینه به فایده اشنا هستید ؟ .ضمنا مگر همه مردم دارند با تلگرام کاسبی می کنند ؟تاثیر فعلی آن در تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص ملی چقدر است ( من می دانم که ناچیز است ) ؟ و ایا در مقابل این همه تهدیدات و کارشکنی های این شبکه صهیونیستی هزینه استفاده از ان به صلاح است ( تعیین شاخص فایده ) ایا نمی شود این عادت را تغییر داد ؟بنده با مقوله تکنولوژی اشنا هستم در برخی از علوم دانش بنیان نیز کار تخصصی کرده ام و سیر ذاتی رشد انرا می شناسم . چه کسی گفته که اول باید پیام رسان داخلی در حد تلگرام شود و بعد جلوی ان را گرفت ؟ به غلط تا بحال توسط همین دولت در خصوص عدم شکل گیری انحصار قصور شد و تعرضات دشمن شدید شدند.ولی راه برای رفع مشکل باز است . قدری همت و زمان می خواهد ضمن اینکه همین امروز باید اول سیل را منحرف کرد و بعد به بهینه سازی سیستم های زه کشی پرداخت .
اطلاعات خود رابا رعایت تبیین کلیه سرفصل ها و وزن هریک مرتب کنید .مغلطه یعنی اینکه در یک موضوع معین تمامی عوامل تاثیر گذار دیده نشوند و یا وزن و عیار برخی از انها بسیار کمتر فرض شود .اگر نکنید به اشتباه می افتید و هم بخود و هم به دیگران ضربه می زنید .