جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۳۳
رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان:

چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، در رو» تمام شده/ کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی روبرو شوند، قطعاً شکست می‌خورند/ تکیه به بیرون مرزها غلط اندر غلط است

دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 608350
در آستانه روز کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار کردند.
چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، در رو» تمام شده/ کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی روبرو شوند، قطعاً شکست می‌خورند/ تکیه به بیرون مرزها غلط اندر غلط است
گروه سیاسی جهان نيوز: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در آستانه روز کار و کارگر، در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، اصلی ترین طراحی کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را جنگ اقتصادی دانستند و با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی و چشم ندوختن به بیگانگان است گفتند: وظیفه دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی است و وظیفه مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جنگ و ناامنی و خونریزی ناشی از حضور امریکا در منطقه تأکید کردند: آن کسی که باید از منطقه غرب آسیا خارج شود، امریکا است و نه جمهوری اسلامی و همانگونه که چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، در رو» تمام شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با گرامیداشت عید بزرگ نیمه شعبان و با تأکید بر لزوم مغتنم شمردن ایام پربرکت و معنوی ماه شعبان، گفتند: نیمه شعبان مظهر امید به آینده و امید به وعده تخلف ناپذیر الهی برای اصلاح نهایی جهان و تغییر شرایط ظالمانه کنونی بوسیله حضرت صاحب الزمان (عج) است.

ایشان در ادامه، نیروی انسانیِ بخشِ تولید بویژه کارگران را ثروتی عظیم خواندند و افزودند: مهمترین ویژگی نیروی کار در ایران، این است که هنر و اندیشه و انگیزه و خلاقیت او از سطح متوسط جهانی بالاتر است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بازدید چند ساعته عصر دیروز خود از نمایشگاه محصولات ایرانی در حسینیه امام خمینی(ره)، تأکید کردند: به رغم همه فشارها و تحریم ها و همه مشکلاتی که مستکبران ایجاد می کنند اما تولیدات داخلی که در این نمایشگاه عرضه شده بود، برجسته و ممتاز بود و باید در مقابل نیروی کار ایرانی سر تعظیم فرود آورد و به همین دلیل باید دست هنرمند کارگر ایرانی را که یکی از بهترین کارگران دنیاست، بوسید.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: با وجود این برجستگی و هنرمندی نیروی کار ایرانی، اما متأسفانه عده ای در داخل، حمایت از کالای ایرانی را یا باور نمی کنند و یا به آن عمل نمی کنند.

ایشان حمایت از کالای ایرانی را به معنای حمایت از نیروی کار و تولید داخل دانستند و خاطرنشان کردند: این حمایت، همه جانبه، و بر عهده مسئولان و همچنین مردم است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گلایه ها و مشکلاتی که از جانب تولید کنندگان و کارگران مطرح می شود، گفتند: وظیفه دولت و مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی، برطرف کردن کامل موانع همچون مشکلات بیمه، بانکی، مالیاتی و کمبود نقدینگی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر این مشکلات برطرف شوند، دیگر شاهد آن نخواهیم بود که کارخانه ای با یک سوم ظرفیت خود کار کند زیرا خالی بودن ظرفیت یک کارخانه به معنای بیکاری متراکم در داخل است.

ایشان با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی، مانع از بیکاری کارگران خواهد شد و زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده را نیز در بخش های مختلف تولید فراهم خواهد کرد، گفتند: وظیفه مردم در حمایت از کالای ایرانی تصمیم جدی برای خرید تولیدات داخلی است.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از خرید کالای خارجی برغم وجود مشابه با کیفیت داخلی، افزودند: چرا عده ای بر خرید کالای خارجی اصرار دارند، این چه بدفهمی و مرضی است؟ همه دستگاههای دولتی و همچنین همه مردم باید تصمیم بگیرند که از کالای ایرانی استفاده کنند.

بهترین مقابله با جنگ اقتصادی دشمن حمایت از کالا و تولید ایرانی است
حضرت آیت الله خامنه ای یکی از نتایج حمایت از کالای ایرانی را جلوگیری از تبعات اجتماعی، امنیتی و اخلاقی ناشی از بیکاری دانستند و خاطرنشان کردند: حمایت از کالای ایرانی، یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه های مقابله با طراحی اقتصادی دشمنان است زیرا آنان متوجه شده اند که در جنگ سخت و نظامی به نتیجه نخواهند رسید.

ایشان افزودند: البته من در چند سال قبل و در زمان رئیس جمهور دیگرِ امریکا که همانند رئیس جمهور فعلی بداخلاق و هَجوگو بود، گفتم که دوران «بزن در رو» گذشته است و می‌دانند که اگر وارد درگیری نظامی با ایران شوند، چند برابر ضربه خواهند خورد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آنها اکنون تمرکز خود را بر جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی گذاشته اند و اتاق جنگ اقتصادی با نظام جمهوری اسلامی، وزارت خزانه داری امریکا است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه راه مقابله با جنگ اقتصادی، تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی است گفتند: من معتقد به قطع ارتباط با دنیا نیستم اما تکیه به بیرون مرزها نیز غلط اندر غلط است.

ایشان افزودند: ما حتماً باید با هوشیاری و زرنگی و جدیت با دنیا ارتباط داشته باشیم اما این را هم بدانیم که دنیا فقط امریکا و چند کشور اروپایی نیست، دنیا بزرگ است و باید با کشورهای مختلف ارتباط داشت.
ایشان تأکید کردند: ارتباط با دنیا به معنای چشم دوختن به عنصر خارجی نیست بلکه باید به نیروی داخلی چشم دوخت.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر مردم ببینند که مسئولان اصرار دارند مشکلات را با تکیه بر ظرفیت های داخلی حل کنند، مشکلات و سختی ها را نیز تحمل خواهند کرد، بنابراین مسئولان توجه داشته باشند که نباید به خارج تکیه کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از شیوه های امریکا برای مقابله با نظام آزادیخواه و مستقل جمهوری اسلامی ایران را تحریک برخی دولتهای کم فهم منطقه و ایجاد اختلاف و درگیری در درون منطقه دانستند و گفتند: آمریکایی ها تلاش دارند تا با تحریک سعودیها و برخی کشورهای منطقه، آنها را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند اما اگر آنها عقل داشته باشند نباید فریب امریکا را بخورند.

ایشان با تأکید بر اینکه امریکایی‌ها می خواهند هزینه مقابله با نظام جمهوری اسلامی و ملت مقتدر ایران را خودشان متحمل نشوند و آن را به دوش برخی دولتهای منطقه بیاندازند، افزودند: برخی کشورهای منطقه بدانند، اگر با جمهوری اسلامی ایران روبرو شوند، قطعاً ضربه و شکست می‌خورند.

برخی کشورها فریب امریکا را نخورند؛ اگر با ایران روبرو شوند شکست خواهند خورد
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ناامنی و جنگ و درگیری ناشی از حضور امریکا در منطقه غرب آسیا تأکید کردند: به همین دلیل باید پای امریکایی‌ها از این منطقه قطع شود و باید از منطقه غرب آسیا بیرون بروند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه آن کسی که باید از منطقه بیرون برود، امریکا است و نه جمهوری اسلامی ایران، افزودند: ما اهل اینجا هستیم و خلیج فارس و غرب آسیا، خانه ما است اما شما، بیگانه و به دنبال اهداف خباثت آمیز و ایجاد فتنه هستید.

ایشان تأکید کردند: بدانید، امریکا و برخی کشورها نظیر آن، پایشان از این منطقه قطع خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع واردات بی رویه و همچنین قاچاق کالا اشاره کردند و گفتند: شکایت و گله بسیاری از تولید کنندگان و سرمایه گذاران و کارگران همین دو موضوع است که دولت، باید با این مقوله مقابله کند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان گزارشی از سیاست‌ها و اقدامات این وزارتخانه برای بهبود وضعیت کارگران، ایجاد اشتغال و فقرزدایی، گفت: می‌توانیم کالای ایرانی را به چنان سطحی از کیفیت و رقابت‌پذیری در دنیا برسانیم که بتواند سهمی شایسته از بازارهای جهانی را از آن خود کند.

آقای ربیعی برنامه سال جاری وزارت کار را توسعه امنیت شغلی کارگران و ثبات مشاغل خواند وافزود: با تمام توان برای بهبود سیاست‌های اشتغال و افزایش قدرت خرید کارگران عمل خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فدایی رهبر
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبر . اگه مسوولین تمام قد به حرف رهبر گوش کنند. و مطیع محض حضرت آقا باشند. ایران گلستان میشود.
Canada
متاسفانه عملکرد ضعیف مسئولین دولت روحانی جائی برای بیان دغدغه های کارگران زحمتکش نگذاشته. لذا رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران در این سخنرانی خود بدون ذکر رنجهای کارگران ایران فقط به وحشی گریهای آمریکا در منطقه و دنیا اکتفا کردند.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
... اگر به کل سخنان رهبری گوش میکردی اینطوری...
علی
Iran, Islamic Republic of
منفی باف ها، منفی زن ها و مزدوران اجاره ای ریختند توی فضای مجازی
و حرفای درست رو منفی میزنن و حرفای غلط و خیانت آمیز رو پخش میکنن
با چند تا موبایل و کامپیوتر و لپ تاب و ... نشستن سایت های مختلف رو میبینن و کامنت میذارن و مثبت و منفی میدن و جهت خیانت به مردم و آرمان امام و انقلاب و رهبر عزیز فعالیت میکنن
Iran, Islamic Republic of
زمانی امریکا با زور ویا پول در کشور های همسایه پایگاه میزد ولی با عملکرد حکومت حالا کشورهای همسایه با التماس وپول دادن به امریکا از او میخواهند در منطقه بماند
Iran, Islamic Republic of
سال ۶۷ عربستان این همه زائر ما را شهید کرد ما چه کردیم
آمریکا هواپیمای مسافربری ما را زد ما چه کردیم
امروز اسراییل نیروهای نظامی ما را در سوریه شهید کرد ما چه کردیم ؟
Iran, Islamic Republic of
قراری نیست کسی کاری کند ما باز هم در راه خدا و اسلام و قران جانمان را هدیه می کنیم .
Iran, Islamic Republic of
برخی کشورها فریب امریکا را نخورند؛ اگر با ایران روبرو شوند شکست خواهند خورد

خوب بگذارید فریب بخورند به نفع ماست ...
Iran, Islamic Republic of
جان و مال و پدر و مادرم فدای امامم امام خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Canada
شماها هنوز وجود داريد؟!!
مهدی
United States
خود رهبر عزیز فرمودند نگویید جانم فدای رهبر. بگویید جانم فدای اسلام.
لبیک یا امام خامنه ای لبیک یا امام حسین(ع) است.
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است.
Iran, Islamic Republic of
ولایت فقیه، ادامه راه انبیاء است.
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبر
Iran, Islamic Republic of
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما، آسیب نبیند.
امام خمینی (ره)
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است
علی
Iran, Islamic Republic of
رهبرم سلام بر شما ....
کارگر روزمزد
Iran, Islamic Republic of
حرفهای رهبری خوب است اما خبرهای پاداش ششصد میلیونی و یک میلیارد و دویست میلیونی مدیرانی که عرضه چراندن یک بز را هم ندارند قلب کارگران و خانواده بدبختشان را به درد میاورد.
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبر
Iran, Islamic Republic of
در دوره احمدی نژاد میلیونها دلار هزینه شد تا با به اصطلاح کشورهای دیگری به غیر از اروپا و آمریکا وارد معاملات شوند تحت عنوان نگاه به شرق مثلا آوردن برزیل و ترکیه و چند تای دیگر برای معاهده هسته ای و کنفرانس استانبول خوب چه شد ؟چلو شد اصلا جنین نشده سقط شد . بلند شدیم رفتیم ونزوئلا در طول 8 سال احمدی نژاد بیش از 40 بار ، نتیجه ؟ ساخت یک سایت تولید سمند که روزی 5 تا تولید می کنه . یعنی تا 20 سال دیگه سرمایه اش هم بر نمی گردد .
سرور
Iran, Islamic Republic of
گرچه اصلا ربطی به موضوع ندارد.اما در دوره احمدی دو شرکت بزرگ ساختمانی خصوصی در ونزوئلا سه پروژه جمعا بالغ بر یک میلیارد دلار را اجرا کردند.
گرچه در مورد ایران خودرو و سایر شرکتهای دولتی در دوره همه درولتهای پس از جنگ به دلیل سوء مدیریت و ریخت و پاش چه در داخل و چه در خارج همیشه ضررده می باشیم.
Iran, Islamic Republic of
منظور شما شرکت پرلیت است . سری به شرکتش بزنید و ببینید پروژه خانه سازی در ونزوئلا چه بلایی سر شرکت آورده ؟ خبر دارید حتما که الان واحد پول ونزوئلا چیست ، یک کیلو اسکناس یک میلیون بلیواری می دهی یک کیلو نخود برره می گیری . یک برگ دستمال کاغذی از یک برگ اسکناس ارزش بیشتری دارد یعنی شما اگر توی اسکناس فین کنی برایت ارزانتر از یک برگ دستمال کاغذی در می آید . حالا این بلای خانمان سوز را چه کسی سر این کشور آورده ( ونزوئلا بزرگترین منابع نفتی را در کل دنیا دارد ) رفیق شیش احمدی نژاد . تازه احمدی نژاد وعده داده که چاوز با مسیح مجددا ظهور می کند !!!!!!!!!!!!!!!11
سرور
Iran, Islamic Republic of
لطفا دروغ نگو.شرکت پرلیت اصلا در ونزوئلا کار نکرده است.همه می توانند پروژه های شرکت پرلیت را در سایت اش ببینند.بقیه حرفهایت هم عین همین دروغ.
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
سلامتی و طول عمر با برکت رهبر عزیزم و کوری چشم دشمنان ایشان صلوات...
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
مجید
Iran, Islamic Republic of
نابر گزارش منابع معتبر، دولت هفتصد هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام دارد. منظور اینست که 700 هزار میلیارد تومان سرمایه ی دولت خوابیده است. اگر در حالت خوش بینانه در نظر بگیریم و تنها 50% این پروژه ها باقی مانده باشد تا آماده برای بهره برداری شود، با بودجه ی عمرانی دولت شاید تا بیست سال دیگر هم طول بکشد. اگر دولت در یک اقدام جسورانه و مدبرانه، همه ی طرح های نیمه کاره را بصورت مجانی به بخش خصوصی واگذار کند به شرط اینکه طرح مذکور توسط بخش خصوصی کامل شود و حداقل تا پنجاه سال دیگر حق تغییر کاربری و غیر فعال نمودن آنرا نداشته باشد و در صورت تخلف همه ی پروژه به نفع دولت تصرف می شود، اقتصاد کشور متحول می شود. در این اقدام سرمایه گذار خارجی هم بتواند شرکت کند ولی اولویت با داخلی ها باشد. یا ایرانی های مقیم خارج. دولت برای بیست سال هم معافیت مالیاتی برای این سرمایه گذاران در نظر بگیرد. اگر اینکا انجام شود، با فرض 50% درصد تکمیل پروژه ها، بخش خصوصی هم باید هفتصد هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کند. روی هم میشود 1400 هزار میلیارد تومان. حال اگر سرمایه ی لازم برای ایجاد هر شغل را که کارشناسان می گویند صد میلیون تومان، ما در بدبینانه ترین حالت، 200 میلیون تومان فرض کنیم، با 1400 هزار میلیارد تومان، می شود هفت میلیون شغل ایجاد کرد. و با بخشودگی مالیاتی و رایگان بودن نصف سرمایه ی پروژه که دولت به سرمایه گذار خصوصی دارای صلاحیت بخشیده است، کالای ایرانی ارزان تولید می شود و قابل رقابت با کالای خارجی می گردد. صادرات رواج می یابد. کشور متحول می شود. رفاه بالا می رود. آسیب های اجتماعی کم می شود و .......
Iran, Islamic Republic of
فدای رهبر بابصیرتم. فداش.
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این همه شعور و بصیرت شما انشاءالله با امام حسین علیه السلام محشور شوی اونایی هم که منفی زدن که معلومه حشر و نشرشون با کیه و نیاز به توضیح نداره
United States
جانم فدای رهبر مرگ بر اندازان و فتنه گران / آنهایی که ترسی از سوریه شدن ایران ندارند یا ...ندارند ویا .../ با وجود این رهبر و این نیروهای مسلح و این مردم هیچ ترسی از هیچ فاسد و فاسقی در جهان ترسی نداریم ترامپ که جای خود داره
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام بر رهبر تیز بین و مقتدر که ایران را ایشان با قدرت نگه داشتن
Iran, Islamic Republic of
رهبرم از شما به یک اشاره از ما به سر دویدن
Iran, Islamic Republic of
خدایا سایه رهبری معظم و با بصیرت را و دعای حضرت ولی عصر عج الله را بر این کشور حفظ بفرما و برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت صلوات