چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

نظر مجری برنامه «سمت خدا» درباره فضای مجازی

دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 608302
روز چهارشنبه، حلاوت ماه شعبان به اوج خود می‌رسد چهارشنبه نیمه شعبان است و روز میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج)؛ صد‌ها سال است که عاشقانش منتظرند تا او بیاید و دنیا را از محاق درآورده و به آن نور بپاشد.
نظر مجری برنامه «سمت خدا» درباره فضای مجازی
به گزارش جهان نيوز، نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه «سمت خدا» از آداب منتظران واقعی می گوید که انتظار به معنای منتظر بودن برای ظهور منجی است. پیروان همه ادیان بر این باورند که روزی منجی خواهد آمد و همه جهان را پر از عدل خواهد کرد و مشکلات همه عالم حل خواهد شد. در نگاه شیعه انتظار به معنای انتظار برای ظهور حضرت مهدی (عج) است. این انتظار آدابی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنیم و گرنه فقط لاف انتظار می‌زنیم به قول حافظ؛ لاف عشق و گله از یار زهی لاف دروغ / عشقبازان چنین مستحق هجرانند! انتظار به معنای نشستن نیست بلکه به معنای حرکت و امید و مهیا کردن جامعه برای آمدن منجی است.

مجری برنامه «سمت خدا» درباره دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای تحلیل مفهوم انتظار می گوید: گروه‌ها و افراد زیادی در این فضا‌ها حضور دارند و روی مفهوم انتظار کار می‌کنند، اما واقعیت این است که این فناوری‌ها، چون متعلق به آن‌طرفی‌هاست جاذبه‌های دروغین و زرق و برقش بیشتر ما را سرگرم کرده است. به نظرم زیربنایی‌ترین کار برای ترویج مفهوم انتظار را مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند انجام دهند. جایی که معلم و دانش آموز و دانشجو و استاد روبه رو با هم در ارتباط هستند و به حرف هم گوش می‌دهند. خانواده‌ها و صدا و سیما بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد. ترویج مفهوم انتظار و فرهنگ و دغدغه آن نباید فقط به ماه شعبان محدود شود اما متاسفانه رسانه‌ها فقط در این ماه به مفهوم انتظار و آداب منتظران واقعی می‌پردازند و در طول سال این موضوع بسیار مهم به حاشیه می‌رود.

منبع: جام جم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *