کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکرارنقش «پدر»؛ مهدی سلطانی در سریال ماه رمضان

10 ارديبهشت 1397 ساعت 10:45

تهیه‌کننده «پدر» که از گزینه‌های پخش در ماه رمضان است، حضور مهدی سلطانی به عنوان شخصیت محوری این مجموعه را تأثیرگذار دانست و در عین حال گفت: کاراکتر مهدی سلطانی در این مجموعه همچون «شهرزاد» یک کاراکتر پرقدرت است و در این مجموعه نیز ایفاگر نقش بااقتدار یک پدر است.


به گزارش جهان نیوز، حامد عنقا ـ طراح و تهیه‌کننده «پدر» ـ درباره‌ی روند ساخت این مجموعه توضیح داد: در حال حاضر بیش از دو سوم کار ساخته شده است و البته به جهت حجم بازیگران و شروع دیرهنگام کار، شرایط سختی بر ما حاکم شده است.

او با یادآوری اینکه بازیگر نقش اول سریال پدر، اولین تجربه خود را در مجموعه‌ای تلویزیونی ایفا می‌کند و نقش دشواری دارد، گفت: علیرغم استعدادی که این بازیگر دارد، به هر حال سختی کار برای کسی که اولین بار است در مجموعه تلویزیونی حضور دارد، بالاست اما کاراکتر او و بازی‌اش بسیار تأثیرگذار است.

این تهیه‌کننده درباره ریسک انتخاب بازیگر نقش اول مجموعه «پدر» که ریحانه پارسا آن را ایفا می‌کند، اظهار کرد: این ریسک، ریسک خوبی بود. ریحانه پارسا از آینده‌های خوب بازیگری خواهد بود. با تماشای بازی این بازیگر، به یاد خانم ترانه علیدوستی که با فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» معروف شد، می‌افتید. فکر می‌کنم مخاطبان تحت تأثیر بازی این کاراکتر قرار بگیرند. از همان ابتدا نیز خودمان تأکید داشتیم یک بازیگر جدید این کاراکتر را ایفا کند. در مجموعه «تنهایی لیلا» نیز مینا ساداتی را داشتیم که آنجا هم حس‌مان این بود که مخاطب عام این بازیگر را نمی‌شناسد. در این مجموعه نیز با توجه به اینکه به دنبال بازیگری با سن کمتر بودیم، کمی کار را برای ما سخت‌تر می‌کرد و تقریبا از حدود ۲۴۰ دختر خانم تست گرفتیم تا به این کاراکتر رسیدیم.

این تهیه‌کننده درباره ویژگی مجموعه «پدر» یادآور شد: تم کار و جنس قصه به سمتی می‌رود که در واقع این کار را باید به پدرانمان تقدیم می‌کنیم. پدرانی که این سال‌ها کمتر در مجموعه‌های تلویزیونی به آن‌ها پرداخته شده است. در این مجموعه کاراکتر پدر، جزو کاراکترهایی است که کمتر در این روزگار به آن‌ها پرداخته شده است. کاراکتر حاج علی تهرانی با بازی مهدی سطانی کاراکتری است که در خاطره قدیمی‌هاست.

وی درباره شخصیت محوری قصه «پدر» که مهدی سلطانی آن را ایفا می‌کند، در پاسخ به این پرسش که آیا این کاراکتر شبیه به همان کاراکتر هاشم دماوندی در مجموعه «شهرزاد» است؟ اظهار کرد: در «پدر» نیز این کاراکتر مرد تأثیرگذار و پدرقدرتی است و اینجا هم شخصیت یک پدر قدرتمند را ایفا می‌کند؛ البته این امری طبیعی است. به عنوان مثال خسرو شکیبایی بعد از «هامون» هر فیلمی را ایفا می‌کرد همه می‌گفتند همان «هامون» است.

«پدر»؛ نقش جدید مهدی سلطانی در سریال ماه رمضان
عنقا در پاسخ به این پرسش که آیا قصه «پدر» همپوشانی با قصه «دستت را به من بده» که در آن نیز امین تارخ نقش مرد و کاراکتر محوری قصه را ایفا می‌کند، ندارد، توضیح داد: قصه ما قصه عشق یک دختر و پسر است که در شرایط ویژه‌ای قرار می‌گیرند و تأثیرگذاری پدر در آن بالاست. از طرفی قصه «دستت را به من بده» را دیده‌ام. به لحاظ ماهیتی این دو قصه هیچ ارتباطی به هم ندارند. به هر حال هر نویسنده‌ای قصه خودش را نوشته است و کسی در بدو امر اطلاعی از محتوا و ساختار قصه ندارد. اگر قرار است همپوشانی هم ایجاد شود، این را مدیران باید مدیریت کنند.

او در بخش پایانی این گفت‌وگو درباره‌ی شرایط سختی که به سازندگان این مجموعه محول شده است، توضیح داد: طبیعی است که وقتی کار را دیرتر شروع می‌کنیم، باید ۲۴ ساعت کار کنیم. هر چند تجربه به من می‌گوید از یک سال قبل هم شروع کنیم باز شرایط در ماه رمضان همین است و این یک سنت نانوشته است.

حامد عنقا درباره روند ساخت این مجموعه و در پاسخ به اینکه چه زمانی ساخت آن به اتمام می‌رسد، اظهار کرد:

تصویربرداری این مجموعه در حال حاضر ادامه دارد و تا قبل از نیمه‌های ماه مبارک رمضان ساخت این مجموعه به طول می‌انجامد. در حال حاضر ریحانه پارسا، سینا محرابی، مهدی سلطانی و مجید مشیری از جمله بازیگرانی هستند که این روزها جلوی دوربین «پدر» هستند.

به گزارش ایسنا، تاکنون حدود یک سوم از مرحله تصویربرداری سریال پدر باقیمانده و مراحل فنی از جمله تدوین و آهنگسازی جلو می‌رود. چند بازیگر جدید در سال ۹۷ به سریال «پدر» پیوسته‌اند که از جمله آنها می توان به نیما رئیسی، بیژن امکانیان، الهام طهموری و کاوه خداشناس اشاره کرد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «حامد پسر جوانی است که طی یک ماجرا درگیر داستانی عشقی می‌شود. او به خاطر اعتقاداتش و پدری که برایش الگویی تمام عیار است ناچار سر یک دو راهی قرار می‌گیرد که باید دست به انتخابی سرنوشت‌ساز بزند…»

از بازیگران اصلی این سریال می توان به مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، سینا مهراد، مسعود فروتن، نیما رییسی، مجید مشیری، اکبر رحمتی، مژگان ترانه، الهام طهموری، ساناز طاری، شهاب مهربان، مهتاب شیروانی، پوریا سلطانزاده، سید حسام میثاق با حضور بیژن امکانیان و با معرفی ریحانه پارسا در نقش لیلا اشاره کرد.
عوامل اصلی این سریال عبارتند از طراح، نویسنده و تهیه کننده: حامد عنقا، کارگردان: بهرنگ توفیقی، همکار نویسنده: سید حسین امیرجهانی، دستیاراول کارگردان: مجید مافی، دستیاردوم کارگردان: علیرضارمضانی، منشی صحنه: مهین شهبازی، مدیربرنامه ریزی: امیر سلیمانی، دستیاربرنامه ریز: علی مرزبان، مدیرتصویربرداری: بهنام کریمی، تصویربردار: سامان عمارفطرت، تدوین: امیرشیبان خاقانی، همکار تدوین: الهام بدیعی، طراح صحنه و لباس: محسن شریفی، دستیار اول صحنه: قاسم قاسمی، دستیاران لباس: نیسانادری و کتایون فربود، طراح گریم: مهرنوش طبیبی، مجری آقا: وحیدشیرزاداصل، مجری خانم: ژیوان حیدری، صدابردار: امیر حاتمی، عکاس: محمد دارایی، مدیرتولید: افشین قلی پور، مدیر تدارکات: شهرام اسلامی، تدارکات: اصغرپسندپور، همیارتدارکات: حمیدمختاری، مدیر پشتیبانی: سید علی اسلامی، گرافیک: مجیداسماعیلی، امور مالی: فریبرزبلارک، اموراداری: شیرین پورایواز، پشتیبانی فنی: موسسه رسانه مهر طاها و روابط عمومی: مریم عرفانیان.

منبع:فردانیوز


کد مطلب: 608294

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/608294/تکرارنقش-پدر-مهدی-سلطانی-سریال-ماه-رمضان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com