چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

فشارها مانع بازپخش «قائم‌مقام» از تلویزیون شد

دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 608174
به نظر می‌رسد که صداوسیما باز هم در برابر فشارهای بیرونی، در نمایش یک برنامه با محتوای انقلابی ممانعت ایجاد کرده است.
فشارها مانع بازپخش «قائم‌مقام» از تلویزیون شد
به گزارش جهان نيوز، مستند «قائم‌مقام» با موضوع زندگی سیاسی آیت‌الله حسین علی منتظری، سه‌شنبه شب گذشته (چهارم اردیبهشت) در قالب برنامه «به اضافه مستند» از شبکه مستند سیما پخش شد. اما برخلاف اعلام قبلی، بازپخش این برنامه روی آنتن نرفت!

علی صدری‌نیا، کارگردان مستند «قائم‌مقام» در واکنش به این مسئله در فضای مجازی نوشت: «ظاهرا فشارها کار خودش را کرده که امروز صداوسیما با وجود اعلام قبلی، تکرار مستند قائم‌مقام را پخش نکرد!»

این اولین بار نیست که صداوسیما با فشارهای بیرونی، به ویژه از سوی مدعیان اصلاحات و همچنین دولت تدبیر و امید از نمایش برنامه‌های انقلابی خودداری می‌کند. «ثریا» و «خارج از دید» نیز ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های سیما با محور مباحث اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بودند که با چنین فشارهایی، برای مدتی از پخش باز مانده بودند.
گفتنی است، مستند «قائم‌مقام» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا و تهیه‌کنندگی محمدمهدی صفار هرندی، یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های مستند سال‌های اخیر است که به خاطر نمایش بخشی از ناگفته‌ها درباره آیت‌الله منتظری، با استقبال و همچنین مخالفت‌های زیادی مواجه شد.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *