جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

کشف میلیون‌ دلاری وزارت اطلاعات از سودجویان

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب: 608148
مدیرکل اطلاعات استان کردستان گفت: از محل سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی مرزنشینان تاکنون پرونده‌ای بالغ بر میلیون‌ها دلار سوءاستفاده مالی کشف شده است و ۲۹ نفر بازداشت شده‌اند.
کشف میلیون‌ دلاری وزارت اطلاعات از سودجویان
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اطلاعات کردستان، مدیرکل اطلاعات استان کردستان به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های جمعی در کردستان در خصوص جایگاه وزارت اطلاعات و ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان، اظهار کرد: حضرت امام (ره) با اهدای مدال افتخار سرباز گمنام امام زمان (عج) به فرزندان خود در وزارت اطلاعات و مقام معظم رهبری با معرفی وزارت اطلاعات به عنوان چشم بینا و بیدار نظام اسلامی جایگاه حساس و تاثیرگذار این وزارت را به خوبی بیان فرمودند.

وی انقلابی‌بودن، حرکت در مسیر ولایت، ایمان و اخلاص و فداکاری را از ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) بر شمرد و افزود: به روز بودن، ژرف‌نگری، تخصص‌محور بودن و ر عایت قانون و شرع همراه با همکاری با مردم صبور و فهیم ایران بزرگترین سرمایه وزارت اطلاعات است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان در خصوص اولویت‌ها و سیاست‌های کاری وزارت اطلاعات، اظهار کرد: اولویت‌های کاری وزارت اطلاعات در کنار اقدامات مقابله‌ای، آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و توجیه و ارشاد جامعه هدف اعم از مسئولین و مردم در مقابله با اقدامات تروریستی و پیشگیری از اقدامات خرابکارانه و جاسوسی خواهد بود.

وی ادامه داد: صیانت از عناصر تاثیرگذار و نخبگان سیاسی و علمی در مقابل تهدیدات گوناگون و اقدامات نرم دشمن و مقابله با رواج تفکرات انحرافی و ایجاد اختلاف میان جریانات داخل کشور اعم از اقوام و مذاهب از دیگر اولویت‌های کاری وزارت اطلاعات است.

وی در خصوص انسجام دستگاه‌های تامین امنیت استان کردستان، عنوان کرد: همه دستگاه‌های متولی تامین امنیت و اطلاعاتی در استان در سطح بالایی قرار دارند و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه اقدامی را با اقتدار و قاطعانه دارند.

مدیرکل اطلاعات به تحرکات گروهک‌های ضدانقلاب کردی در جوار مرزها و برخی اقدامات در داخل استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با همراهی مردم شریف استان و اقتدار و اشرافیت دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی تلاش گروهک‌ها برای بهره‌برداری از برخی رخدادها مانند انتخابات و برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق و حوادث دی ماه سال گذشته مانند همیشه شکست خورد.

وی گفت: گروهک‌های ضدانقلاب کُرد با بهره‌گیری از تمام توان خود از قبیل استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه‌های مجازی سعی در ارائه چهره‌ای ناکارآمد از نظام مقدس جمهوری اسلامی و القای ناامیدی بین شهروندان را دارند که با آگاه‌سازی و اقتدار دستگاه‌های امنیتی و همراهی مردم این اقدامات خنثی شده و امنیت کامل در سطح استان کردستان با عنایت خداوند برقرار است.

وی افزود: نفوذ در عمق استراتژیک گروه‌های تکفیری از جمله راهبردهای دستگاه اطلاعات کشور بوده و خوشبختانه در همین راستا توانسته‌ایم بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کنیم.

وی عنوان کرد: باید به این مسئله توجه کنیم علی‌رغم چتر گسترده اطلاعاتی ما در منطقه، دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن نیز به شدت به دنبال جذب و به راه‌انداختن اعمال خرابکارانه هستند.
وی افزود: در سال گذشته در جریان عملیات‌های انجام شده، تعداد دستگیری داشته‌ایم که نسبت به اقدامات توجیهی و پیشگیرانه بسیار ناچیز است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به انهدام ۱۲ باند قاچاق اسلحه، کشف ۳ محموله قاچاق طلا، ۳ محوله قاچاق ارز، ۱۷ هزار بطری مشروبات الکلی و تشکیل پرونده برای ۳ تخلف اداری در استان اشاره کرد.

وی همچنین اظهار داشت: متأسفانه فعالیت گروه‌های مسیحیت تبشیری در نقاط مختلف استان و سوءاستفاده مفسدان اقتصادی از کارت‌های بازرگانی مرزنشینان کردستانی از دیگر دغدغه‌هایی است که انتظار داریم اصحاب رسانه مردم استان را نسبت به این آسیب‌ها بیشتر آشنا نمایند.

وی اعلام کرد: از محل سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی مرزنشینان کردستانی تاکنون پرونده‌ای بالغ بر میلیون‌ها دلار سوءاستفاده مالی کشف شده است و ۲۹ نفر نیز بازداشت شده‌اند که اکثریت بازداشت‌شدگان مربوط به سایر استان‌های کشور هستند.

وی همچنین از عموم مردم استان خواست که دغدغه‌های امنیتی، پیشنهادها و انتقادات خود را در خصوص ادارات و سایر مباحث پیرامون امنیت و آسایش و تعالی جامعه را با ستاد خبری اداره‌کل اطلاعات به شماره ۱۱۳ در میان بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وزارت اطلاعاتی در جمهوری اسلامی غیر از ردیف بوجه وجود داره؟...
م ج
Iran, Islamic Republic of
دست گلشان درد نکنه انها کار خودشان راکردند بعد چی