پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۹۲

پشت‌پرده‌ «نه به حجاب اجباری» مردان نشسته‌اند

«عشق» در اسلام محدودیت ندارد
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 608141
استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش غرب برای برهنه کردن مردم ایران گفت: بیش از صد سال است که غرب می‌خواهد مردم را بی حجاب و برهنه کند، اما مردم کشور ما مقاومت کرده‌اند و تن به این امر نداده‌اند.
پشت‌پرده‌ «نه به حجاب اجباری» مردان نشسته‌اند
به گزارش جهان نيوز، حسن رحیم پور ازغدی در نشست کرسی آزاد اندیشی حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات در جمع دانشجویان پس از مطرح کردن برخی موارد پیرامون چرایی حجاب اجباری توسط دانشجویان گفت: کلمه اجبار به نوعی دافعه دارد، چون معنایی مثل سلب اختیار، آزادی و اراده در آن نهفته است و قابل دفاع نیست نه در مورد علم نه در مورد آزادی نه در خیلی از موارد دیگر. اما باید این را بدانیم که انسان مختار اجبارا آزاد است، چرا که اختیار را خودش برای خودش اختیار نکرده است بلکه از روی جبر مختار شده است. در واقع یعنی این انتخاب و قدرت انتخابی که انسان‌ها دارند خودش به نوعی اجباری است انسان‌ها مجبورند که مختار باشند.

وی در ادامه افزود: ما ۵ نوع اجبار داریم ۱-اجبار عاطفی: این اجبار قابل ارزش گذاری منفی نیست. انسان نرمال متعارف خودش انتخاب نمی‌کند تا عاطفی شود یا نه بلکه اجبارا عواطفش تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ناراحت یا خوشحال می‌شود برای مثال یک انسان زمانی که ناراحتی و کتک خوردن انسان دیگر را می‌بیند تحت تاثیر قرار گرفته و ناراحت می‌شود و این امر زمانی است که انسان به خواست خودش این عاطفه را در خود قرار نداده بلکه نوعی اجبار عاطفه دارد. برای مثال زمانی که ما به شما بگوییم به طور اجباری به عوامل عاطفی واکنش نشان ندهید شما چه می‌خواهید بگویید؟ مثلا زمانی که مادر فرزندش گرسنه است اجبار عاطفه دارد که به او غذا بدهد.

نوع دوم اجبار اجبار قانونی است نظم اجتماعی قوانینی را ایجاد کرده که شرط مدنی زیستن در آن جامعه است. شما به هر کشوری که بروید قانونی دارد و تا آن قوانین را رعایت نکنید نمی‌توانید به آن کشور بروید یا دیپورت یا بازداشت می‌شوید و... زمانی که شما وارد جامعه دیگری می‌شوید باید تابع قوانین آن جامعه باشید و نمی‌توانید بگویید من به این کشور آمده‌ام، اما می‌خواهم هر طور که دوست دارم رفتار کنم. مثلا این امر در مورد رانندگی نیز صدق می‌کند رانندگی امری اختیاری است، اما قوانین اجباری دارد که باید رعایت شود. در این باره باید گفت: نظم اجتماعی و قانون باید رعایت شود چه می‌خواهید معتقد باشید چه می‌خواهید معتقد نباشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، نوع سوم اجبار اجبار حقوقی است قانون و حقوق خیلی به هم نزدیکند، اما زمانی که در مورد قانون حرف می‌زنیم به موارد تصویب شده و مجازات دار اشاره می‌کنیم و زمانی که در مورد حقوق حرف می‌زنیم به موارد تصویب نشده و بدون مجازات اشاره می‌کنیم در واقع حقوق فراتر از قانون است. برای مثال زمانی که پدر و مادر شما می‌گوید فلان کار را انجام بده این قانون نیست، اما حق والدین است و شما الزام دارید که کاری که از شما خواسته‌اند انجام دهید.
 
پشت‌پرده‌ «نه به حجاب اجباری» مردان نشسته‌اند/ «عشق» در اسلام محدودیت ندارد

وی افزود: زمانی که حقوق به قانون تبدیل می‌شود دارای مجازات می‌گردد، اما باید به این امر توجه کنیم که در بعضی جوامع قانون فاسد است یعنی مثلا در برخی از کشور‌ها حجاب را ممنوع کرده‌اند و در کشوری مثل فرانسه کسی که محجبه است نمی‌تواند مانند یک کارمند باشد این درواقع به این معنی است که بی حجابی در آن کشور اجباری است حال شما زمانی که به فرانسه می‌روید برای زندگی کردن نمی‌توانید بگویید که من به این کشور آمده‌ام و می‌خواهم خلاف قانون عمل کنم.

نوع چهارم اجبار، اجبار اخلاقی است. در این نوع اجبار نه قانون وجود دارد و نه حقوق الزامی است بلکه اخلاق است که ایجاب می‌کند کاری را انجام دهیم یا نه. برای مثال ما در روایات داریم زمانی که میهمان به خانه شما می‌آید نگذارید کار کند و خودتان کار کنید.

نوع پنجم اجبار، اجبار غریزی است. مثلا زمانی که گرسنه هستید احساس گرسنگی می‌کنید و این احساس گرسنگی اجباری است چه آن را دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید.
 
رحیم پورازغدی اظهار داشت: تنها یک اجبار است که هیچ توجیهی ندارد و آن هم استبداد است که در مقابل آن باید ایستاد. اگر جلوی اجبار اخلاقی حقوقی یا قانونی بایستیم نمی‌گویند چه کار خوبی کردی، اما اجبار استبداد یک نوع اجبار منفی است که دیکتاتوری طاغوت را دارد.

وی با مطرح کردن حریم خصوصی و تفاوت آن با حریم عمومی گفت: ما نمی‌توانیم مسائلی که در حریم خصوصی زندگی خود به آن عمل می‌کنیم را در حریم عمومی بیاوریم. برخی از مسائل شخصی است و در حریم خصوصی افراد اتفاق می‌افتد و تو حق داری که آن را در حریم خصوصی ات انجام دهی اگر چه عواقب دارد، اما در حریم خصوصی خود آزاد هستی تا آن را انجام دهی و حکومت در مورد مسائل خصوصی نمی‌تواند تصمیم بگیرد و حق دخالت ندارد مگر مواردی مثل خودکشی که، چون حفظ حیات انسان واجب است حکومت می‌تواند جلوی آن را بگیرد. اما مسئله اصلی اینجاست که شما تا زمانی آزاد هستید که در حریم خصوصی خود یک سری اعمال را انجام می‌دهید، اما وقتی که در خیابان و عرصه عمومی وارد می‌شوید نمی‌توانید هر کاری که در حریم خصوصی ات انجام می‌دادی را انجام دهی چرا که این دیگر حریم خصوصی تو نیست بلکه حریم دیگران است و حکومت می‌تواند وارد شود.

مثل اینکه یکی بگوید من در خیابان می‌خواهم برهنه باشم لباس و بدن خودم است دوست دارم این گونه رفتار کنم. بله درست است، شاید بدن و لباس مال خودت باشد، اما خیابان یا پارک برای تو نیست، حق همه است. هیچ جای دنیا این قانون را نداریم که هر کسی دلش خواست هیچ چیزی نپوشد و اگر دلش خواست بپوشد. البته برخی از شهر‌های دنیا هستند که برهنگی در آن‌ها مجاز است، اما همین مجاز بودن برهنگی نیز قانون است یعنی هر کسی که به آن شهر می‌آید باید برهنه باشد که البته خود این نوع قانون نیز فاسد است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نوع پوشیدن لباس به کرامت انسانی ارتباط دارد گفت: گاهی فرد لباس می‌پوشد که وقتی از در وارد می‌شود همه می‌گویند دیوانه‌ای وارد شد یا اینکه نوع لباس پوشیدن آن فرد جاه طلبانه، متکبرانه یا به سبک سرمایه گذاران و یا حتی متواضعانه می‌باشد در واقع باید به این امر توجه کرد که نوع لباس پوشیدن آن فرد شخصیت او را نشان می‌دهد. ما چیزی به نام زبان لباس داریم یکی لباسی می‌پوشد که خود لباس پیام دارد و روی اخلاق عمومی و حقوق دیگران نیز این پوشیدن لباس تاثیرگذار است.

وی با مطرح کردن این سوال که آیا نگاه کردن زن به مرد با نگاه کردن مرد به زن مساوی است چند درصد از نگاه مرد به زن هیچ مسئله جنسی در آن وجود ندارد گفت: باید بدانید که ۳۰ درصد طلاق‌ها به خاطر خیانت از طریق فضای مجازی است و ۳۰ درصد دیگر به دلیل مواد مخدر است، اما اگر ارتباطات فضای مجازی نبود و این روابط کم رنگ می‌شد طلاق‌ها به یک سوم می‌رسید. جوامع غربی جوامع برهنه هستند در جامعه برهنه نیز خانواده متلاشی می‌شود یعنی اگر پوشش و حجابی نباشد در واقع سکان خانواده از بین می‌رود. حجاب به نوعی دفاع از زن در برابر چشمان مردان هرزه است. همین الان اگر از تمام مردان دنیا رفراندم بگیرند که برای خانم‌ها حجاب خوب است یا بد اکثریت می‌گویند حجاب بد است چرا که مرد‌ها به فکر خودشان هستند.
پشت‌پرده‌ «نه به حجاب اجباری» مردان نشسته‌اند/ «عشق» در اسلام محدودیت ندارد

وی افزود: حال این سوال مطرح می‌شود که آیا حجاب اسلامی سخت است؟ هرگز! حجاب ایران قبل از اسلام خیلی سخت‌تر بود در ایران قبل از اسلام وقتی زنی ازدواج می‌کرد همسرش می‌توانست بگوید که با پدر و برادرت نباید رفت و آمد کنی و پدر و برادر نیز جزو نامحرم‌ها قرار می‌گرفتند، اما خود مرد‌ها آزادی داشتند و هر چه قدر می‌خواستند ازدواج می‌کردند برای مثال آخرین پادشاه ساسانی سه هزار زن داشت و اسلام آمد و با حرمسرا مبارزه کرد. در ایران قبل از اسلام حق تحصیل علم برای تمام مردم ممنوع بود و فقط اشراف زادگان این حق را داشتند، اما زمانی که اسلام به ایران آمد گفت: طلب علم فریضه است. بعضی‌ها همان ابتدا مسلمان شدند و هیچ اجباری با شمشیر در کار نبود و برخی نیز ۴ قرن بعد در قرن چهارم هجری مسلمان شدند، چون اجباری وجود نداشت و به مردم گفتند ما مسلمان می‌شویم و از شرک و حکومت ساسانی رها می‌شویم یا اگر نمی‌خواهید مسلمان شوید باید مالیات بدهید و این اسلام به تدریج توسط خود مردم پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: ملت ایران به زور مسلمان نشدند چرا که اگر به زور مسلمان شده بودند پس چه طور ایران پس از اسلام این همه آثار بزرگ علمی، فلسفی، کلامی و حقوقی بزرگ ایجاد کرد به طوری که ایران بعد از اسلام مرکز تمدن اسلامی جهان شد. اگر مردم اجباری مسلمان شده بودند پس چرا با حمله مغول‌ها به ایران بودایی نشدند؟ و حتی بعد از حمله مغول‌ها به جایی این که خود مردم ما بودایی و به آیین مغول‌ها شوند مغول‌ها را ایرانی کردند و مسلمان شان کردند. ما هزاران نابغه علمی، نجومی، مهندسی و... داریم که بعد اسلام نابغه شدند در حالی که پیش از اسلام روی هم صد نفر نابغه نیز نداشتیم که بتوانیم نام ببریم. برخی می‌گویند مسلمان‌ها کتاب سوزی کردند در حالی که کار اموی‌ها و صلیبی‌ها بود. زمانی که اسلام به ایران آمد مردم ایران تولید عدالت را با دوران ساسانی مقایسه کردند و دیدند در اسلام همه مثل هم هستند طبقات با هم فاصله‌ای ندارند و مثل زمان ساسانی نیست که اشراف و مردم عادی با هم متفاوت باشند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به تلاش غرب برای برهنه کردن مردم ایران گفت: بیش از صد سال است که غرب می‌خواهد مردم را بی حجاب و برهنه کند، اما مردم کشور ما مقاومت کرده‌اند و تن به این امر نداده‌اند. باید فکر کنیم ببینیم چه شده است که دختر و پسر‌های اروپایی و تحصیل کرده از دانشگاه‌های اروپا به داعش رو آورده‌اند و عضو گروه‌های داعشی شده‌اند؟ از بس به آن‌ها ستم شده است از آن طرف بوم افتاده‌اند و افراطی رفتار می‌کنند و وارد این گروهک‌ها شده‌اند.

وی ادامه داد: حجاب به تمام زنان و مردان می‌گوید که من اجازه نمی‌دهم استفاده ابزاری داشته باشیم. ازدواج همه جا دفاع از حقوق زن است و مرد‌های دنیا معمولا از ازدواج فراری هستند چرا که بدون ازدواج تعهدی ندارند، اما با ازدواج بار زندگی بر دوش مردم است و بیشتر تعهد‌ها برعهده مردان است. زنان تعهد چندانی ندارند جز اینکه خیانت جنسی نکنند. اما زمانی که جامعه را بدون حجاب می‌خواهیم باید این را بپذیریم کم کم زنان باید به دنبال مردان راه بیفتد چرا که عرضه زیاد است و دست کم یک زن باید روزی دو ساعت جلوی آیینه بایستد و خود را آرایش کند که همکار مردش بیشتر از دیگر همکاران زن به او توجه کند. این‌هایی که می‌گویند نه به حجاب اجباری من فکر می‌کنم در پشت صحنه خود مردان را جای داده‌اند چرا که چنین خواسته‌ای خواسته مردان است. حجاب زیبایی و جذابیت می‌آورد و باعث می‌شود که به انسان به خاطر انسان بودنش توجه شود نه به خاطر زن یا مرد بودن و اندام او، در واقع حجاب عرصه عمومی را انسانی می‌کند یعنی در خیابان مردم به عنوان نر و ماده به هم نمی‌نگرند بلکه به عنوان انسان به هم می‌نگرند. فرهنگ اسلامی می‌گوید اول باید انسان باشید بعد زن و مرد این در حالی است که در فرهنگ‌های دیگر چنین نیست. در واقع اسلام اجازه نگاه ابزاری به زن را نمی‌دهد این در حالی است که فرهنگ‌های دیگر و کشور‌های دیگر از زنانشان استفاده‌های ابزاری می‌کنند نمونه آن تبلیغات تلویزیونی است که یک زن آرایش کرده را برهنه می‌کنند و آنقدر به او جلوه می‌دهند که بخواهند یک جنس را تبلیغ کنند.

وی گفت: قرآن در ابتدا به مردان سفارش می‌کند که نگاهشان را کنترل کند بعد به زنان می‌گوید که زیبایی و جذابیت شان را پنهان کنند مگر آن‌هایی که ظاهر است مثل صورت؛ چرا که حجاب و لباس مستقیم به اخبار جنسی مربوط است و اخبار جنسی نیز نه تنها به دنیا بلکه به آخرت فرد برمی گردد. حجاب در واقع دفاع از بدن زن و حقوق زن است اگر زن‌ها این حجاب را نداشته باشند زور مرد‌ها را که ندارند پس در نتیجه همه چیز ده صفر به نفع مردان می‌شود. اینکه می‌گویند حجاب دست و پا گیر است در مورد حجاب اسلامی صدق نمی‌کند شاید حجاب ادیان دیگر و یا حجاب‌هایی که قبل از اسلام در ایران بوده دست و پاگیرتر بوده، اما حجاب اسلامی دست و پا گیر نیست.

 رحیم پورازغدی گفت: ما برای عشق در اسلام محدودیتی نداریم افراد می‌توانند هم کفو باشند و در مسیر درست با عشق با هم ازدواج کنند در حالی است که پیش از اسلام دختر را بدون اطلاع خودش شوهر می‌دادند، اما اسلام برای زن شانیت قائل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بعضی از زنها دوست ندارن حجاب داشته باشن به شما چه
حجاب در هیچ کجای جهان اسلام اجباری نیست مگر داعش و طالبان . در هیچ کجا ۱ حکم حکومتی از مولا علی در مورد حجاب اجباری وجود نداره . در هیچ کجای کتاب خدا حجاب اجباری وجود نداره.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تو اگر قرآن خوانده بودی این حرف رو نمیزدی
نه قرآن بلدی نه امیرالمومنین رو میشناسی اظهار فضل هم میکنی
Iran, Islamic Republic of
شما ک میشناسی برای ما هم تعریف کن
امام علی علیه السلام: حجاب داشتن زن، به حال او مفیدتر و برای زیبایی‌اش پایدارتر است.
حمید
گفته اجباریه؟
انسان دینی که انتخاب می کند به حرف ارزش ندارد بلکه زیبایی پذیرش دین عمل به دستورات آن است . ما دین پیامبر اکرم (ص) را برگزیدیم . ایشان فرمودند تا زمانیکه به دو چیز تمسک جویید دین ما (اسلام) پابرجاست . یکی قرآن و دیگری اهل بیت من....خواهشا بدون تعصب به این دو موضوع مهم توجه و در آن جستجو کنید .حتما پاسخ قانع کننده ای خواهید یافت .
Iran, Islamic Republic of
شما که خوندی بگو کجای قران حجاب اجباری امده ؟
مهدی
United States
آیه 31 سوره نور.
آیه 59 سوره احزاب.
در زمان حضرت علی(ع) لباس زنهای سالم و آزاد با حجاب بود.
اگر کسی میخواست شیک پوش و مُند بالا باشد با لباسهای پوشیده و مقنعه در بین مردم ظاهر میشد. لذا نیاز به اعمال قانون نبود.
ضمنا اگر مسلمانی باید به حکم قرآن حجاب داشته باشی اگر هم نیستی باید به حکم قانون ایران حجاب را رعایت کنی.
آسمان و ریسمان هم به هم نباف.
Iran, Islamic Republic of
تو به من بگو در کجای قرآن آمده که بی حجابی را تبلیغ کنید. کجای قرآن آمده که زنان باید فاحشه باشند؟ کجای روایات ما آمده که زنان بی حجاب در بهشت جایگاه دارند؟ کجای قرآن آمده که زنانی که در جامعه اسلامی زندگی می کنند حق دارند با هر پوشش در جامعه ظاهر شوند؟ در ضمن الان کجا در جامعه ما حجاب اجباری است؟!!!!!!!! مطمن باش اگر حکومت می خواست که حجاب اجباری باشد مثل رضاخان قلدر که با باتوم حجاب از سر زنان بر می داشتند این حکومت هم اگر می خواست توان این را داشت که به زور نگذارد تار موی یک دختر بیرون بیاید. اما حوادثی نظیر چهارشنبه سفید یک هنجار شکنی علنی هست که بحثش با مقوله حجاب این روزهای زنان ما فرق می کند. اگر برای هنجار شکنی ها خط قرمزی تایین نکنیم فردا یک عده هنجار شکن دیگر می گویند لباس اجباری نمی خواهیم. لباس زیر اجباری نمی خواهیم و لخت مادرزاد در خیابان های ما جولان می دهند. و اگر بی حجابی فرهنگ بود حیواناتی نظیر میمون و شانپانزه از ما انسان ها متمدن تر می بودند.
Iran, Islamic Republic of
شما دلیل بیار که نیامده؟!
Iran, Islamic Republic of
ای کلک تو همون مردی هستی که می خوای از بیحجابی زنان و چشمچرانی هوس بازی کنی!
Iran, Islamic Republic of
این اجباری و اختیاری مال آدم مسلمان نیست. چون مسلمان یعنی کسی که اسلام را قبول کرده و اسلام یعنی تسلیم در برابر امر خدا و احکام خدا. لذا ذکر آن برای یک مسلمان مضحک است چون مسلمان شده است که بنده خدا باشد و دستورات خدا را عمل کند. مثل این است که به یک مسلمان بگوییم نماز اجباری یا اختیاری یا روزه اجباری یا اختیاری یا حج اجباری یا اختیاری! اگر کسی خودش قبول کرد و رفت توی یک رشته ورزشی (فوتبال یا کونگ فو یا شنا و...)که دیگر نمی شود بهش گفت چرا رعایت این کارها و شیوه ها در این ورزش اجباریست؟! اختیاری یا اجباری بودن حجاب مال غیر مسلمان است که می گوید من مسلمان نیستم چرا باید حجاب داشته باشم. در جوابش می گویند چون قانون است.
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه حرف درست و منطقی و صحیحی زدی. جالبه این سایت جهان چقدر مشتری غیرمسلمون داره وپیدا کرده!
Iran, Islamic Republic of
لطفا یکبار دیگر متن رو بدون حب و بغض و کینه بخوان شاید هدایت شوی
آیه ی 59 سوره ی الاحزاب می فرماید: ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مومن بگو که خویشتن را (به چادر) بپوشانند که این کار برای اینکه شناخته شوند (به ایمان دار بودن) و اذیت و آزار نکشند (از تعرض و جسارت آزار نکشند) بر آنان بهتر است و...

آیه ی 30 سوره ی نور می فرماید: بگو: مومنین چشمهایتان را از نگاه ناروا بپوشانند و از فروج و اندامشان را محفوظ دارند که این بر پاکیزگی شما بهتر است و البته خداوند به هر چه انجام دهید کاملا آگاه است.

آیه ی 31 سوره ی نور می فرماید: و بگو به زنان مومن تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشانند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند و زینت و آرایش خود را جز آنچه قهراً ظاهر می شود آشکار نسازند و باید خود را بپوشانند و جمال خود را آشکار نسازند جز برای شوهران خود و پدران شوهر و پسران و پسران شوهر و برادران خود و پسران برادر و پسران خواهر خود و زنان و کنیزان ملکی و اتباع و اطفالی که هنوز بر مسائل زنان آگاه نیستند و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود و...



برگرفته شده از(پایگاه حجاب کوثر) kusar5.blog.ir
Iran, Islamic Republic of
توضیح دادن شما نگرفتی
Iran, Islamic Republic of
در زمان رضا شاه هم برای توجیح اجبار در بی حجابی دلایلی مانند شما برای داشت ولی مردم قیم برای شعور خود نمیخواهند
Iran, Islamic Republic of
انزمان هم قیم نمخواستند....
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
نظر شما بنده رو یاد اون ضرب المثلی می ندازه که عده ای تو قایقی نشسته بودن و یکی از اونها داشت محل نشستن خودش رو سوراخ می کرد و وقتی باقی همراهانش به اون اعتراض کردن مدعی بود که من جای خودم رو سوراخ می کنم و به اونها هیچ ربطی نداره در صورتی که اگر قایق سوراخ می شد همه اونها قرق می شدن الان مسئله حجاب در جامعه مسئله شخصی و خصوصی نیست که فردی خودش بخواهد راجع به انجام دادن با ندادن اون تصمیم بگیره اگر هر کسی شخصا بخواهد تصمیم بگیرد که قانونی را رعایت کند یا نکن که سنگ روی سنگ بند نمی شود
Iran, Islamic Republic of
کشتی که فقط مال یه عده آقا و آقازاده پلیده همون بهتر که سولاخ بشه
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها هم دوست دارن تو کوچه از جلوی در خونه ی شما با سرعت ۸۰ تا رد بشن و وقتی شما از در خونه داری میای بیرون بری زیر ماشین. چطوره؟ این هم زیر پا گذاشتن قانون هست اون هم.
عبداله
Iran, Islamic Republic of
البته خیلی از کارها رو از لحاظ غریزی انسان دوست داره انجام بده که براش ضرر داره اما نباید انجام بده. توی کارهای اجتماعی دلبخواهی معنی نداره ولی توی خونه خودتون ازادید. مثلا خیلی ها دوست دارند از چراغ قرمز عبور کنند اما این یک کار خلاف قانونه و کسی که این کار رو کرده جریمه می شه . پس این حرف شما منطقی نیست. امیدوارم از روی لجبازی نباشه
Iran, Islamic Republic of
ا (((((((((((۵ نوع اجبار داریم ۱-اجبار عاطفی:وع دوم اجبار اجبار قانونی است نوع سوم اجبار اجبار حقوقی است نوع چهارم اجبار، اجبار اخلاقی است. نوع پنجم اجبار، اجبار غریزی است. )))))))))))))این دلایل استاد هست برای داشتن حجاب اجباری همراه با توضیح و چند مثال که نشانگر بلوغ و سطح تحصیل و نگاه ایشان هست که فقط باید افسوس خورد به سطح علم و اگاهی ایشان شاید هم دارند فقط انجام وظیفه میکنند مثل یک سرباز که میگوید مافوق دستور داده است پس باید اجرا شود .در هر دو صورت خدا ایشان را ... نگاهشان عوض شود
Iran, Islamic Republic of
اگر شما منطقی باشید میدانید که اگر به شما بگویند کتاب x را نباید بخوانی شما کتابخوان هم نباشی ان را خواهید خواند حجاب اجباری جواب عکس میدهد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کسی مخالف حجاب اختیاری نیست ولی تو دنیایی که امریکا و اسراییل دارن با بی بی سی و من و تو جولان میدن و بعضی ها با این کار هاشون نا کار امدی دولتشون و پنهان میکنن حجاب اختیاری یعنی اینکه مطابق هدف اونا یعنی صهیونیست و یا همون لیبرال راه بریم
Iran, Islamic Republic of
چرا همه چیز رو ب آمریکا ربط میدین?فک کنم دو سال دیگه میگین ما باید خدا رو بپرستیم چون آمریکا دوست نداره!
حمید
شما فقط بفرمایید صهیونیست چطور همون لیبراله تا من هم موافق حجاب بشم
Iran, Islamic Republic of
با این استدلال ضعیف اجباری برای رعایت هیچ قانونی نباید باشه چرا که جواب عکس میده
ممنوعیت تولید و فروش مواد مخدر هم شامل این اصل میشه؟؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه مطالب استاد رو مطالعه نکردید!!
در ایران، رعایت حجاب در بیرون از حریم خصوصی قانون است. رعایت قانون هم الزامی است. بنابراین "به شما چه"، حرفی کاملاً غیرمنطقی است.
Iran, Islamic Republic of
اقا کدوم قانون ؟ این قانون را به اشتباه گذاشتند الان هم می خواهیم نباشه . یکسری قوانین بین المللی هست ولی یکسری قوانین را خودمون طراحی کردیم و میشه عوض کرد . . اگر اینکه 100 تا قانون دیگه هست شما و دوستانتون زیر پا میزارید اونها قانون نیست ؟ یک چیزی بگید که بهتون نخندند.
مهدی
United States
تو کی هستی که میگی میخواهیم نباشه؟
ما با غیرتها نمیخواهیم ناموس امثال تو جوانهای ما را از راه بدر کنند. لطفا بیغیرتی خودتان را در ترکیه و دوبی و تایلند اعمال کنید.
حمید
اولا که پرچم آمریکا روی کامنت شماست نه ایشون
ثانیا توی بیشتر نقاط دنیا حجاب اجباری وجود نداره
یعنی همه جوونهای دنیا از راه به در میشن؟
Iran, Islamic Republic of
خود باختگی تا کجا؟
یک سری قانون بین المللی هست که نمیشه کاریش کرد
اما قوانین خودمون که بر گرفته از قرآن هست رو چون یه سری بی غیرت دوست ندارن عوضش کنیم
زهی خیال باطل که ما اجازه بدیم کشور به خواسته دشمنان حیوان صفت تن بده
Canada
آقای ازغدی!
اولا اگر اعراب در ایران قتل عام نکرده اند و احیانا برای تفریح و پیک نیک و با سلام و صلوات وارد ایران شده اند پس چرا چند سال بعد همان هائی که بعضی هایشان صحابی پیامبر بودند بر علیه خلیفه و امام خود (علی علیه السلام) شوریدند و آن وحشیگریها را در بصره و انبار و ...راه انداختند و سه جنگ را بر مولا علی (ع) تحمیل کردند؟ و بعدش فرزند همان امام همام را در کربلا به خاک و خون کشیدند که هنوز در این وحشیگری علیه حرم پیامبر چشمان ما گریان است؟...
Iran, Islamic Republic of
بهتر است کتاب دو قرن سکوت دکتر زرین کوب را بخوانید و نظر استاد مطهری رو هم در رابطه با این کتاب بخوانید
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشد ملاک دوست داشتن بعضی ها باشد
-بعضی ها دوست ندارند پشت چراغ قرمز بایستند!
-بعضی ها دوست دارند یک طرفه بروند!
-بعضی ها دوست دارند تو را بکشند!
-بعضی ها دوست دارند زن و بچه تو را ببرند!
- بعضی ها دوست دارند وسط خیابان لخت شوند و مست کنند!
- بعضی ها دوست دارند معتاد باشند و دزدی کنند!
پس به شما چه نداره
همه باید آنچه را دوست بداریم که خدا دوست دارد آن وقت کنار هم زندگی اجتماعی انسانی خواهیم داشت.
خدا یار یاوران دین خدا
Iran, Islamic Republic of
قانون راهنمای قانون عقلی است مانند دروغ نگفتن
که تمام دنیا به ان احترام میگذارند ولی ایا حجاب قانون عقلی است و ایا دنیا ان را قبول دارد یا 2درصد مردم دنیا ان را قبول دارند
مهدی
United States
بستگی دارد ملاک عقلانیت شما چی و کی باشد.
ما ملاک عقل کامل را خدا میدانیم که دستوراتش را در قرآن آورده، مثل حجاب.
اگر شما ملاک تان غرب هست که در آنجا ازدواج همجنس و ازدواج با حیوانات هم به رسمیت شناخته شده. اخیرا دارند همخوابی با محارم را هم قبح زدایی میکنند تا چند سال دیگر آنرا هم قانونی کنند.
وای بر شما که عقل انسانهای فاسد را مقدم بر حرف خدا میدانید.
Iran, Islamic Republic of
اگه ملاک نظر اکثریت بود الان وضع مدیریت کشور باید خیلی خوب باشه
اما میبینیم که اینگونه نیست و اکثریت "اشتباه" کردن
Spain
چی ؟ به ما چه ؟ مملکت ارث پدری ماست ؟ ما هر چی میگیم قانون اونجا هست . ما میگیم و باید انجام بشه هر کی هم انجام نده میدونیم چه جوری سرش کنیم .
Canada
ای کاش این همه حساسیتی که به حجاب دارند به حرام خوری هم داشتند..
آقایون می گن حجاب مساله دینی هست و همه باید به روز حجاب داشته باشند ولی نمی گن که هیچ بانکی نباید به زور ربا دریافت کنه

کلا گویا قوانینی از اسلام که توش پول باشه را می شه دور زد ولی حجاب را باید به زور رعایت کرد
Iran, Islamic Republic of
مي توان به هر دو موضوع پرداخت
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شما نظرات مراجع و علما را گوش نمی دهی. همگی آنها سود بانکی را حرام می دانند.
همه این امور ناپسند است و اسلام آنها را حرام می داند. دشمنان اسلام به دنبال ریشه کن کردن اسلام هستند. به همین خاطر مسائلی را مطرح می کنند که برای جوانان جذاب باشد. حجاب اجباری را مطرح می کنند تا ذهن ها را منحرف کنند. الان همه باید از کدخدا طلبکار باشند که چرا برجام را اجرا نمی کند
Iran, Islamic Republic of
اقا ما هم همین را میگیم نظرشون را بگن در مورد حجاب هم نظر بدن . نه گشت ارشاد بریزن جلو ناموس و زن و دختر مردم . اقا گشت ارشاد بزاران مراجع و علما برن تو بانکها نزولخوری را قطع کنن !! گشت ارشاد بزارن برن اختلاسگرها را بگیرند . گشت ارشاد بزاران نهاد نظامی کار اقتصادی نکنه . گشت ارشاد بزاران برای اقازاده ها . بعد اخرش که همه چی درست شد گشت ارشاد بزاران برای ناموس مردم
Iran, Islamic Republic of
همه اینها که گفتید گشت ارشاد دارند ولی مثل گشت ارشاد حجاب ضعیف عمل می کنند.
مهدی
United States
اختلاسگر و نزولخور در ملع عام کار خلاف نمیکنه که گشت بخواهد. اتفاقا اینها کارهاشون را مخفیانه انجام میدهند. ولی زنها و دختران بی حجاب با وقاحت کامل عمل خلافشان را در انزار مردم انجام میدهند و باید از طریق گشت آنها را پیداکرد.
صامین
Iran, Islamic Republic of
آخه ... اگه نهاد نظامی کار اقتصادی نمیکرد که دولت منتخب اکثریت الان برای آشپزخانه خونه هاتون هم آشپز وارد کرده بود
اگه همین چند تا پروژه اقتصادی هم نهاد نظامی انجام نمی داد که کلا باید کرکره مملکتو می کشیدیم پایین و یه تابلو میزدیم به در
"به علت خستگی و فرسودگی مسولان محترم تا 1400 تعطیل است!"
Iran, Islamic Republic of
ابوذر جان اگر حرام هست پس چرا فتوا صادر نمیکنند تا هم مردم راحت شوند ...
Iran, Islamic Republic of
اقای ابوذر متاسفانه توهم دشمنان اسلام و دشمنان ایران نمیزاره شما حقیقت را ببینید . ...
Iran, Islamic Republic of
اشتباه کن حجاب هم توش پول زیادی خوابیده
Iran, Islamic Republic of
.... پس حجاب باید اول ارشاد بشه .
مهدی
United States
یه دزد رو گرفتند و او اعتراض میکرد که این همه جنایت اتفاق میافتد حالا شما به من گیر دادید. اگر راست میگویید قاتلها را بگیرید.
احتمالا اگه تو و امثال تو مامور قانون بودید دزده را آزاد میکردید!!!!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
رعایت قانون حجاب با اجرای اصول اقتصاد اسلامی منافاتی نداره و برای پیشرفت کشور باید هر دو اجرایی بشن
شترسواری دولا دولا نمی شود
Iran, Islamic Republic of
اولا: قاچاقچیان مواد مخدر هم دوست ندارند قانون جلوی آنها را بگیرد. نمی شود بستر تحریک شهوات را آزاد گذاشت و توقع جامعه سالمی را هم داشت. ثانیا: آیات حجاب در قرآن، فعل امر هستند و حجاب یک امر اجتماعی است نه خصوصی و داخل خانه. انقلاب اسلامی اولین حکومت بعد از حکومت امام علی ع، که به دست شیعه افتاده است تا احکام به زمین مانده ی اسلام را اجرا کند. از احکام اسلام نباید طفره رفت. نمی شود به بخشی از قرآن عمل کرد و بخشی دیگر را اجرا نکرد.شترسواری دولا دولا نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم برای گسترش بحث و بررسی دیدگاهم رو منتشر کنید
(زمانی ک جامعه را بدون حجاب میخواهیم.....دست کم باید روزی دو ساعت یک زن جلوی آینه بایستد و خود را آرایش کند ک همکار مردش بیشتر از دیگر همکاران زن ب او توجه کند)
سری ب آمار استفاده از لوازم آرایش بزنید.کدام کشور ها در رده ی اولن?آیا زنان اروپایی آرایش خاصی میکنند?دقیقا امروزه در ایران همین اتقاق میوفتد.من ب عنوان یک دختر خوابگاهی بهتون میگم ک اغلب اطرافیان من هنگام بیرون رفتن وقت بسیار زیادی را صرف آرایش میکنن.خود من هم زمانی ک همه ی موهام رو اصرار داشتم بپوشونم وقت بیشتری رو صرف آرایش میکردم،چون بهرحال یک زنم و دوس ندارم زشت ب نظر برسم و این در ذات منه و فرهنگ جامعه ی ماست.شما مردی رو در نظر بگیرید ک همه ی موهای سرش رو بپوشونه،مطمئن باشید اون هم دست ب خیلی کارها میزنه تا اونقد بد بنظر نرسه.علاوه بر همه اینها از جمله ی ذکر شده اینطور برداشت کردم ک زنها ذاتا مجرمانی هستن ک باید کنترلشون کرد و اگه براشون راه رو باز بذاریم همه شون ب گناه آلوده میشن
Iran, Islamic Republic of
آرایش ربطی به حجاب نداره همین حالا هم است
Germany
این آقا که راست میگه لابد خود زنها همه شون عاشق لچک سر کردنن
حلما
Iran, Islamic Republic of
اره ما عاشق حجابمونیم به توچه؟؟؟؟شما چرا حرص میخوری
Iran, Islamic Republic of
زنده باد بانوی محترم
Iran, Islamic Republic of
... جان تو هستی ولی من نیستم
Iran, Islamic Republic of
حلما رو نقطه چین گذاشتین.چرا?
United Arab Emirates
تو میخوای عاشق حجاب باشی باش حق نداری به کسی که نمیخواد تحمیلش کنی به تو چه که منم نمیخوام روسری سر کنم!!!!!!!!!!!!!
United Kingdom
از نظر ازغندی خود زنها هیچ حقی برای انتخاب اینکه با حجاب باشند یا نه ندارند یا خود زنها همه شیفته حجاب هستند و این مردهان که فقط میخوان زنها بی حجاب بشن ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
قدرت و و زوز اجبار را قانون میکند نه رای مردم مانند کشف حجاب
آیه ی 33 سوره ی الاحزاب خطاب به زنان مسلمان می فرماید: و در خانه هایتان بنشینید و آرام گیرید (بی حاجب و ضرورت از منزل بیرون نروید) و مانند دوره ی جاهلیت پیشین آرایش و خودآرایی نکنید و نماز به پا دارید و...

برگرفته شده از(پایگاه حجاب کوثر) kusar5.blog.ir
Iran, Islamic Republic of
اره در خانه هایمان بنشیم و پای شوی مان را با شیر بشوییم و حق طلاق نداشته باشیم و مهریه ی کم طلب کنیم و در مقابل مرد تمکین کامل کنیم چون در غیر اینصورت حق کتک زدن مان را نیز داراست.و بدون اجازه ی زندان بانمان معذرت میخوام شوی مان حق بیرون رفتن نداشته باشیم و تا داشتن سه زن دیگر توسط مردمان را تحمل کنیم.و ارثیه را نصف برادر خود بگیریم.امر دیگه ای ندارین ...
انصاری
Iran, Islamic Republic of
آقای ازغدی درست می فرمایند اجبار حجاب در حریم خصوصی معنا ندارد ولی در حریم عمومی جرم است و باید رعایت کامل شود و خدا لعنت کند افرادی که این حجاب اجباری را مطرح کرده اند و یک سری افراد فرصت طلب و به اصطلاح اصلاح طلب به این پدیدیه بی دینی دامن می زنند هر کس در مقابل دین مقاومت کند ذلیل خواهد شد انشاالله .
Iran, Islamic Republic of
نصیحت به حاکمان اگر از زورگوی واجبار امریکا وقیم بودن ان برجهان متنفر هستید مردم هم از اجبار وزورگوی وقیم بودن در احوالات مردم متنفر هستن
Iran, Islamic Republic of
الان ابوذر میاد جواب شما را میدهد
Iran, Islamic Republic of
شماها شاید خودتان هم نفهمید ولی با خود خدا مشکل دارید نه با حاکمان.
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ن به حجاب اجباری
Iran, Islamic Republic of
نه به بدحجابی و برهنگی و ابزار هوس بازی مردان شدن
نه به شکارچیان هوس
Iran, Islamic Republic of
پشت پرده تشویق به ... ، سازمان رای اصلاح طلبان است ....
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
من نميدانم اين استاد عزيز در كدام مكتب درس خوانده و به كدام دين و آيين پايبند است كه براحتي و در كمال خونسردي همه مردان را متهم به هوسراني و چشم چراني ميكند؟
...
در هرحال حجاب از ضروريات دين است و عواقب عمل نكردن به آن بر عهده مكلف است و به هيچ احدي جز خداوند متعال مربوط نيست!!!!!!!!!!.
و ورود حكومت به اين بحث از ابتدا هم اشتباه بود و پر هزينه.هم براي دولت و هم براي مردم.!!!!!!!!!!!!!
...
...
Iran, Islamic Republic of
اقا رسول بسیار زیبا پاسخ دادید
Iran, Islamic Republic of
واقعا که ...ی! مسائلی که جنبه اجتماعی دارد چطور به هیچ احدی مربوط نیست؟!!!!!!!
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
برادر عزيز
تمامي احكام دين مبين اسلام يك وجهه اجتماعي دارند پس بايد حكومت همه شهروندان را براي رعايت احكام ديني كنترل نمايد.
مثال ملموس آن فريضه نماز است.مگر نماز فقط جنبه عبادي دارد و جنبه اجتماعي ندارد.آيا حكومت ميتواند به اين مسئله ورود كند كه آيا شما نماز صبح خوانده اي يا نه؟
آيا اصلا كسي حق دارد از من سوال كند كه من امروز نماز خوانده ام يا نه؟
نماز از ضروريات دين مبين اسلام و وظيفه ديني هر مسلمان است كه در شبانه روز 5 وعده نماز بخواند.ولي اگر مومني كوتاهي كرد و نماز نخواند آيا بجز خداوند كريم به كسي ديگر بايد پاسخ بدهد.
حجاب هم از ضروريات دين است و رعايت كردن و يا نكردن آن و عواقب اخروي آن بعهده مكلف است و به حكومت هيچ دخلي ندارد.
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
جناب آقای رسول مشهدی . حتما شما میدانید آن احکامی که اگر اجراء نشود باعث مفسد در امت اسلامی و بشریت می شود حکومت اسلامی یا یک معتقد به احکام اسلامی نمی تواند از کنار این مسئله به سادگی بگذرد وبگذارد جامعه به فساد بیفتد مثال شما در مورد نماز نخواندن ظهورش در جامعه ملموس نیست از حیث فساد مگر به این امر قائل باشیم که کسی نماز نمی خواند ممکن است سراغ فساد هم برود و مفسده اش بروز اجتماعی پیدا کند اما که می تواند بگوید این بخاطر نماز نخواندنش است اما شما می دانید اکثر کسانی که با آرایشهاوپوششهای نابهنجار خودشان را به نمایش میگذارند باعث مفسده در اجتماع می شوند واین در نهایت باعث بروز مشکلاتی مانند خیانت . حرام زادگی .از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها .بچه های طلاق .قتل . فحشا .اعتیاد و....و مهمتر از همه اینها احکام الهی را زیر پا گذاشتن برای چند روزه دنیای فانی که اوج لذت طلبی جنسی آن خیلی خیلی کوتاه است و امثال شما مروج افکار منحط غرب وصهیونیسم جهانی نباشید ودر آخر نگویید مشکلاتی که دربالا آورده شد در جوامع غربی نیست .شما ببینید که دیگر مانده اند که چگونه خودشان را از نظر مسائل جنسی ارضاء کنند به همجنس بازی . ازدواج با حیوانات .ازدواج با محارم .خودکشی .آدمخواری .اشاعه فحشا .قاچاق انسان .قاچاق اعضای انسان .آدمکشی وخیلی از مفاسد فردی و اجتماعی و بین المللی در یک کلام زندگی حیوانی چون حیوان در ملاء عام کارهای می کند که انسانهای به ظاهر متمدن غربی آنچنان عمل میکند و بدبختانه می خواهد فرهنگ منحط وحیوانی خودش را به همه جوامع دیکته کند وعده ای واداده وبریده از دین وخدا واخلاق مروجان آن حیوان صفتانند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر گناه کسی به دیگران ربطی نداره پس چرا امر به معروف و نهی از منکر واجب قرآنی شده؟؟؟
امر به معروف یعنی امر کردن دیگران نه پیشنهاد دادن بلکه امر و دستور به دیگران برای انجام واجب!
این مدل حرف زدن ها همش به خاطر مطالعه نکردن و حرف زدن بر اساس ذهنیات خودتونه. شناخت اسلام نیاز به مطالعه داره مثل هر نظام فکری دیگه
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
پشت پرده حجاب اجباری هم مردان نشستن.
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Netherlands
دقیقا
علی
Iran, Islamic Republic of
حجاب را هر جوری دوست داریم توصیفش نماییم کسی فکر نکنم با حجاب مشکلی داشته باشد خیلی هم عالی و برازنده است مشکل اجبارش است ...
تنبیه قانون شکن
Iran, Islamic Republic of
رعایت پوشش به گونه ای که در نظم جامعه اخلالی ایجاد نکنه از قوانین کشوره و همان گونه که ما قانونا "مجبوریم " به نظر اکثریت در انتخابات تن بدیم ولو انتخاب اشتباه ولو اشتباه با وجود دیدن مدیریت پچل چهار ساله جماعت کم حجاب هم باید به رعایت قانون حجاب "ملزم" شوند ولو از نظر اعتقادی با این قانون رو قبول نداشته باشن
جماعتی که اکثرا کشور های غربی رو الگوی پیشرفت میدونن باید خوب بدونن در همون کشورها قانون چه جایگاهی داره
در ان گلیس قانونی دارن که اگه حیوان خانگی شخصی در مکان عمومی کثیف کاری کنه صاحبش باید اونا تمیز کنه و دلیل این قانون حفظ نظم عمومی جامعه ست درباره حجاب خانم ها نیز باید با کسانی که باعث به هم خوردن نظم روانی جامعه میشن برخورد قانونی بشه و "تنبیه" متناسب با تخلفشون در نظر گرفته بشه نه اینکه تذکر داده بشه و بعد از دور شدن از مامور قانون مجددا "عمل خلاف قانون" خودشو تکرار کنه
البته کار فرهنگی در جای خود باید انجام بشه اما ااجرای قانون تضادی با کار فرهنگی نداره و باید هر دو هم زمان انجام بشه
صامین
Iran, Islamic Republic of
همان گونه که ما قانونا "مجبوریم " به نظر اکثریت در انتخابات تن بدیم ولو انتخاب اشتباه ولو اشتباه با وجود دیدن مدیریت پچل چهار ساله جماعت کم حجاب هم باید به رعایت قانون حجاب "ملزم" شوند ولو از نظر اعتقادی با این قانون رو قبول نداشته باشن
موافقم
United States
چطور است که میلیون‌ها ایرانی که از تلگرام استفاده می‌کنند صحیح و غلط را نمی‌فهمند ومسئولان باید برایشان تصمیم بگیرند اما زمان انتخابات، همین مردم باید کاندید اصلح را انتخاب کنند؟!
جز این است که انتخابات، نمایش مضحک دموکراسی است؟!
...

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
باهات موافقم این دموکراسی روش خوبی برای انتخاب مسولان اصلی کشور نیست
نمونه بارزش هم مدیرت اقتصادی دولت منتخب اکثریت
گلشن
Iran, Islamic Republic of
با سلام
برادر عزیز ، حجاب برای حفظ خانواده شماست . همسر شما وقتی زیباترین زن دنیاست که مترسکهای زیبای خیابانی در مقابل شما خودنمایی نکرده باشند. همسرشما پاکترین زن دنیاست وقتی که هیچ زنی درمقابل شما طنازی نکرده باشد .
خود شما چگونه به همسرتان اعتماد می کنید وقتی او بی حجاب و احتمالا آرایش کرده با مردان نا محرم برخورد می کند؟ در حالیکه او باید فقط برای شما باشد نه برای همگان .
شیطان آرام آرام و با چهره ای موجه خانواده ها را از هم می پاشد .
در مقابل حجاب مقاومت نکنید . اجازه دهید همه سالم زندگی کنند . حجاب مایه آرامش زن و مرد است ونهایتاً مایه پیشرفت جامعه است .
یادتون باشه بعضی زنها خواسته یا نا خواسته دوست دارند که با زندگی مردم بازی کنند و زندگی آنها را نابود کنند و بالاخره جامعه را با فساد نابود کنند و آن گناهی است نابخشودنی .
Iran, Islamic Republic of
قطعا پشت بی حجابی زنان مردان ایستاده اند.
همچنین پشت با حجابی زنان نیز مردان ایستاده اند. در هر دو صورت مردان به فکر خودشان هستند