جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آزادسازی کامل حومه غربی دیرالزور

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 608133
همزمان با آزادسازی کامل حومه غربی دیرالزور از لوث تروریسم، درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی در اردوگاه "الیرموک" و "الحجر الأسود" در جنوب دمشق همچنان ادامه دارد.
آزادسازی کامل حومه غربی دیرالزور
به گزارش جهان نيوز، ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق ادامه می‌دهد و درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی در اردوگاه "الیرموک" و "الحجر الأسود" در جنوب دمشق همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود منطقه "الجوره" و محله "العسالی" در مجاورت محله "القدم" در جنوب دمشق را از لوث گروه‌های تروریستی آزاد کرده و موفق شدند اردوگاه الیرموک و محله الحجر الأسود را از سایر مناطق جداکنند.

اعضای هیئت مذاکره کننده شهرک‌های "یلدا، ببیلا، و بیت سحم" در جنوب دمشق از توافق بین دولت سوریه و گروه‌های مسلح برای ورود ارتش سوریه به این شهرک‌ها با نظارت مرکز آشتی روسیه خبر داد. طبق این توافق، مخالفان آشتی در شهرک‌های مذکور به مناطق دیگری که تاکنون مشخص نشده منتقل خواهند شد.

همچنین بر اساس این توافق کسانی که تمایل دارند در مناطق مذکور بمانند، این امکان بعد از  تحویل سلاح‌هایشان به پلیس نظامی روسیه و حل و فصل اوضاعشان با ارتش سوریه، برایشان فراهم خواهد بود.

طبق این توافق دولت سوریه به ارائه همه کمک‌های انسانی به کسانی که در مناطق مذکور باقی خواهند ماند و تلاش برای بازگشت سریع مؤسسات درمانی، آموزشی و خدمات‌رسانی دولتی متعهد می‌شود.

از سوی دیگر ارتش سوریه و همپیمانانش در ادامه پیشروی‌های خود، کل حومه غربی دیرالزور را بعد از آزادسازی شهرک "الجیعه" و اطراف آن و فرار دسته جمعی گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از این منطقه، به کنترل خود در آوردند.

برخی اخبار از پرواز گسترده جنگنده‌های آمریکایی در شرق دیرالزور و حرکت عناصر مسلح گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه به سمت شهرک‌های "هجین و السوسه" و ارسال تجهیزات نظامی گسترده به مناطق تحت اشغال داعش در کرانه شمالی رود فرات در حومه دیرالزور حکایت دارد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *