جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزئیات ترور شهید «صالح الصماد»

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 608132
عملیات ترور رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن توسط پهپاد اماراتی (ساخت چین) و از اتاق عملیاتی در خاک امارات انجام گرفته است.
جزئیات ترور شهید «صالح الصماد»
به گزارش جهان نيوز به نقل از «أخبار الیمن»، عملیات ترور رئیس شورای عالی سیاسی یمن توسط پهپادی اماراتی (ساخت چین) و از اتاق عملیاتی در خاک امارات انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، این پهپاد پس از رصد خودروهایی که به سمت شرق شهر الحدیده (غرب یمن) در تردد بودند، خودروی تویوتا لندکروز آبی رنگ را با موشک بلو آرو۷ (ساخت چین) هدف قرار داد، اما سرنشینان موفق شدند از لاشه خودرو زنده بیرون بیایند، بنابراین افسر موجود در اتاق عملیات امارات، به نیروهای حاضر در اتاق دستور داد اشخاص نجات یافته را هدف قرار دهند، با هدف قرار دادن این اقراد در ساعت ۲ و ۲ دقیقه بعد از ظهر، نیروهای حاضر در اتاق عملیات به دست زدن و شادمانی پرداختند.
ترور صالح الصماد، احتمال صلح را کمرنگ تر از پیش کرده است چرا که وی از افراد مصالحه جو محسوب می شد و احتمال می رفت که بتواند به راه حلی دیپلماتیک برای جنگ برسد و قرار بود روز شنبه (دیروز) در همین زمینه با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن مارتین گریفیتس دیدار کند.

این عملیات که منجر به ترور شخصیتی برجسته در جنبش انصارالله شد، افزایش نیروی نظامی امارات در یمن را نشان می دهد.

از سال ۲۰۱۶ تاکنون، امارات تلاش داشته خود را از شرکای اصلی غرب در نبرد ضد تروریسم در منطقه نشان دهد و همزمان تلاش داشته توانایی های نظامی خود را از طریق توافقات تسلیحاتی با چین، تقویت کند.

امارات برای اینکه جایگاه خود را به عنوان شریکی اساسی برای غرب در منطقه در زمینه سیاسی - نظامی تثبیت کند، جنگ یمن را جنگی می داند که می تواند طی آن مدیریت و توانایی های خود را نشان داده و ثابت کند.

ابوظبی در حال حاضر، از طارق صالح (پسر برادر دیکتاتور معدوم علی عبدالله صالح) که فرماندهی عملیات سیطره بر بندر راهبردی الحدیده را به عهده دارد، حمایت می کند.

علی رغم اینکه سعودی ها اعلام کردند که عربستان بوده که این حمله هوایی را انجام داده اما اطلاعات لازم برای انجام این حمله هوایی از سوی نیروی طارق صالح به امارات داده شد و امارات از طریق این اطلاعات، حمله هوایی را انجام داد.

ترور الصماد از سوی امارات نشان می دهد که ابوظبی همچنان در پی ادامه جنگ مسلحانه است تا سلاح های جدیدی را که در چین خریداری کرده آزمایش کند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *