جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انتشار خاطرات رهبرانقلاب از شهدا در لبنان

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 608062
خاطرات مقام معظم رهبری از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کتابی با عنوان «انظر الی السماء» در لبنان منتشر شد.
انتشار خاطرات رهبرانقلاب از شهدا در لبنان
به گزارش جهان نيوز، کتاب «به آسمان نگاه کن» با عنوان «انظر الی السماء» به کوشش جمعیت المعارف لبنابن به زبان عربی ترجمه و منتشر شد. این اثر حاوی خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهیدان انقلاب و دفاع مقدس است که به اهتمام هادی شیرازی گردآوری و منتشر شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سال‌های نوجوانی در اتفاقات و حوادث گوناگون انقلابی حضور داشتند که از دهه 30 و 40 این حضور جای خود را به نقش‌آفرینی مهم می‌دهد، اما شاید یکی از زیباترین لحظه‌های این تاریخ، همراهی شهیدان با ایشان است که خود اسطوره بوده و نقش ایفا کردند و این، لحظه‌های تاریخی را زیباتر می‌سازد.

این کتاب در کنار خاطرات مقام معظم رهبری از شهیدان، عملا نگاهی نیز به تاریخ حوادث مختلف انقلاب از سال‌های دهه 30 شمسی دارد. خاطراتی از جریانات فداییان اسلام و شهید نواب صفوی تا جریان‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در این کتاب گردآوردی شده است.


در بخشی از کتاب آمده است: «یکی از فرماندهان یکی از گردان‌های لشکر امام حسین (ع) در عملیات فاو به رفیقش می‌گوید به آسمان نگاه کن،‌ آیات قرآنی که در آسمان نوشته است، خبر از پیروزی ما می‌دهد! کدام آیات قرآن؟!

ای چشم بصیر! ای فرشته در لباس انسان! تو با چشم خود چی می بینی؟! تو به کجا رسیده ای؟!
مثل یک عارف نود سال عبادت کرده و زهد ورزیده، حقایق این عالم را حکیمانه مشاهده می‌کنند و ورای پرده مادی و جسمانی را می‌بینند».

جمعیت المعارف لبنان در سال‌های اخیر اقدام به انتشار خاطراتی از مقام معظم رهبری کرده است که از جمله می‌توان به ترجمه کتاب «مسیح در شب قدر» اشاره کرد. این اثر با استقبال خوبی از سوی مخاطبان لبنانی همراه بوده است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *