جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سرلشکر معارج:

ایران می‌تواند تأمین‌کننده امنیت خلیج‌فارس باشد

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 608019
فرمانده نیروی دریایی عراق گفت: ایران کشوری بزرگ و از لحاظ قدرت دفاعی قوی است و می‌تواند امنیت منطقه خلیج‌فارس را تامین کند.
ایران می‌تواند تأمین‌کننده امنیت خلیج‌فارس باشد
به گزارش جهان نيوز،‌ سرلشکر احمد جاسم معارج فرمانده نیروی دریایی عراق در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست که امنیت منطقه خلیج‌فارس به دست کشورهای منطقه تأمین شود تا کشورهای فرامنطقه‌ای، اظهار کرد: هدف اصلی در این منطقه تأمین امنیت است و ان‌شاءالله با همکاری مشترکی که انجام می‌شود، این امنیت را در خلیج‌فارس برقرار می‌کنیم.
فرمانده نیروی دریایی عراق ادامه داد: کشورهای منطقه قادر هستند امنیت مورد نیاز را تأمین کنند و این باعث می‌شود تا دیگر نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای نباشد.

وی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران از دیدگاه کشورهای منطقه جایگاه مطلوبی در تأمین امنیت دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و از لحاظ قدرت دفاعی بسیار قوی است و قطعا می‌تواند تأمین کننده امنیت منطقه خلیج‌فارس باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *