کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​اقرار ديرهنگام شرق به ناكارآمدي برجام

9 ارديبهشت 1397 ساعت 8:32


به گزارش جهان نیوز، روزنامه شرق در جملاتي از سرمقاله خود به قلم سردبير اعتراف جالب‌توجهی در مورد برجام دارد. در اين يادداشت صريحاً به ناكارآمدي برجام اذعان شده است: «شرايطِ دولت روحاني شرايط شكننده‌اي است كه بر وضعيت احزاب و نيروهاي سياسي تاخورده است. ناگفته پيداست عناصري بَدخيم كه در پرتو آنها برخي نهاد‌ها مي‌توانند قدرت بگيرند، در دولت روحاني وجود دارد. بعد از ناكارآمدي ناخواسته برجام، تصوير دولت روحاني در اذهان مردم، تصوير دولت ناكام است. »

سردبير شرق اين ناكارآمدي را «ناخواسته» مي‌نامد كه بيشتر شبيه طنز است؛ چه آنكه مگر مي‌شد ناكارآمدي از سر ميل و خواسته خود دولت باشد؟! همه جدال آن بود كه اين توافقنامه به‌طور كامل بر عهد و امضاي طرف امريكايي استوار است و در عين حال با كساني است كه اعتباري براي عهد و پيمان قائل نيستند. همان زمان كه اين موارد به دولت تذكر داده مي‌شد، همين روزنامه شرق تيتر با فونت درشت مي‌زد كه «امضاي كري تضمين است» با روتيتر «اطمينان تهران از اجراي برجام». رنگ لوگو را با رنگ لباس مذاکره‌کنندگان غربي ست مي‌كرد و با ذوق‌زدگي از خط هوايي مستقيم تهران – واشنگتن تيتر مي‌زد.

اين بزك امريكا خواسته بود يا ناخواسته؟! اطمينان تهران و ضمانت دانستن امضاي كري خواسته بود يا ناخواسته؟! حالا مانده‌اند كه با ناكارآمدي برجام و ناكامي دولت و نارضايتي مردم چه كنند و براي آنكه بيش از اين اعتبار خود را با تحليل غلط خدشه‌دار نكنند، به ناكارآمدي برجام معترف مي‌شوند اما هدر دادن اين همه ظرفيت نظام با اذعان صرف به ناكارآمدي برجام هم‌رديف نيست و حداقل نياز به اعتراف به اشتباه قبلي و عذرخواهي دارد.

منبع: روزنامه جوان 


کد مطلب: 607859

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/607859/اقرار-ديرهنگام-شرق-ناكارآمدي-برجام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com