پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شمار شهدای راهپیمایی فلسطین به 44 تن رسید

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 607843
وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین عصر شنبه اعلام کرد: شمار شهدای فلسطینی راهپیمایی بزرگ بازگشت که نخستین مورد آن از 30 مارس (10 فروردین) برگزار شد، به 44 تن رسیده است.
شمار شهدای راهپیمایی فلسطین به 44 تن رسید
به گزارش جهان نيوز، از مجموع شهدای راهپیمایی بازگشت که روزگشته (جمعه)، پنجمین مورد آن برگزار شد، نام پنج کودک نیز به چشم می خورد.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین افزود: 7 هزار فلسطینی دیگر نیز در راهپیمایی بزرگ بازگشت که از یک ماه گذشته آغاز شده است، زخمی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز در پنجمین «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در نوار غزه، سه فلسطینی را شهید و 350 تن دیگر را زخمی کردند.

مردم غزه 10 فروردین به مناسبت چهل و دومین سالگرد 'روز زمین فلسطین' (30 مارس) دست به این راهپیمایی گسترده زدند که ارتش رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشید.

«روز زمین فلسطین» به نماد مقاومت فلسطینی ها در برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.

مقام های رژیم صهیونیستی 30 مارس سال 1976 (10 فروردین 1355) هزاران هکتار از زمین های فلسطینی های ساکن منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند، در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *