جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تشدید هشدارها درباره فرجام «شورای شهر پنجم»

اصلاح طلبان شهردار می خواهند یا فرمانبر پدرخواندگان؟! / تبدیل شورای اصلاح طلب پنجم به حیاط خلوت احزاب تمامیت خواه اصلاحات فریاد دیگر مدعیان
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 607828
بی اعتنایی به منافع مردم تهران و ترجیح مطامع گروهی یک حزب خاص! بر سرنوشت جامعه رای دهندگان تهرانی به جایی می انجامد که در نهایت شهردار شدن یک عنصر حرف گوش کن وناکارآمد خروجی تصمیم شورای فعلی خواهد بود.
تشدید هشدارها درباره فرجام «شورای شهر پنجم»
به گزارش جهان نيوز، حکایت ناکارآمدی شورای پنجم شهر تهران هر روز شکل تازه تری به خود می گیرد، مناقشات بی پایان طیف های مختلف  اصلاح طلبان و کارگزاران بر سر تملک و بلعیدن این شورای مردمی  که در نظر آنان به یک بنگاه اقتصادی می ماند در حالی صورت می پذیرد که حتی یک عضو غیر اصلاح طلب در شورای شهر پنجم وجود ندارد! حالا این زد و خوردها هشدارها را درباره سرنوشت شورای شهر پنجم که لیست آنها به اعتراف برخی از اصلاح طلبان  با دریافت پول بسته شده است را افزایش داده و زنگ خطر را برای جریانی که تجربه شکست در شورای اول را دارا است به صدا درآورده است؛ در همین راستا علی نظری سردبیر روزنامه مستقل که خود از نمایندگان مجلس ششم به شمار می رود طی یادداشتی نوشته است:
 
با خواندن جمله ای ازمحسن هاشمی رییس شورای شهرتهران در فضای مجازی مبنی براینکه این نهاد تشریفاتی و غیر موثر است برآن شدم تا از سرخیرخواهی تذکری به مسببان وضعیت اسفبار امروز شورای تهران داشته باشم.
 
اگرشورای اصلاح طلب تهران،امید مردم را درآتش باندبازی  بسوزاند!  در انتخابات آتی قطعا مردم تهران از لیست اصلاحات روی برمی گردانند! هشدار محسن هاشمی، نگاه بسیاری از دلسوزان جریان اصلاحات از طیف های متنوع حامی لیست پیروز انتخابات اردیبهشت 96 است.
 
همه می دانیم در انتخابات شورای شهرتهران، به همت مردم فهیم و بلند نظر تهران در روز 29 اردیبهشت96 جبهه اصلاحات با نتیجه 21برصفر مقابل اصولگرایان به برتری صد درصدی دست یافت. اما با شکل گیری شورا و انحصار طلبی یک  حزب  خاص! مشخص شد در انتخابات پر شور 96 یک جناح پیروز نشده است،بلکه یک حزب اصلاح طلب با داشتن هفت کرسی برای سایر احزاب اصلاح طلب تره هم خورد نمی کند! و خبری هم ازحاکمیت جبهه ای نیست!
 
این حزب انحصار طلب از ابتدای تشکیل شورا با طرح میثاق نامه کوشید که مانعی برای شهردارشدن محسن هاشمی بتراشد. جلوتر که آمدیم لابی این حزب به( 7مهره خویش) در شورا دستور داد، اگر محسن هاشمی شهردار شود نفر اول علی البدل ها، مهدی چمران به ترکیب شورا می آیدو یک دستی ترکیب شورا از بین می رود.
 
شورای سایه یا لابی بیرونی شورای فعلی، با علم کردن پروڑه چمران هراسی در صدد بودند که از اهرم افکار عمومی برای مخالفت با شهردارشدن محسن هاشمی استفاده نمایند ولی افکار عمومی اصلاح طلب زیر بار این ترفند حزب.... نرفت.
 
محسن هاشمی،چون کوتوله اجرایی و سیاسی نیست و هرگز پادویی این حزب  رانمی پذیرد با وجود  همه شایستگی های مدیریتی از ورود به ساختمان بهشت باز ماند تا کسانی که به قول دکترزیبا کلام چندسرو گردن از وی پایین ترهستند بتواند شهردار مطلوب حزب  خاص در پایتخت ایران شود!؟
 
چندی پیش با دکتر مهرعلیزاده صحبت می کردم و از وی جویا شدم چرا (شورای سایه) به شهردارشدن وی رضایت نمیدهد؟ وی  در پاسخ اینجانب به نقش پدر خواندگان شورا که( 3نماینده مجلس ششم) هستند، اشاره کرد و متذکر شد آنها شهردار نمی خواهند بلکه فرمانبری تمام عیار می خواهند که پادوی 300نیروی بیکارشان باشد تا این گردان بیکار به پست و شغل مناسب با حقوق چندین میلیون تومانی  سرویس دست یابند!
 
اگرامروز انتخاب شهردار تهران به مردم پایتخت واگذار گردد، محسن هاشمی با رایی قاطع بعنوان شهردار منتخب مردم برگزیده خواهد شد. اما افسوس که آرای مردم تهران توسط این حزب تمامیت خواه مصادره شده است.
 
هزینه  پیشبرد اصلاحات را باید تحول خواهان،مطبوعات،جنبش دانشجویی و نیروهای ملی و مذهبی بدهند اما گلابی اصلاحات فقط باید نوش جان این حزب گردد.!؟
بی اعتنایی به منافع مردم تهران و ترجیح  مطامع گروهی یک حزب خاص! بر سرنوشت جامعه رای دهندگان تهرانی به جایی می انجامد که  در نهایت شهردار شدن یک عنصر حرف گوش کن وناکارآمد خروجی تصمیم شورای فعلی خواهد بود.
 
قاطعانه هشدار می دهم گر انتخاب جایگزین نجفی ،امید مردم تهران را مخدوش نماید خاتمی بعنوان میداندار اصلاحات باید این حزب را از گردونه تصمیم گیری جریان اصلاح طلب کنار بگذارد تا کوچکترین انشقاقی در جبهه اصلاحات صورت نگیرد. انتخاب شهردار با ملاک های حزبی مغایر با ملاک های کار آمدی و شایسته سالاری است.
 
نکته آخر اینکه به چهارده عضو غیر حزبی که تعلقی به حزب.....ندارند ،گوشزد می کنم  مراقب شان  گرانسنگ نهاد شورا باشند و اجازه ندهند شورای اصلاحطلب پنجم تهران به حیاط خلوت  حزب تمامیت خواه ....که دربستن لیست امید بیشترین نقش راداشت، اشتهار یابد! تهرانی ها در 29 اردیبهشت 96 به لیست جبهه اصلاحات رای داده اند نه به لیست حزب ؟!
 
اما متاسفانه این حزب چون درترکیب شورایعالی سیاست گذاری دست بالا را داشت،توانست با دسیسه های متعدد بسیاری از چهره های شاخص و هزینه داده اصلاحات را از لیست نهایی حذف نماید و 7 مهره  سفارشی خویش را وارد ترکیب 21نفره شورا نماید تا بتوانند  در انتخاب شهردار مورد نظر همه کاره باشد. استدعای حقیر از سید محمد خاتمی این است  به کدورت و دلخوری بیش از (18 حزب عضو جبهه اصلاحات) از  نقش فرقه افکنانه شورای سایه عنایت داشته باشد و قطعا اقدام عاجل خاتمی میتواند ازتفرق درونی در جبهه اصلاح طلبان جلوگیری نماید.زیرا مردم تهران بخاطر تایید خاتمی،لیست امید را بر لیست اصولگرایان ترجیح دادند.

منبع: رجانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *