جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

جوانان قدر دوران جوانی را بدانند

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 607824
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با تأکید بر اینکه جوانان باید قدر دوران جوانی را بدانند گفت: براساس روایات، انسان‌ قدر دو نعمت را تا زمانی که آن‌ها را از دست ندهد، نمی‌داند که آن دو نعمت جوانی و سلامت و تندرستی است.
جوانان قدر دوران جوانی را بدانند
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار جمعی از حافظان قرآن، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: عمر انسان‌ را خداوند متعال به سه قسمت تقسیم کرده است که در دوران نخست انسان ناتوان و ضعیف است، دوره دوم نیرومند و دارای بالندگی و استعداد‌های سرشار و دوره سوم نیز دوران پیری و ضعف است.

وی افزود: بدون تردید هر انسانی در زندگی این سه دوره را می‌گذارند و تنها دوره دوم است که دوره بالندگی و قدرت است، بسیاری از جمع حاضر در دوران بالندگی و نیرومندی قرار دارند و باید از این دوره حداکثر استفاده را داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه جوانان باید قدر دوران جوانی را بدانند خاطرنشان کرد: براساس روایات، انسان‌ قدر دو نعمت را تا زمانی که آن‌ها را از دست ندهد، نمی‌داند که آن دو نعمت جوانی و سلامت و تندرستی است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین سرمایه و قدرت اسلام جوان است و این نیروی بسیار بزرگی است و به همین دلیل نیز اسلام توجه زیادی به نیروی جوان دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص توجه به جوانان عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که جوانان با من همکاری کردند و از من حمایت کردند اما افراد پیر با من به ستیزه پرداختند و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت توجه به جوانان است.

وی اظهار کرد: همچنین براساس روایت دیگری بیشتر یاران امام عصر(عج) از جوانان هستند و تنها تعداد اندکی از یاران ایشان را افراد پیر تشکیل می‌دهند.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: بسیار ارزشمند است که شما از میان تمام شغل‌ها و کار‌هایی که در دنیا وجود دارد، این شغل را انتخاب کردید و حافظ قرآن شدید؛ شما باید شکرگزار این نعمت الهی باشید و بدانید این توفیقی است که نصیب هر کس نمی‌شود.

وی گفت: دشمنان همواره در حال توطئه‌ علمیه جمهوری اسلامی هستند و تلاش می‌کنند به کشور ضربه بزنند و جوانان باید مراقب باشند و اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود دست پیدا کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جوانی ما که سوخت خدا بداد پیریمان برسد